Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-10-03 07:30:27 följande:

Nu ni tjejer, får ni hålla tummarna!!! :) <3

Åhh hurra. Lycka till!!! <3
  • Loppan84

<3 <3 <3

sagoskog skrev 2016-10-03 14:00:55 följande:

Kikar in med en liten uppdatering.

Vi är hemma än så länge. Har haft onda värkar sen 05 i morse, med ca 7 min emellan. Blodblandat slem också. Men det har liksom hållt sig på samma nivå hela tiden. Antar att det är en sån där latensfas som jag missade förra gången :) Nu verkar det dock dra på lite. Eller om det är önsketänkande. Tack för alla tummar! :)

• Loppan84

Sista dagen på jobbet klar! Imorgon går flyttlasset och det nya livet startar nu! Hurra!

• Loppan84

Tack tjener. Officiellt ska jag ju tillbaka till det jobbet sen men kommer börja söka nya jobb när jag varit hemma 4-6 månader och se om jag hittar nått nytt i Oslo eller Sthlm. Orkar inte bo på nordpolen längre ;)

• Loppan84
    misslina skrev 2016-10-03 22:17:06 följande:

Bruna flytningar ikväll! Känner mig helt förtvivlad :(

Nej då, vilken vecka är du i nu? Bruna flytningar är ingen fara så länge du inte har ont eller der kommer färskt blod. Förstår din oro men är säkert ingen fara <3
    E
  • Loppan84
    happylife skrev 2016-10-03 18:21:38 följande:

Oh no... Smorde in mannen med voltaren gel... Kom genast på mig och sprang och tvättade händerna, hade gelen på mig typ fem minuter. Nu har jag ångest!!

Enligt fass kan voltaren användas i tidig graviditet om det är nödvändigt - de är ju väldigt försiktiga med läkemedel i graviditet så det tolkar jag som att det inte finns någon visad negativ effekt.

Enligt janusinfo finns det ingen önskad risk för missbildningar visad efter bruk av voltaren i tidigt gravidtet.

Tänk på att bägge dessa dessutom handlar om tabletter och topisk gel ör betydligt mycket svagare än tablettform.

Dessutom tvättade du händerna med en gång och det tar en ganska lång stund innan topiska läkemedel har effekt.

Det här tror jag absolut inte är nån fara! Men tips till alla gravida är att ta för vana att kolla janusinfo om du är osäker på nån medicin, superbra info där. För mig som har haft svåra sllerigska problem och graviditetsastma med andningsproblem har det varit guld värt eftersom det inte är bra för bebis när jag har svårt att andas - men alla läkare/Bm är osäkra på medicinering då detta är ganska ovanligt. Då har vi tillsammans kunnat använda oss av fass och janusinfo för att hitta lösningar.

www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/

www.fass.se/m/produkt/20040607005149/uidpublic
    Eu
  • Loppan84

Jag tog för övrigt ibuprofen 4 hela dagar första veckan när jag plussade - tror Eagle och Symetrical kan vittna om hur knäckt jag va r jag förstod att det var dåligt. Men inget har hänt och efteråt har jag löst lite mer om saken och hur otroligt liten risk det är att nått ska gå fel. Det ör liten liten risk med typ alla läkemedel som det inte står rakt upp och ner på att man absolut inte ska använda i graviditet. Det är bara det att ingen producent vill riskera att det händer nått dåligt så de tar det säkra före det osäkra och avråder. Är såklart smart att ta det säkra före det osäkra men skulle man råka få i sig nått (som nu med voltaren) kan det va bra att komma ihåg att det förmodligen inte är nån fara allsZ

• Loppan84

Så spänd på hur det gått för sagoskog. Troligen ligger hon och snusar på sin lilla bebis nu <3

Här är det faktiskt också lite ändringar idag men vet inte om det är helt vanligt vid denna tiden eller om det beror på flytt/stress/härj eller om nått faktiskt är på väg att ske här.

Till och från under dagen har jag haft mycket stark nedpress - det känts som att jag inte kan gå pga det pressar så nedåt och det känns som nått är på väg ut. Förstår såklart att det inte är bebis men kan det va vatten eller nått?

Förutom nedpress har jag molvärk i nedre delen av magen och ryggen samt väldigt ömma ljumskar och lite molande också inne i Fifi.

Har däremot absolut inga förvärkar och nästan inga sammandragningar sista dagarna (trots att jag hatt det regelbundet i kanske 10 veckor).

Någon som känner igen sig eller kan gissa vad som händer?

• Loppan84

Glömde säga att det också kommit lite - men ytterst lite - blodblandar slem idag. Är så pass lite att det knappast är hela slemkroppen men kanske en start?!

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-03 23:20:26 följande:

Exact vad du beskriver hade min kompis förra veckan och hon födde 8 timmar senare... !!!!!! Åh jag vill oxå ha tecken hår händer inte ett skit. Har städat 7 timmar och har lite molvärk. Min kompis förlossning började 36+6 och han föddes 37+0.....

Träffa han första gången idag.. så mysigt

Skämtar du? Också med att det pressade neråt och molade men inte ont eller några förvärkar? Jösses hoppas han vill hålla sig ett par veckor till ju. 36+6 om 30 minuter.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend