Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Har så ont att jag gråter i bäckenet, men inte sammandragningar. Ringde fl som trodde det var tappen som drar ihop sig men ska ta alvedon och vänta ett par timmar och se om det går över, annars få komma in på undersökning. Hon sa att det förmodligen är helt ofarligt och bara tappen jag känner men att det kan hända några få att man öppnar sig utan de vanliga värkarna men då behöver man dropp för att sätta igång.

Kan inte tro att det ska va så här ont om allt bara är normalt :-/

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-17 16:36:34 följande:

Men fy så hemskt!! Hur längre har du haft så? :/ Vad innebär det att tappen drar ihop sig? :S

Hade det hela natten och sen la det sig lite vid lunch. Sen har jag min idiot suttit hela eftermiddagen på golvet och planterat om mina krukväxter och nu ör det ännu värre. Ja alltså innan man öppnar sig så ska ju livmodertappen utplåna sig helt, der har den börjat med för nån vecka sen tror jag men tydligen kan det göra ganska ont på några även om jag inte hört det förrut. Ingen jag vet har känt av den där tappen utan isåfall är det själva öppningen de haft ont av. Men får se, kanske ger sig nu bär jag vilar istället för att sitta på golvet :-/
  • Loppan84

Hahahaha denna tråden alltså <3

Ja tydligt Eagle!

Jag har inte haft så tydligt men väldigt slemmiga rosa/beige flytningar med inslag av blod - kan antingen vart proppen eller delar av den, det märker jag väl snart ;)

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-10-17 20:33:38 följande:

Det dröjde nog 5 dygn tills jag fick riktiga värkar. Men å andra sidan har värkarna startat nån timme efter för vissa och 3 veckor efter för andra, så jag tror verkligen inte att slemproppen är något man ska gå efter eller få upp förhoppningarna :(

Nej min gick ju en gång för många veckor sen också men då sa bm att den återbildas? Så den där proppen verkar ju kunna bete sig lite hur som helst. Men om den går nu så här sent kan den väl inte återbildas?
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-17 21:03:46 följande:

Jag tycker ni båda kan föda till helgen Loppan och Eagle!!

Jag är otroligt ambivalent - å ena sidan vill jag att drt ska sätta igång mest för att jag hatar att vänta (på allt) å andra sidan skulle jag gärna kunna tänka mig någon vecka eller två till att landa lite efter flytt och jobb och bara få vara med min man
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-17 21:14:28 följande:

Förstår precis vad du menar. Mina tankar går i sär hela tiden. Ena stunden längtar jag till döds att få allt klart för att allt är så tungt åh jag är less, andra stunden vill jag gärna att det ska ta någon vecka till så jag känner att jag hinner göra klart det jag vill. Därför är det rätt skönt att det inte är ett beslut man behöver ta själv. Hahah. :)

Exakt! Gillar att det enda man kan göra är att bara lämna det till ödet även om det inte passar min personlighet (aka control freak)
  • Loppan84
    HelenaSaga skrev 2016-10-17 21:21:43 följande:

Hej allihopa! Jag känner mig lite som en knäppis för jag har bara skrivit här nån enstaka gång men är inne och läser varje dag :) jag har bf imorgon enligt ul men på fredag eller lördag enligt tempen. Inte minsta tecken än på att det skulle starta, födde dottern 10 dagar innan bf så hade lite räknat med att bebisen skulle vara här nu.

Hehe ja det var längesen! Kommer ingen ens ihåg att det var en till i tråden skinnvaror så nära oss. Snacka om baby boom vi fick till där med 6 plus på ett par veckor :-O
  • Loppan84
    hoppitossa skrev 2016-10-18 08:16:48 följande:

Igår trodde jag att det gamla blodet stannat av, fick en flytning på morgonen och inget mer under dagen. Idag på morgonen kom det en till.. Så irriterande! Men jag håller fokus på att det är gammalt blod och mängden är mindre för var gång. 

Är ju inte kul att blöda :( men bra att det verkar va gammalt, hoppas att allt är bra. Du kan inte få flytta fram ditt ul ett par dagar?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-18 10:15:30 följande:

Han e bara sån för han ville inte att hon skulle komma :/ men han gick med på det till slut

Men säg till honom att han får skärpa sig och hon bara försöker va snäll. Fråga hur det hade känts för honom om du varit så mot hans mamma.

Har ni bestämt hur det blir under själva förlossningen nu förresten? Blir hon med? Är det därför han surar?
  • Loppan84

Är lite nere idag. Känner mig så ensam och isolerad och att inte gå till jobbet gör ju att man känner sig så onyttig och inte behövd :( Ändrar sig kanske så fort bebisen kommer, men just nu längtar jag bara till Sthlm där de flesta ac mina vänner är eller tom tillbaka till Tromsö för att ha jobbet och kollegorna.

Sorry för klagning, är säkert bara hormoner men känner mig så ledsen och rädd för hur det ska bli i hela mammaledigheten plötsligt :(

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend