Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Rapporteringen grundar sig på faktiska förhållanden och de varierar över tid.
Du kan läsa SÄPOs rappoertering som kommer ut årligen,
Om en SDare säger att högerextremism knapp existerar. Ska jag lita på det tycker du? Att Utkräva källa vore på sin platts.
Jag kan inte lita på någon i tråden. Ni visar mig era åsikter. Tråden är inte unik. Du måste förstå att det blir svårt för mig.
Om min åsikt är att jorden är platt, och jag påstår att det är sällsynt att hitta källor på det, då betyder det inte att mitt påstående är sant.
Jag har för många år sedan i den här tråden länkar till undersökningar som visar att de data du har inte stämmer med verkligheten.
Dessa under.sökningar är mer relevanta och representativ för dina och mina googlingar
Att det finns extremism på alla kanter är självklart, men att det i olika perioder är mer eller.mindre aktivitet bland dem är inte heller konstigt.
Har du några som helst sakliga belägg för ditt tyckande att det är troligt att svt tystat samhällsklimatet?
Det är tvärtom så att det finns belägg för att svt inte är.partiska, du har fått en länk som lagts upp många gånger i tråden som du kan fundera på.
Inget tyder på att PS är partiska, men diskussionen väckte mitt intresse. Gjorde en sökning idag som visade:
Vänsterextremt:114 träffar
Högerextremt:4 träffar
100% Opartiskhet existerar inte, men det är anmärkningsvärt att sökresultatet har en markant skillnad
Janne Josefsson har nämt att det inte har varit populärt att granska vänsterpartiet/vänsterextremismen inom publicera service. Han säger även att det är olyckligt att public service tystar samhällsklimatet. När samhällsklimatet tystas så växer misstron.
Det var någon i tråden som nämnde att: vänsterextremismen är svårt sällsynta och avsaknaden av dess information berodde på dess sällsynthet.
Avsaknaden av information skulle kunna bero på vänsterextremismens sällsynthet. Men det troliga är att Public service har tystat samhällsklimatet.
Det är olyckligt att det är en markant skillnad, och nu tänker jag främst på mitt umgänge som har sin starka övertygelse. Sånna här smådetaljer gör att misstron växer.
Ops, det är inte en markant skillnad. Den är extrem.
Tyyyssstnaaadeeennnn är öronbedövande
F*n f*n f*n... SÄPO, polisen, försvarsmakten är alla vänsterliberala kulturmarxister
Foliehattarna tar det som ett bevis på världens undergång