Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-03-10 08:31:37 följande:
    Imorse kände jag mig faktiskt som en ny människa. Fick lite kväljningar när jag drack juice för snabbt. Men har kunnat äta och nu sitter jag t.o.m. och smuttar på kaffe (hann dock kallna innan jag tog mod till mig). Hoppas detta är början till bättringe n. 12+1 idag.

Ja det är helt underbart! Men herregud vad de kan tjata ;)
    Åh va skönt att de släppt :)

Hehe kul att de är så förväntansfulla :)
  • eagle87
    201405 skrev 2016-03-11 07:38:02 följande:

Jag är så förvirrad, var helt säker på mf. Avboka alla tider och tog ipren osv men blödningen kom aldrig igång. Var färskt blod som främst kom när jag torkade mig, kom kanske max 1 msk i bindan. Inga klumpar men hade dock ganska ont. I alla fall avtog det igår kväll så blir bara lite rosa när jag torkar mig, allt som allt blödde jag bara i lite mer än 24 h. Lokala bm sa typ bara att det lät som ett blodkärl och att det inte kunde göra något, de tog inte blodprov osv men jag fick en tid för inskrivning på torsdag så jag kunde prata med en bm..

Men om jag känner att jag måste få reda på vad som händer kan jag åka in till gynakuten? Eller kommer de tycka jag e dum? :/

Har du tagit ngt mee test? Främst digitalt? Håll dig 4 timmar O ta sen digitalt... De borde stå 2-3 nu....
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-10 19:55:58 följande:

Eagle. Vad hände med din svärmor förresten? Kom dom? Berättade ni?

Vi gick hem till henne igår O berättade, hon blev jätte glad :) de enda som kändes jobbigt var att hon har haft 2 sena MF O min mans syster va väldigt tidigt född O med min man var hon sängliggande hela graviditeten.. Så hon börja prata om sina MF O sa att man inte är säker tills v 20. O vi inte ska berätta till någon i familjen tills jag är 6 mån???????? Ja ba efter v 12 är faktiskt MF risk väldigt låg men hon höll inte Alls med. Aja ja kommer gå ut med de efter ul i v 12.. Sen börja hon säga mkt om hur gärna önskar att syrran blir gravid igen så deras pojke kan få ett syskon etc vilket jag kan förstå men kände lite att uppmärksamheten togs ifrån mig... Har inte berättar till hans syrra än...
  • eagle87
    201405 skrev 2016-03-11 09:04:40 följande:
    Ska ta ett kl 12, såå nervös men inställd på inte gravid. Blir jobbigt att få det på svart och vitt bara :'(
    Kan förstå det:( förhoppningsvis är allt ok.. Uppdatera så fort du tagit.
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-03-11 08:20:17 följande:

Hej! Idag var jag och gjorde cellprov samt penslade ättika och jod. Det skulle inte vara någon fara alls. :) han gjorde även ett tidigt vul och såg ett hjärta picka, även fast det är såpass tidigt! :)

Åh va härligt <3 hur mår du i övrigt?
  • eagle87

Åh ja verkligen!!! Så fin!!!

Symetrical skrev 2016-03-11 11:53:45 följande:

Nu tycker jag allt att den börjar växa lite igen!

• eagle87
    201405 skrev 2016-03-11 11:15:46 följande:

Blev inte gravid som jag misstänkte, hoppas allt kommer igång ordentligt snart då så jag inte behöver skrapas eller dylikt :(

Beklagar :(((( tror inte du kommer behöva skrapning när de så pass tidigt...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-11 17:21:43 följande:

Har varit och köpt sea band. Hoppas det hjälper annars går jag i dvala en månad. Har kört till jobbet sista veckan pga illamående men tog bussen till jobbet idag för sambon behövde bilen, var helt omöjligt att ta bussen hem kräktes så mycket första 200 meterna redan att folk såg ut och vilja lyncha mig för de va väl rädda att få maginfluensa. Sambon 25 mil bort så var bara att börja traska 2,5 timme promenad hem. Nu är jag helt slut. Tack gode Gud att det är helg.

Åh tycker så synd om dej <3 men se de positiva att allt är verkl som de ska därinne :) när e ditt nästa ul?

Ja mår oxå mer O mer illa men har ej spytt något än...
  • eagle87

Har fått brev hem för kub 7 april v 11 +6 :)
    Ja hade ju bokat ett tidigt ultraljud v 7+1 vilket var idag för hjärtslag men i och med att vi gick i måndags så sköt jag fram de till 26 mars v 9+1... Men känns så nära kub så funderar på ändra igen till nästa lördag 8+1... Vad tycker ni?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend