Vi som planerar äggdonation 2016
Hej!
Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?
Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.
Någon annan som är på gång eller planerar?
Hej!
Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?
Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.
Någon annan som är på gång eller planerar?
Penny är snabb som blixten. Så här skrev hon:
There is no need to increase your dosage of prednisolone because of this and I am afraid that there is no really established collection to these kind of symptoms and the chances of pregnancy.
Den här gången var det inte "don't worry, dear" utan "you're putting too much thought into this". Nähä?
När jag tackade för det snabba svaret skrev hon:
Have a lovely day! I expect to hear back from you with good news!
emmm28: Be din klinik att ta progesteron blodprov nästa gång. När vi var i Åbo, började jag blöda innan testdagen varje gång (4 försök) och sedan avslöjades det via blodprov att jag tar väldig dåligt upp progesteron via vaginatorer. Jag håller dock med att Crinone är bättre än lutinus. Nuförtiden får jag alltid progesteron injektioner eftersom vid ÄD är det extra viktig med progesteronvärde. Enligt Serum kliniken är Utrogestan vaginatorer bättre än crinone men vet inte varför. Dock jag tror inte att man får dessa från Sverige.
Längtan74: Penny är så rar - håller bara med dig Snabb att svara och har sympatier åt alla kvinnor som kämpar!
Nyheter från mig - länge sedan här. Jag har förhöjd värde på NK-killer celler enligt Chicago prover och ska köra nästa gång extra Intralipider och högre dos prednisolon. Vägrade ta "starkare" mediciner än så länge. Vi har 2 försök kvar i frysen.
Grattis till alla som har lyckats och kämpastyrka till alla som har fått minus!
Hälsning från veteranen - kanske 10 ÄD försök med plus?!
Ska be kliniken ta progesteron prov nästa gång, känns som mkt av lutinuset kom ut igen och inte absorberades av kroppen. Kanske det som gjorde att det resulterade i "misslyckat" försök? Kanske borde maila dem å fråga?
Tänkte även höra med er, är det bra att fortsätta ta folsyra fast nästa försök är typ 3-4 månader bort? ( vet inte hur långt bort det är, bara att det skulle bli efter sommaren).
Nu har jag fått preliminärt datum för ET! Den 17/6 om allt går vägen. Känns spännande!
Har inte fått några anvisningar förutom de vanliga medicinerna (procren, progynon, lutinus). Hur har ni andra gjort med kosttillskott, kaffe och alkohol tiden innan? Jag tar en tablett med vitaminer för kvinnor varje dag. Alkohol dricker jag väldigt sparsamt men kaffe har jag svårt att vara helt utan...
Hej! Är 47 år snart 48 och funderar starkt på ÄD.Har en fungerande menscykel och blivit naturligt gravid 2 ggr på sista 1,5 året men som slutat i missfall.Har två vuxna barn i ett tidigare förhållande.Undrar nu om det alltid är väldigt mycket mediciner inför en ÄD? Hur mycket kostar det allt som allt ungefär inkl resor och boende och ev mediciner?Är priset för en insättning eller får man flera försök om den första insättningen misslyckas? Hoppas någon kan svara på mina frågor.
Hej på er!
Nu måste jag berätta att vi har skickat delar av betalningen och fått ett datum för embryo transfer! Vi har kollat runt lite på olika kliniker och valde till slut Elite Clinic i Tertu, Estland.Tidigare har vi en dotter vi fått via äggdonation på Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge, hon är snart 2,5 år. Och nu ska det alltså kanske bli ett syskon! Så himla spännande ... Vi ska åka ned i slutet av juni. Vet inte vad jag ska säga mer förutom att vi hoppas hoppas hoppas!
Grattis! Du är gravid:) Hcg testet på måndag kommer med all säkerhet visa positivt. Hcg blir högre i kroppen när man har två embryo också:). Så roligt!
Jag förstår verkligen att det känns tungt och en stor besvikelse. Hur mycket man än försöker intala sig själv att inte hoppas för mycket innan testdagen är det omöjligt, det är ju också en lång process dit med mycket hopp som byggs upp i kroppen. Men du kommer lyckas! Det är inte jätte vanligt att lyckas på första försöket. Mobilisera krafter under sommaren och njut av sol och bad.