Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sagan12345 skrev 2016-10-12 18:03:32 följande:

Haha precis vad jag sa till sambon, att man verkligen ser en bebis. Helt otroligt vilken teknik som finns.

Ja jag tror också det kommer gå bra :)

Händer de något mer med Värkarna för dig?

Nej det kom en del kraftiga och täta idag efter jag hade promenerat men lugnar sig med en gång jag vilar, så ingen äkta vara än så länge bara förvärkar ;) kör symetricals taktik nu med 2 korta promenader om dagen, men det är mest för att komma ut och få lite luft tror kanske inte det har så mkt effekt ;)
  • Loppan84
    Sagan12345 skrev 2016-10-12 18:03:32 följande:

Haha precis vad jag sa till sambon, att man verkligen ser en bebis. Helt otroligt vilken teknik som finns.

Ja jag tror också det kommer gå bra :)

Händer de något mer med Värkarna för dig?

Nej det kom en del kraftiga och täta idag efter jag hade promenerat men lugnar sig med en gång jag vilar, så ingen äkta vara än så länge bara förvärkar ;) kör symetricals taktik nu med 2 korta promenader om dagen, men det är mest för att komma ut och få lite luft tror kanske inte det har så mkt effekt ;)
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-10-12 20:47:56 följande:

Oj vad det händer saker här!

Spännande med förvärkar loppan:) börjar kanske närma sig;)

Vad kul med alla ul/vul! Längtar till vårt nästa som vi har 1/11.

Jag är lite bedrövad :( har plöjt båda säsongerna av The affair.... Och nu måste jag vänta på tredje gahhhhhhh

Jag vet! Känner samma. Trodde jag dkulle massa serier när jag va ensam hemma på dagarna, men har inte satt på tv:n en enda gång - är inte samma sak att sitta och se på en serie själv som med mannen :-P
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-13 10:06:33 följande:

Har det fortsatt stannat av eller är någonting mer på G idag? :D

Nej väldigt lugnt idag och inatt. Käkar marängsviss och försöker tänka att det är bara att njuta av ensamtiden man har nu ;)

Hur mår du?
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-13 12:46:59 följande:

Hahah! Jävla lyxlirare du är! <3 Gravidmassage, marängsviss... Typiskt att det känns lugnt, hoppas på lugnet före stormen. ;D Så käka några extra portioner marängsviss.

Jag mår helt okej. Trött är väl standard. ;) Får sån jäklans molvärk till och från, igår gick jag till och med hem från jobbet... inte likt mig. Regelbundna sammandragningar från och till. Hade en sån period imorse också men nu är det lugnt. Är väl så det kommer att vara fram till förlossningen antar jag. :) Säger ju egentligen inte så mycket om något är på G eller inte.

Hahaha ja de här veckorna utan jobba ska ta mig tusan maximeras ;) Men har fakriskt flyttat och fixat massa praktiskt också men nu är vi klara med typ allt så nu är aktivitetsnivå nere på att baka lite och fylla frysen inför alla besök vi ska få efter bebisen kommer ;)

När ska du sluta jobba? Trodde jag skulle bli sjukt rastlös och sakna jobbet men måste säga att det är himmelskt att kunna sova ut och vila på eftermiddagen - hade ingen aning om hur trött jag skulle va ;)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-13 17:48:55 följande:

Fan va duktig du är! Skönt att flytten är klar och att du kan göra vad du känner för nu! Du är helt klart värd att lyxa till det enda in i kaklet. ;D Känns som en vanlig grej att fylla frysen med fikabröd. Haha. Börjar ju nästan själv bli sugen på att baka!

Jag tänkte jobba månaden ut, men lyssnar såklart på kroppen och huvudet varje dag. Har ju som sagt ganska lugnt jobb och kan krypa undan emellanåt. Idag satt jag för mig själv med datorn i knät i en fåtölj med en filt omkring mig och jobbade. Haha. Fortfarande helt övertygad om att jag går över tiden och föda i November. :P Läste att 70% av alla förstföderskor går över bf?!

Hehe ja det är nog mer sunt att räkna med att gå över - de flesta gör väl det som du säger. För egen del försöker jag också tänka så men de dagarna det känts som det har hänt grejer är det svårt att låta bli och hoppas :-P Just idsg känns det som det är länge kvar dock

skönt att du kan ta det lugnt på jobbet! Då funkar det säkert bra att jobba till slutet Jag satt också mycket i en soffa och jobbade på slutet och inte så ofta vid skrivbordet och det hjälper ju. Helt på slutet tyckte jag dock det var slitsamt med alla människorna och möten och sånt och då är det nog dax att pysa hem
  • Loppan84
    columbus skrev 2016-10-13 19:03:17 följande:

Blö, idag är det verkligen inte roligt att vara gravid. Vissa dagar är som ett enda svart hål. Har fortfarande typ 0 fysiska symptom, förutom förlamande trötthet, men tappar helt livslusten vissa dagar. Har haft mycket problem med svår PMS tidigare och fick till och med antidepressiva utskrivet av gynekologen under en period när det var som värst, så borde kanske kunnat gissa att hormonpåslaget som gravid skulle kunna bli så här. Någon annan som haft riktigt deppiga perioder under graviditeten och hur tog ni er i så fall ur dem?

Stackare. Det är väldigt många som känner så - här inne var det väl t.ex sagoskog som slet en stund. Sjölv var jag lite nere när jag va så extremt illamående men det var mer fysiskt än psykiskt egentligen tror jag, blev nere av att spy hela tiden och inte få i mig nog energi.

Men det hormonella är väl tyvärr inte mycket att göra med mer än att försök tänka att det blir bättre - många får ju stabilare hormonbalans efter ungefär vecka 12 och mår bättre både psykiskt och fysiskt. Och prata med din man,bm och /eller tjejkompisar och säg att det är tungt nu! Viktigt att du får stöd.

Stor stor kram till dig <3
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-13 20:12:39 följande:

Åh snälla säg inte att 70% går över..

Hade jätte mkt molvärk och nedpress idag men försvunnit tyvärr

Åh vad spännande. Min kollega har värkar med 10-15 min mellanrum nu hela dagen och hon har bf en vecka innan oss så tänker att vi följer hennes tempo och kör om en vecka
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-13 20:51:29 följande:

Haha känns som om jag drar ner allas förhoppningar och humör genom procentsatsen jag hittade... Jag själv tyckte ju det lät positivt eftersom att jag önskar föda på bf eller någon dag efter. ^^ Nu är det ju inte jag som bestämmer vilket fall som helst tyvärr så det är väl bara att låta tiden utvisa när den lille kommer. Snart får jag reda på om min andra statistiska uträkning stämmer.... om det är en pojke eller inte. Haha.

Håller med om att just mötesbitarna börjar bli tuffa men jag tror jag kan fly undan det dom sista 2 veckorna nu. Har endagarskurs i Sthlm som kommer bli lite tuff bara (men efterlängtad). Men du och Eagle har ju fan bf om 1 1/2 vecka!! Ingenting ju! :O

Det är inte säkert att du har lika mycket lust att vänta till efter bf sista tiden om du vet att bebisen är helt klar och du onda värkar och ändå inte kan göra ett skit - inte ens gå 50 meter - utan att pausa för sammandragning/värk. Kände mig på topp fram till ca 1 vecka sen, men måendet efter det går bara sakta neråt. Vill inte va för pessimistisk - du kanske får en helt annan upplevelse men säger bara att saker kan ändra sig så du är öppen för det ;) Jag var inte förbered på att ha så här ont eller va så här trött redan nu hehe
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-13 21:31:14 följande:

Jag vet att min graviditet låter rätt "smärtfri". Men jag kan knappt gå sen några veckor tillbaka pga vätska och foglossning, kan knappt röra händerna ibland och sover inte många timmar pga foglossningssmärtan. Och jag har ju sen någon vecka tilllbaka nedåtpressande sammandragningar med 10min mellanrum någon dag här och där. Men det är liksom jobbet som räddar upp mina dagar, och sambon mina kvällar. :) Jag känner mig själv och jag skulle bli ett monster av att gå hemma när det är såhär. Jag vill verkligen inte låta "tuff" utan tvärtom. Jag skulle bete mig som en lat gnällmaja om jag var hemma, ligga i soffan hela dagarna och få ännu mer ont och låta mina humörssvängningar ta över totalt. Nu mår jag iaf psykiskt bra och är en glad prick! Istället för att må både psykiskt och fysiskt dåligt. :)

(Jag har gått upp 28kg i typ bara vätska.... tack mamma för dom generna.)

Haha ja då förstår jag. Man känner sig själv bäst - det viktigaste är ju att du lyssnar på din egen kropp och hjärta och vad du behöver för att må så bra som möjligt, och det verkar du göra.

Uffa stackars dig med både fogarna och all den vätskan. Tycker det är starkt jobbat att du är så positiv alltid - hsde tom glömt det där med vattnet för det va så längesen du nämnde det. Hur går det med blodtryck och allt annat? Ser det ut som du slipper HF trots mycket vatten?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend