Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Ja det är ju inte superexakt det mäter så kan skilja ganska mycket. Jag fick ju ett hopp i min kurva när jag bytte bm så de trodde först att jag skulle behöva göra det där glukosbelastningsprovet - men sen har set legat helt stabilt så var nog bara att det va ny som mätte.

GästenT skrev 2016-09-29 17:24:54 följande:

Va och mätte magen i onsdags med min "vanliga" bm. Förra gången, 15e september, så fick jag en annan som mätte eftersom att jag bytte tid. Såklart låg jag på samma mått i onsdags som 15e september så måste mäta om nästa vecka igen. Är helt säker på att det blev så för att det var en ny som mätte förra gången. Tyckt mig läst att det kan bli så då? :) Känns ju också rimligt.

• Loppan84

När man är höggravid och det ser ut så här var man än vänder sig i hemmet. Känner att jag bär och packar och bär och packar - fast mannen gör det allra mesta. Kan inte vänta till nästa vecka när flytt är klar och jag dessutom slutar jobbar. Tror första dagen i nya lägenheten och när jag är mammaledig ska jag inte packa upp eller nått bara ta en hel dag på spa ;)

• Loppan84

[quote=77011109][quote-nick]happylife skrev 2016-09-29 18:23:22 följande:[/quote-nick]Ja exakt. Utökade kollar även på halva kromosomer. Könet tror jag man får på båda.

Nu har även jag börjat må sådär illa som du =\ hemskt! Är du sjukskriven?[/

Trodde inte man fick veta kön förrän rul? De brukar väl vara väldigt försiktiga med det pga det dels är för tidigt att se vid kub och dels för att man fortfarande får göra abort och de vill inte att människor ska kunna göra abort pga kön

• Loppan84
    columbus skrev 2016-09-29 18:32:22 följande:

Jag känner mig lite halvlost här i tråden. Kan vi inte dra en snabb genomkörare på statusen här?

Jag, happylife och hoppetossa gjorde ju VUL idag och misslina ligger precis framåt oss (exakt en vecka framför mig om jag inte läste fel? jag går in i vecka 8 imorgon). Eller hur? Har jag missat någon som är så tidiga som vi?

Sen har vi någon/några som föder vilken dag som helst, eller hur?

Ni andra ? hur långt gångna är ni? Ledsen för förvirring men man läser och läser i tråden och helt plötsligt glömmer man bort vad man läser från vem.

Sagoskog typ NU! Jag, Eagle, Eid, Gästen T och Sajocawa har alla bf inom loppet av två veckor. Först jag o Eagle med en dag mellan (25e o 26e oktober). Sen Eid o Gästen T en vecka senare, samma dag typ, sen Sajocawa en vecka efter det. Så vi var också ett ganska stort gäng som kom samtidigt för att säga så hehe Sen är det Sagan som ligger typ mittemellan oss och er och sen är det väl ni.
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-09-29 18:43:03 följande:

När man gör nipt kan man få reda på

Könet via blodprovet:)

Ja men berättar de det då? Vilken vecka gör man nipt? Efter gränsen för abort?
  • Loppan84

Förlåt jag glömde säkert några i listan över. Men ligger en bf-lista i ts också. Uppdatera i den. Misslina och bääbis ligger väl också nära varandra så ni blir också 5 st inom några veckor eller?

• Loppan84
    hoppitossa skrev 2016-09-29 19:14:03 följande:

Tack, väldigt intressant! Kollade på bilden från vul och det står 2,8 mm så bör då vara i slutet av vecka 6. 

Bli inte förvirrad av det som står på bilderna - det är inställningen på maskinen inte fostret. Trodde också der var fostret och råkade stämma ganska bra med en person här på FL som va osäker på datering - men då var den en som jobbade med UL som verkligen var säker och som visste att så inte var fallet.
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-09-29 19:35:32 följande:

Åååh är inte avundsjuk. Avskyr att flytta, packa, packa upp, flyttstäda... Uuhh! *Ryser* Du gör helt rätt som tar en dag på spa!! Haha! :) Våran flytt blir ju med någon veckas gammalt spädbarn beroende på när den lille väljer att komma ut. Ser inte fram emot den processen, kan jag skylla på att jag måste sitta i ett hörn och amma typ heeeela tiden? ;D

Oj!! Det låter tufft! Var snäll med dig själv. Ärligt talat så kommer du ju förmodligen inte kunna bära eller flytta nått iaf - antingen nyförlöst eller har du gått över tiden så det kan du tryggt ;) packa lite och organisera kan man säkert men själva flytten får nog din snubbe och kompisar sköta - eller flytthjälp. Efter den här erfarenheten vill jag verkligen bara säga det - inte för att skrämmas eller nått men för att du inte ska knäcka senare så ha en realistisk planering där.

Så här gör vi: Mannen flyttar alla våra stora grejer in i magasin med kompisar och allt mindre som vi ska ha med har vi transportfirma för att flytta (vi ska ju flytta väldigt långt med över 170 mil körning så vi tar flyget och våra saker åker med flyttfirma). Det enda jag gör är att va med här hemma och packar lite kartongen och oeganiserar m och bestämmer vad som ska med söderut, vad som ska säljas och vad som ska magasineras ;) Det är tungt nog fakriskr - och då har jag inte ens ont nånstans, inte problem med forgar och den lilla vätskan jag fick i kroppen stoppade med hjälp av stödstrumpor. Så var snäll mot dig själv!
  • Loppan84
    happylife skrev 2016-09-29 19:43:04 följande:

Ja absolut, du får veta kön via nipt. Abort gränsen utan godkännande från socialstyrelsen går runt v 16. Nipt görs från v 10. Så ja visst dom puckon som vill göra abort vid "fel" kön kan göra det =\

Aha. Så sjukt, detta har ändrat sig när nipt kom då. Innan sa de ju alltid att man inte ska få veta kön innan vecka 16 pga abortgränsen, så då blev det ju oftast på rul. Jaja som sagt är man idiot nog att göra det så....
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-09-29 19:47:57 följande:

Iskristall också! Hon och jag har samma bf. :)

Ja sorry Iskristall är det ju som har samma bf som dig. Sorry iskristall <3 Men då är Eid lite före eller efter? Äh har inre koll sjölv men bf-tråd ligger som sagt i ts
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend