• Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Jag undrar som rubriken antyder om det finns fler i Blekinge/Karlskrona trakten som väntar sitt första barn. Jag ska själv ha i augusti och det vore kul om det finns fler. Man har ju så mycket funderingar och frågetecken att det vore kul om man hade fler att vända sig till.

Själv är jag 23år väntar som sagt vårt första barn och bor i Karlskrona. 

Häng gärna på! :)

• Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
  • Misszandra
    Tolotoli skrev 2016-01-24 20:40:47 följande:

Vår bebis är beräknad 1 juli enligt BM, vi ska på rutinultraljud om ca. en vecka. Har gjort Nipt så vi vet att det är en liten pojke Känner inte direkt så många bebismammor då mina är så stora nu så skulle vara jätteroligt att lära känna fler som ska ha bebisar snart.

aha, grattis till en liten pojk då! :)) Jag är ganska så nyinflyttad i Karlskrona så jag känner inte många alls här så jag känner lika dant som dig på den fronten! :)
  • Misszandra
    emgus skrev 2016-01-24 21:49:08 följande:

Ja men det var bra gjort av dig ;) alltid kul att kunna prata med folk som bor nära :)

Oj, vad spännande! Men läste det stod augusti iaf. Då har du gått ett par veckor iaf! Önskar dig lycka till :)

Har du många vänner med barn eller är du bland de första? :)

Jaa precis, exakt så jag kände! :D 

Jaa vi gissar på v.13 nu men vi får veta säkert på onsdag. Tack så mkt, önskar dig också lycka till! :) 

Jag har en del vänner som fått barn redan men de bor nere i Skåne (Jag kommer därifrån, flyttade till Blekinge sep 2014) Så jag ser dem inte så ofta längre av naturliga skäl, lite tråkigt. Hur är det själv? Har du vänner som fått barn redan eller?
  • Tolotoli

Misszandra, tack, jag har bott här i sex år till sommaren men tar lite tid att lära känna folk med och är ju lite annat när man ska bli bebisförälder igen. Med mina andra var jag med i grupper på familjeliv och vi träffades som gravida och efter sen med.

Vart bodde du innan?

• emgus

Okej, men hur som så är det lika spännande :)

Jasså, det är precis som med mig ;) jag flyttade hit nov 2014 från Växjö! Så för mig är det samma, en del därifrån som har fått. Sen har jag inte lika många vänner här nere, men det är några som fått barn.
    Men ingen som är med barn eller så som man kan följas åt eller prata med :)

Så det vad bra du skapade denna :)

• Tolotoli

Emgus, jag bodde i Växjö och i Furuby innan jag flyttade hit Syrran bodde med i Växjö, var en sväng i Skåne och bor med här nu, hon är 29 i år och har en 1,5-åring.

• Tiana

Här är en till :) första barnet på gång i juni, och fyller också 35 i februari.

• hennaah

Här är också en som letat efter en sån här tråd! Jag fyller 21 i vår. Första barnet på g, är i vecka 25 just nu :) bor i Karlskrona :)

• emgus

Hej hennah :) vad kul! :) vet du om du väntar en pojk eller flicka? :)

• hennaah
    emgus skrev 2016-01-25 11:16:56 följande:

Hej hennah :) vad kul! :) vet du om du väntar en pojk eller flicka? :)

Nej, vi vill att det ska bli en överraskning så vi tog inte reda på det på RUL :)
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?