• Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Jag undrar som rubriken antyder om det finns fler i Blekinge/Karlskrona trakten som väntar sitt första barn. Jag ska själv ha i augusti och det vore kul om det finns fler. Man har ju så mycket funderingar och frågetecken att det vore kul om man hade fler att vända sig till.

Själv är jag 23år väntar som sagt vårt första barn och bor i Karlskrona. 

Häng gärna på! :)

• Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-04-02 12:00:40 följande:

Jag har hört att om man läser en kort bok dagligen som rimmar för bebisen när den är i magen så känner han igen det sen när man läser när han kommit ut. Försöker hitta något passande men det känns väldigt svårt, har ni några tips?

Det var intressant! Har dock inga tips att ge...
  • hennaah

Hej på er! Hur går det för er härinne? :)

Jag går in i vecka 38 imorgon, helt galet!! Var på TUL igår eftersom min SF-kurva planat ut och dippat, men allt var bra med vår lilla filur där inne! Den är fixerad nu iaf och det känns! Sånt tryck neråt mer nu.. Men vad häftigt allt detta är! :)

• Tiana
    hennaah skrev 2016-04-22 08:51:28 följande:

Hej på er! Hur går det för er härinne? :)

Jag går in i vecka 38 imorgon, helt galet!! Var på TUL igår eftersom min SF-kurva planat ut och dippat, men allt var bra med vår lilla filur där inne! Den är fixerad nu iaf och det känns! Sånt tryck neråt mer nu.. Men vad häftigt allt detta är! :)

Hej! Här händer inte mycket :) v 32 för mig och en otrolig tillväxtperiod nu verkar det som. Jag måste äta varannan timme just nu, lite mer sällan på nätterna. 
    Jobbar halvtid och har redan fasat ut mig själv i princip helt. En månad kvar innan jag går på semester och jag vet inte vad jag ska göra om sjukskrivningen inte förlängs. Jag kan inte ens fylla mina 4 timmar om dagen på jobbet längre! Allt såg bra ut på senaste kontrollen trots alla sammandragningar jag haft. 
    Bara att vänta och se :) 

Är lite avis på dig som är så långt fram i tiden. Det är ju snart dags! 
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-04-22 09:47:33 följande:

Hej! Här händer inte mycket :) v 32 för mig och en otrolig tillväxtperiod nu verkar det som. Jag måste äta varannan timme just nu, lite mer sällan på nätterna. 

Jobbar halvtid och har redan fasat ut mig själv i princip helt. En månad kvar innan jag går på semester och jag vet inte vad jag ska göra om sjukskrivningen inte förlängs. Jag kan inte ens fylla mina 4 timmar om dagen på jobbet längre! Allt såg bra ut på senaste kontrollen trots alla sammandragningar jag haft. 

Bara att vänta och se :) 

Är lite avis på dig som är så långt fram i tiden. Det är ju snart dags! 

Va spännande ändå om du märker av den tillväxtperioden! För mig känns det som att det stått still hela tiden haha. Har ett SF-mått på 31 så jag är rätt liten..

Åh din stackare, du har ju redan haft så mycket strul med sjukskrivning hit och dit, kan dom inte bara låta dig fortsätta vara det om nu ändå sammandragningarna minskat?? Känns ju onödigt om du ska behöva jobba som vanligt igen och trigga igång det mer :/

Haha ja, men tiden går väääldigt fort! Tycker veckorna rusar fram.. Börjar nästan bli lite sentimental och ledsen över att det snart är över. Tycker det är så häftigt att vara gravid och mysa med magen och känna alla buffar. Men ja, samtidigt vill man ju inget annat än att träffa vem det nu än är där inne:)
  • Tiana
    hennaah skrev 2016-04-22 12:18:47 följande:
    Va spännande ändå om du märker av den tillväxtperioden! För mig känns det som att det stått still hela tiden haha. Har ett SF-mått på 31 så jag är rätt liten..

Åh din stackare, du har ju redan haft så mycket strul med sjukskrivning hit och dit, kan dom inte bara låta dig fortsätta vara det om nu ändå sammandragningarna minskat?? Känns ju onödigt om du ska behöva jobba som vanligt igen och trigga igång det mer :/

Haha ja, men tiden går väääldigt fort! Tycker veckorna rusar fram.. Börjar nästan bli lite sentimental och ledsen över att det snart är över. Tycker det är så häftigt att vara gravid och mysa med magen och känna alla buffar. Men ja, samtidigt vill man ju inget annat än att träffa vem det nu än är där inne:)
    Ja, jag har börjat längta som en tok nu till midsommar när det är dags. Fast det känns näsan som att det kommer att hända tidigare med alla dessa sammandragningar. Men det behöver ju inte bli så heller.

31 cm! Det var inte mycket, men alla är ju olika :) Mitt låg på 30 cm i tisdags. Just nu undrar jag hur man kan bli större än så här, känner mig redan som en gigant.

Får ringa barnmorskan nästa vecka och se vad de säger då om sjukskrivning. Läkarna är ju ett släkte för sig ;)
  • Misszandra

Gud vad jag är avundsjuk på er tjejer som redan är så långt fram. Själv är man bara i vecka 26 och längtar ihjäl mig. Har också stora problem med sammandragningar, ryggont och ischias. Försöker även förstå mig på alla papper som FK ska ha och försöker få mitt motvilliga jobb att hjälpa mig med grav.penning vilket känns omöjligt. Jag kommer inte klara jobba fram tills han kommer, det bara går inte. Känns redan motigt. Jag önskar er lycka till, hoppas ni får genom era sjukskrivningar och håller er friska och krya tills bebisarna kommer. 

• Tiana

Intressant nog har försäkringskassan godkänt första ansökan om föräldrapenning nu, men fortfarande inte ett pip om min sjukskrivning. Antar att det är mer att gå igenom, men det är ju liksom lite mer aktuellt i dagsläget. Ska kontakta vården för förlängd sjukpenning med den här veckan. 

Hur lång tid har det tagit för er andra?

• Misszandra

Några fler som är intresserade av att vara med i vår facebookgrupp? Skriv isåfall er mailadress här eller i privatmeddelande så lägger jag till er. 

• Tiana

Hur går det med alla? Här börjar v 35 idag, och håller på att smälta bort i värmen.
    Tycker magen är i vägen nu vad man än försöker göra Cool

• hennaah
    Tiana skrev 2016-05-10 09:41:36 följande:

Hur går det med alla? Här börjar v 35 idag, och håller på att smälta bort i värmen.

Tycker magen är i vägen nu vad man än försöker göra 

Värmen tar kål på mig också! Hallå prinskorvsfingrar och svullna fötter.. V.40 med BF på fredag. Är dock rätt inställd på att gå över, men mest av allt vill jag bara att allt sätter igång typ.. Nu. Haha :)
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?