• Milla2016

Vi som planerar äggdonation 2016

Hej!

Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

Någon annan som är på gång eller planerar?

• Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Anonym (anonym)

Micro:Glömde en fråga,om första insättningen misslyckas måste man betala fullt pris igen om man vill göra ett nytt försök?

• NinaCamilla

Längtan: Serum har redan tidigare ordinerat IL och prednisolon. Serum har inte tagit några blodtester utan givit mig medicineringen så att jag har immunologiska problem. Jag tog ändå tester hos Dr D även om gissade svaret innan. Nu med DR D hjälp ska vi kolla vad händer under ruvningen. Om kroppen reagerar negativt kan Dr D ordinera mer IL och eller prednisolon. Den supporten ger inte Serum även om är jätte nöjd med dem. Just nu är min kropp lugn eftersom har varit nedreglerad i 5 mån. Dr D ordinerade IL 200 ml och jag ska ta det oftare. Prednisolon ska jag öka till 20 mg istället 10 mg som Serum ger. Jag hade möjlighet att starta med neupogen men avvaktar lite. Annars Dr D tror oxå på omega-3 och D- vitaminer. Folsyra tar jag redan. Hoppas på tur den här gången. Jag har tappat några kilo med hjälp av 5:2 så att hoppas att det hjälper oxå. Tackar för pepp! Vi ger inte upp innan vi lyckas

• Stina B

Hej ! Efter misslyckade, insättningar har ni gjort ultraljud innan ni påbörjat ny förberedelse för insättning?

• längtar74
    Stina B skrev 2016-05-16 00:56:00 följande:

Hej ! Efter misslyckade, insättningar har ni gjort ultraljud innan ni påbörjat ny förberedelse för insättning?

Inte jag. Har aldrig gjort ngt extra ultraljud innan det är dags att kolla slemhinnan inför insättning. Har du blivit rekommenderad det? För att kolla vad?
  • längtar74
    NinaCamilla skrev 2016-05-15 11:29:10 följande:

Längtan: Serum har redan tidigare ordinerat IL och prednisolon. Serum har inte tagit några blodtester utan givit mig medicineringen så att jag har immunologiska problem. Jag tog ändå tester hos Dr D även om gissade svaret innan. Nu med DR D hjälp ska vi kolla vad händer under ruvningen. Om kroppen reagerar negativt kan Dr D ordinera mer IL och eller prednisolon. Den supporten ger inte Serum även om är jätte nöjd med dem. Just nu är min kropp lugn eftersom har varit nedreglerad i 5 mån. Dr D ordinerade IL 200 ml och jag ska ta det oftare. Prednisolon ska jag öka till 20 mg istället 10 mg som Serum ger. Jag hade möjlighet att starta med neupogen men avvaktar lite. Annars Dr D tror oxå på omega-3 och D- vitaminer. Folsyra tar jag redan. Hoppas på tur den här gången. Jag har tappat några kilo med hjälp av 5:2 så att hoppas att det hjälper oxå. Tackar för pepp! Vi ger inte upp innan vi lyckas

Håller alla tummar för att kombon Dr D och Serum visar sig vara det som behövs! Det låter ju verkligen som om du har gett dig själv bra förutsättningar. Heja, heja!
  • Bappen
    Stina B skrev 2016-05-16 00:56:00 följande:

Nej, jag har väntat två blödningar och sedan börjat medicinera, inget ultraljud innan medicinering.
  • Micro

Anonym: min donator gav ganska många ägg så vi har embryon i frysen så detta frysförsök kostar ca 14000kr. Då tillkommer mediciner, resa, hotell o ul undersökning hemma. För mig blev d tyvärr 3 ul för 1300kr st. Flyg ca 9000kr (inrikes o utrikes) totalt kostad d 35000kr. Blir samma nästa gång.

• Anonym (anonym)
    Micro skrev 2016-05-16 09:49:12 följande:

Anonym: min donator gav ganska många ägg så vi har embryon i frysen så detta frysförsök kostar ca 14000kr. Då tillkommer mediciner, resa, hotell o ul undersökning hemma. För mig blev d tyvärr 3 ul för 1300kr st. Flyg ca 9000kr (inrikes o utrikes) totalt kostad d 35000kr. Blir samma nästa gång.

Tusen tack för dina svar.Lycka till med allt
  • Bappen

Hej,
    Jag laddar just nu inför en fet i naturlig cykel och var på ultraljud idag. Min slemhinna var 9mm och största follikeln var 20mm, så min Gyn trodde att jag kommer ägglossa imorn. Har haft blinkande gubbe i tre dagar så det tror väl jag med.
    Ava Rigas svar var att jag skulle ta ett nytt ultraljud på Tors och om jag har ägglossat då så ska jag åka t Riga på mån. Jag har tre-dagars i frysen.
    Hmm, jag får inte riktigt ihop det här. Å ena sidan så håller man på och testar efter implantationsfönster (inte jag än dock) och samtidigt så verkar man inte bry sig om man stoppar tbka embryon flera dagar försent.
    Någon som har någon input om det här?

• Savasana

Bappen: Du tempar dig inte? Då hade du ju med säkerhet kunnat se när temp-ökningen kom.

Hmmm, jag hade definitivt skrivit igen och frågat om det verkligen stämmer att du ska komma först på måndag när det är 3-dagars embryon du har i frysen. Problemet kan nog vara att de inte har öppet på helgen och risken är att det är för tidigt på fredag. Alternativet skulle ju vara att tina och långtidsodla till blastocyster.

Jag kan iofs tycka att det låter lite väl tidigt med ÄL redan imorgon om follikeln bara är 20 mm idag.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016