Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Min kollega som jag följts åt med sen vecka 5 fick sin bebis inatt. Hon hade bf 4 dagar innan mig så nu känns det sååå verkligt att det närmar sig.

Ganska inspirerande historia också - satt och messade med henne vid 20.30 tiden då hade hon onda förvärkar men inte helt kris och de var hemma fortfarande. Strax efter 23 fick jag bild på bebisen, de hade åkt in kl 22 och då var det redan 7 cm öppning och gick på en timme.

Ja tack jag tar en likadan förlossning

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-14 11:18:04 följande:

Åhhhh de där hände mig för 2,5 vecka sen, min kollega som hade bf 19 okt va hemma hos mig O hade sammandragningar men va ändå helt ok, hon gick hem kl 22, Och 05 föddes bebis:))))

Kommer typ bli nojjjig nu om du e tyst i tråden... fick en ond sammandragning inatt vid 3.. O känner att Han e riktig riktig låg!!!!

Hur mår du?

Mår toppen, händer inte ett skit här längre. Får lite sammandragningar när jag går och molvärk men inget mer spännande än så. Hur var den ond? Huggande ont eller molande?
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-10-14 13:12:03 följande:

Var hos bm idag, allt var bra och han har sjunkit ner ganska långt nu men fortfarande lite ruckbar. Att han sjunkit ner betyder troligtvis att sf-kurvan borde ha planat ut lite utan att det är konstigt. vilket den också gjorde när vi mätte, men får göra ett TUL på måndag ändå för att det nästan görs på rutin där. Älskar att gå till privat mvc, hade aldrig fått ett tul hos vanliga mödravården pga den lilla dippen..

Ja vad skönt, ville också göra tul men lagt ner det. Nu vill jag inte veta vilken vecka är du i nu?
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-14 16:15:11 följande:

En bekant till mig gick hem 2veckor innan bf, började känna molvärk och förvärkar.. födde dagen efter. :P

En annan vän till mig gick varje dag 3 veckor innan bf och trodde att det var på g för att det var som förvärkar etc men hon gick över nästan 2veckor. Plus att hennes slempropp gick dagarna innan bf. Betydde tydligen iiiingenting. Hahah. Så sjukt att man inte kan tyda av någonting. :)

Haha detta är detta faktum jag stilla håller på att acceptera. We don't know. Det sker när det sker, lika bra att njuta av tiden nu - hur ofta kommer man kunna chilla och vila på det här sättet när bebisen väl kommit liksom
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-14 16:48:52 följande:

Haha eller hur! Det är sjuuuukt svårt och man vill gärna analysera. Men jag tror man mår bäst av att försöka släppa kontrollen. ^^ (Säger kontrollfreaket själv)

Skönt att du mår bra iaf trots all vätskan - förstår att det är tungt. Men det viktigaste i det sammanhanget är väl att Bt håller sig bra?
  • Loppan84

Jag var också hos MVC idag på kontroll, min man var med för första gången så var lite prat om förlossningen etc. Annars inget spännande - alla värden fortfarande bra, magen växer fast vikten går neråt sista veckan och han ligger där han ligger ;) Hon sa också att jag måste räkna med att gå förbi bf - var nog ganska tydligt att jag inte har planerar för det när jag såg ut som ett frågetecken när hon sa att vi skulle boka ny tid om 1,5 vecka i vecka 40 och sa "men då är det väl för sent för kontroll" hehehe

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-10-14 14:13:20 följande:

Nej jag bryr mig inte speciellt mycket heller, och hade verkligen inte förväntat mig ett till ultraljud överhuvdtaget. Vet ju att man inte ser så mycket såhär sent ändå, gjorde ett i typ vecka 38-ish förra graviditeten och det enda jag såg var en fot när dom försökte kolla på min lever (som för övrigt inte gick att se bakom bebis som tog upp all plats) men tackar ju inte nej när hon erbjuder det ;) är i vecka 36.

Ja men det förstår jag, och bra att de är noga och följer upp alla avvikelser. Känns ju tryggt. Då håller vi tummarna för att allt är bra - men det ska det säkert vara :)
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-10-14 20:16:13 följande:

Herregud vad galet egentligen att det redan är dags för dig om 1,5 vecka.( Eller ja, kontentan här var väl att du nu skulle räkna med att du kan gå längre, men ändå...)

Från FF-/familjelivrookies ända till bebisar ihop . Så fint <3

Awww verkligen! Du var den första jag pratade med om att bli gravid utom min man - i verkligheten eller på nätet. Det var typ ett halvår innan jag kom in i ff-tråden tom. Så fint alltså <3
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-14 21:34:03 följande:

Så sjukt hur besviken jag blir när ngn säger eller nämner går över bf... vet inte hur jag mentalt kommer klara de....

De söger ju att sex kan speeda på saker men min man är inte de minsta är intresserad

Är din?

Hmm ja läste häromdagen att det är den ENDA metoden som är vetenskapligt bevisad kan sätta igång. Men är inte kvinnliga orgasmen som jag trodde som sätter igång utan någon hormon i sperman, så han måste ju komma isåfall hehe är inte. Är inte helt säker på om han är intresserad - men inte omöjligt, han är ganska billig förutom när det gällde kommandoliggandet för att bli gravid hehe. Men själv är jag INTE intresserad. Det blir major luring från min sida då och får nog använda nått glidmedel eller nått för att få till det
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-14 17:38:04 följande:

Ja men precis, BT och urinet håller dom koll på. :) Men det är läskigt att ha ont i händer, ben och fötter konstant och att man domnar från och till. :O Mkt planering. Kan ju bara duscha på kvällar t.ex. Måste ha stödstrumpor från att jag vaknar till kvällen. Annars sprängs jag och får mega ont! Jag som avskyr strumpor och alltid går barfota hemma. :P Nu ska man ha världens klaustrofobi-strumpor. xD

Åh håller med sagoskog, lider med dig. Men verkligen kudos till dig för att hållit humöret och positiviteten uppe - och snart är det ju över och då kommer det va otrooooligt tillfredsställande och häftigt att se hur vätskan bokstavligt rinner av dig du MÅSTE ta före och efter bilder typ varkendag.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend