• Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Jag undrar som rubriken antyder om det finns fler i Blekinge/Karlskrona trakten som väntar sitt första barn. Jag ska själv ha i augusti och det vore kul om det finns fler. Man har ju så mycket funderingar och frågetecken att det vore kul om man hade fler att vända sig till.

Själv är jag 23år väntar som sagt vårt första barn och bor i Karlskrona. 

Häng gärna på! :)

• Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-01-27 15:26:57 följande:
    Fyller år om 3 veckor :) Känner mig gammal bara jag tänker på det haha.

Vi har inte ordnat något än i stort sett. Har lagt undan lite pengar till inköp men väntat med att genomföra dem. Jag brukar normalt sett inte vara vidskeplig men nu har jag väntat med allt till efter RUL.
    Då fyller vi nog år nära haha, fyller den 25:e.

Både jag och mannen har fått någon slags boarfeber, skyller på att jag ju väntat tre år på detta  
  • Tolotoli
    Misszandra skrev 2016-01-27 15:12:45 följande:

Tänkte bara ställa en fråga. Jag var på inskrivning hos barnmorskan för 2 veckor sedan och sa då att jag kunde sluta med mina ACO gravid tabletter efter vecka 12. Men var idag på ultraljud och då sa läkaren att jag kunde ta de hela graviditeten. Är det verkligen nödvändigt då jag hört att det kan bara hjälpa barnet undertiden organ och allt håller på att bildas. Hur gör ni? 

Jag tar inga vitaminer förutom extra folsyra men BM tyckte jag skulle äta upp allihop som var i burken i alla fall och det är ett gäng kvar. Tror lite extra järn och annat kan vara bra annars, jag hade bra värden så har inte behövt det än och äter rätt allsidigt. 
  • Misszandra
    hennaah skrev 2016-01-27 16:13:01 följande:
    Ja men det är jättekul att se ju :) Aha, va spännande då! Angående din fråga om vitaminer så tar jag fortfarande mina, lär göra det resten av graviditeten också :)
    okej, alltid bra att få höra hur andra ska göra. Jag har några veckor kvar i burken, kan ju lika gärna köpa en burk till då. Man får ju alla vitaminer, folsyra, järn m.m så det är som sagt nog bara bra. Tack för ditt svar! :)
  • Misszandra
    Tolotoli skrev 2016-01-27 16:59:47 följande:
    Jag tar inga vitaminer förutom extra folsyra men BM tyckte jag skulle äta upp allihop som var i burken i alla fall och det är ett gäng kvar. Tror lite extra järn och annat kan vara bra annars, jag hade bra värden så har inte behövt det än och äter rätt allsidigt. 
    Aha okej, jag valde såna ACO Gravid då de hade all folsyra i sig och även vitaminer och järn. Så jag bör nog ta dom, har haft järn och B12 brist innan så. Tack för ditt svar. 
  • Tiana
    Tolotoli skrev 2016-01-27 16:57:32 följande:

Då fyller vi nog år nära haha, fyller den 25:e.

Både jag och mannen har fått någon slags boarfeber, skyller på att jag ju väntat tre år på detta  

Då är ju jag en hel vecka äldre ;)
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-01-27 19:18:27 följande:
    Då är ju jag en hel vecka äldre ;)

• Misszandra

Någon annan som har en sjuk törst efter vatten? Jag är så himla törstig, dricker som aldrig förr. Speciellt på kvällarna, då kan jag dricka 1l bara så där. Är i vecka 14, om de spelar nån roll.

• Tiana
    Misszandra skrev 2016-01-28 22:30:58 följande:

Någon annan som har en sjuk törst efter vatten? Jag är så himla törstig, dricker som aldrig förr. Speciellt på kvällarna, då kan jag dricka 1l bara så där. Är i vecka 14, om de spelar nån roll.

Jo, känner igen det där. Känns som man aldrig slutar vara törstig heller!
  • Tiana

Vet inte om det har med graviditeten att göra, men jag har tydligen börjat prata i sömnen! Har aldrig gjirt det förr. Någon som hört eller varit med om nåt liknande?

• Tolotoli
    Misszandra skrev 2016-01-28 22:30:58 följande:

Jag är med jättetörstig, tänkte att det kunde vara tecken på graviditetsdiabetes men det verkade det inte som, är nog ganska vanligt. Är jättevarm med av och till och blivit mer andfådd av ingenting. 
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?