Vi som planerar äggdonation 2016
Hej!
Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?
Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.
Någon annan som är på gång eller planerar?
Hej!
Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?
Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.
Någon annan som är på gång eller planerar?
Längtan: jag har blåa rakt av både för att ta upp progesteron och sticka mig. Jag har fått mindre blåa oxå. Jag brukar kolla på hur nålen ser ut och byta den till lite tunnare när man sticker. Ändå lyckas jag inte själv utan blodbad
Tack snälla för svaren "hoppfull2016.Jag har funderat på AVA Riga men har svårt att tyda vad det kostar.Ja vi får se om jag/vi vågar gå vidare med det här.Är lite fundersam på hur man kommer må med all medicinering,om det är mycket biverkningar och så?Men men man får överväga det isåfall.
Ok tack så mycket för ditt svar Niki74 och stort Grattis till graviditetet.Då får man räkna på för boende och resor också,ingick mediciner i det priset också?Hur länge behövde ni vänta till ni gjorde erat försök, från det ni tog kontakt till ni åkte dit?
Nu har jag fått preliminärt datum för ET! Den 17/6 om allt går vägen. Känns spännande!
Har inte fått några anvisningar förutom de vanliga medicinerna (procren, progynon, lutinus). Hur har ni andra gjort med kosttillskott, kaffe och alkohol tiden innan? Jag tar en tablett med vitaminer för kvinnor varje dag. Alkohol dricker jag väldigt sparsamt men kaffe har jag svårt att vara helt utan...
emmm28: Be din klinik att ta progesteron blodprov nästa gång. När vi var i Åbo, började jag blöda innan testdagen varje gång (4 försök) och sedan avslöjades det via blodprov att jag tar väldig dåligt upp progesteron via vaginatorer. Jag håller dock med att Crinone är bättre än lutinus. Nuförtiden får jag alltid progesteron injektioner eftersom vid ÄD är det extra viktig med progesteronvärde. Enligt Serum kliniken är Utrogestan vaginatorer bättre än crinone men vet inte varför. Dock jag tror inte att man får dessa från Sverige.
Längtan74: Penny är så rar - håller bara med dig Snabb att svara och har sympatier åt alla kvinnor som kämpar!
Nyheter från mig - länge sedan här. Jag har förhöjd värde på NK-killer celler enligt Chicago prover och ska köra nästa gång extra Intralipider och högre dos prednisolon. Vägrade ta "starkare" mediciner än så länge. Vi har 2 försök kvar i frysen.
Grattis till alla som har lyckats och kämpastyrka till alla som har fått minus!
Hälsning från veteranen - kanske 10 ÄD försök med plus?!
Ok tack så mycket för ditt svar Niki74 och stort Grattis till graviditetet.Då får man räkna på för boende och resor också,ingick mediciner i det priset också?Hur länge behövde ni vänta till ni gjorde erat försök, från det ni tog kontakt till ni åkte dit?
Anonym: går oxå i Riga, det är ingen väntetid så d går relativt fort. Kommer inte ihåg men tiden för donatorns o din kropp att bli redo, ca 2 mån. En del åker ner för ett första besök före äggplock medan andra inte. Jag fick en son i april 2015 å är på g med andra syskonförsöket. Lycka till med vad du bestämmer dig för.
Cocofjollan: jag väntar på min mens o hoppas den kommer på normal cykeldag, vet inte hur d blir efter misslyckat försök men i så fall tunt 25 maj å då blir d medicinstart. Medicinering ca 20 dagar så förhoppningsvis fet andra halvan av juni. Vad är zoladex?
Anonym: går oxå i Riga, det är ingen väntetid så d går relativt fort. Kommer inte ihåg men tiden för donatorns o din kropp att bli redo, ca 2 mån. En del åker ner för ett första besök före äggplock medan andra inte. Jag fick en son i april 2015 å är på g med andra syskonförsöket. Lycka till med vad du bestämmer dig för.
Micro-zoladex är som Procren nedregleringspruta.
Lycka till med ditt nästa syskonförsök nu!