• Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Jag undrar som rubriken antyder om det finns fler i Blekinge/Karlskrona trakten som väntar sitt första barn. Jag ska själv ha i augusti och det vore kul om det finns fler. Man har ju så mycket funderingar och frågetecken att det vore kul om man hade fler att vända sig till.

Själv är jag 23år väntar som sagt vårt första barn och bor i Karlskrona. 

Häng gärna på! :)

• Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-01-30 09:58:03 följande:

Vet inte om det har med graviditeten att göra, men jag har tydligen börjat prata i sömnen! Har aldrig gjirt det förr. Någon som hört eller varit med om nåt liknande?

Känner inte igen det men man drömmer ju väldigt mycket, många tankar och funderingar som man ska smälta tror jag. Däremot snarkar jag mer än innan.....
  • Misszandra
    Tolotoli skrev 2016-01-30 16:16:05 följande:
    Jag är med jättetörstig, tänkte att det kunde vara tecken på graviditetsdiabetes men det verkade det inte som, är nog ganska vanligt. Är jättevarm med av och till och blivit mer andfådd av ingenting. 
    Åh, så det är inte bara jag som tänkt den tanken? Jag blev så rädd för det, men läste att det tydligen är vanligt. Jag är bara van vid att knappt dricka något alls till nu att dricka hela tiden. Däremot så ska man kissa mkt också om man har graviditetsdiabetes, och jag tycker inte jag kissar så mkt jämfört med hur mkt jag dricker. 
  • Tolotoli
    Misszandra skrev 2016-01-30 16:25:34 följande:
    Åh, så det är inte bara jag som tänkt den tanken? Jag blev så rädd för det, men läste att det tydligen är vanligt. Jag är bara van vid att knappt dricka något alls till nu att dricka hela tiden. Däremot så ska man kissa mkt också om man har graviditetsdiabetes, och jag tycker inte jag kissar så mkt jämfört med hur mkt jag dricker. 
    Jag både dricker och kissar mycket, men var som sagt ingen fara alls. Gjort en glukosbelastning och ska göra en till då min mamma har diabetes. 

Annars kan du bara be dem ta prov på MVC
  • linnealakey

Hej!
    Jag hänger med här, har också letat efter en liknande tråd i mina trakter.
    Jag är 20 år och bor i Karlskrona
    Har bf 16 februari. Så det börjar verkligen att närma sig! :) 

• Misszandra
    Tolotoli skrev 2016-01-30 16:47:00 följande:
    Jag både dricker och kissar mycket, men var som sagt ingen fara alls. Gjort en glukosbelastning och ska göra en till då min mamma har diabetes. 

Annars kan du bara be dem ta prov på MVC
    På inskrivningen tog de en massa prover och det var bara 2.5 veckor sedan. Och då sa barnmorskan att allt såg bra ut, men ska ta ännu fler tester på måndag så tänkte att jag skulle nämna det då. Men man blir ju lite nervös, men skönt att de sagt till dig att allt var bra! :)
  • Misszandra
    linnealakey skrev 2016-01-30 18:04:08 följande:

Hej!
    Jag hänger med här, har också letat efter en liknande tråd i mina trakter.
    Jag är 20 år och bor i Karlskrona
    Har bf 16 februari. Så det börjar verkligen att närma sig! :) 

Välkommen, vad roligt att du ville hänga på. 
    Oj, det är ju inte alls lång tid kvar nej, gud vad roligt. Vet du om det är en pojke eller flicka du ska ha? :)
  • linnealakey
    Misszandra skrev 2016-01-30 19:05:22 följande:
    Välkommen, vad roligt att du ville hänga på. 
    Oj, det är ju inte alls lång tid kvar nej, gud vad roligt. Vet du om det är en pojke eller flicka du ska ha? :)
    Jättekul! Har förövrigt inga känningar alls ännu.. Det är en liten flicka därinne, fick vi veta när vi gjorde ett tillväxtultraljud i v30 :)
  • Misszandra
    linnealakey skrev 2016-01-30 20:55:59 följande:
    Jättekul! Har förövrigt inga känningar alls ännu.. Det är en liten flicka därinne, fick vi veta när vi gjorde ett tillväxtultraljud i v30 :)
    Får man göra det här i Karlskrona eller det är något ni frågat om? Jag har hört att i de flesta kommuner får man endast RUL i vecka 18-20 och sen inte fler UL alls under graviditeten. Jag hade gärna också velat ha ett i vecka 30! :) 

Stort grattis till flickan, vad roligt. Har du kompisar och så som också är gravida eller har barn? :)
  • linnealakey
    Misszandra skrev 2016-01-30 21:20:03 följande:
    Får man göra det här i Karlskrona eller det är något ni frågat om? Jag har hört att i de flesta kommuner får man endast RUL i vecka 18-20 och sen inte fler UL alls under graviditeten. Jag hade gärna också velat ha ett i vecka 30! :) 

Stort grattis till flickan, vad roligt. Har du kompisar och så som också är gravida eller har barn? :)
    Vi blev bokade på ett extra ultraljud för att hon låg i framvägg i magen när vi gjorde RUL i v18. Så de ville kolla en extra gång så att moderkakan hade följt med som den ska.

Nej jag har ingen kompis/nära bekant som är gravid/har barn.. Dock uppskattade jag att gå i föräldragruppen där vi fick träffa andra som är gravida samtidigt som jag :)
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-01-30 21:20:03 följande:

Jag kommer också få ett i v 30 om de fortfarande tycker det är aktuellt. Jag har en sjukdom i grunden som gjort att jag det tagit åratal att bli gravid så de vill hålla lite extra koll.
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?