Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Padirac skrev 2024-08-07 18:35:00 följande:
    Ahh .orten-sociolekt eller hillbilly-sociolekt eller epa-taktor-sociolekt kanske... där andra personer kallas horor Kräks

Det finns många lager av tveksamma värderingar uttryckta där... om journalisten prosituerar i sin roll som journalist sig så är det väl knappast så att denne skriver enligt sin personliga övertygelse utan säljer sitt textinenhåll med det inenhåll som någonannan efterfrågar ..

Men att kalla journalister för horor är kanske bara ett sätt att nedvärdera dem som människor och nedvärdera kvinnor i största allmänhet fast diskussonen egentligen handlar om PS är opartisk eller inte.

Kräks

Nej, nu ska jag skära lite gröna äpplen till blandfärsen och sen köra lite extra långt med alla epatraktorer jag har

Att nedvärdera är väl deras uppsåt, komiska är att det är också en typ av projicering användaren gör.

För när köpta artiklar som stöder hens agenda, så är det inget fel alls där.
    Vi sakliga vi gillar inte fel, men här har vi en som ser fel som bra och bara det gynnar de själva och sånt är tragiskt på riktigt.

Mentat skrev 2024-08-08 20:14:09 följande:
    Just det faktum att jag har en borgerlig samhällssyn gör nog att jag ser vinklingen på ett sätt som den som har sina sympatier till vänster inte gör. Det är som att försöka förklara vatten för en fisk.

Valet att framställa vissa som högerextremister och -populister är en nyhetsvärdering samtidigt som man gör en annan värdering av vänstersidan så som jag visade ovan. Det är inte att vara opartisk. Public service har krav på sig att vara opartiska, det lever de inte upp till.

Dock är vänsterextremism svårt sällsynt, det är därför de rapporteras mer sällan.
    Och vad är det du vill prata om i V, för V får inte mycket tid i median och det klagar du på?

Och sen när du skriver som du gör, vart går gränsen för vänsterextremism för dig.
    För nu anar jag den går redan till vänster om SD.

Anonym (Eller hur) skrev 2024-08-08 21:28:02 följande:

Padirac - Du har flera hundra inlägg i denna tråd. Är det din livsmission att försvara svt:s neutralitet?

Ska man inte vara saklig korrekt om SVT/SR och när det kommer användare och försöker påstå att de inte skulle vara opartiska?

Det är ju trots allt ett diskussionsforum FamiljeLiv, och här i denna tråden så har högeragendan en agenda som innebär de måste desinformera och till och med måste ljuga.

Och en sak kan jag säga om Padriac som ingen kan ta ifrån han, och det är sakligheten med fakta som grund.
    Och få saker sakligt korrekt, ser jag inte ens som att försvara, utan bara informera om vad verkligheten säger.

Är det nått fel med det menar du?

Rataxes skrev 2024-08-09 11:34:08 följande:

(S)(V)T är bestörta över att folk trots uppmaningar från prussiluskor inte bojkottar israeliska varor..

www.svt.se/nyheter/inrikes/inget-genomslag-for-bojkott-mot-israeliska-varor

Jaha?
    Och vad har det med SVT/SR och göra?

Rataxes skrev 2024-08-09 13:00:04 följande:

Nä, nyhetsuppläserskan var ju nästan gråtfärdig över att bojkottuppmaningarna inte fungerade. 
    Nu är det ju inte så mycket jag köper från Israel, det är väl citrusfrukter, men man borde bli mer proaktiv, det finns väl listor hos alla de där judehatargrupperna man kan ha med sig som inköpslista.

Nope, all in ya head.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-08-09 19:52:28 följande:
    Det är ju en tanke förstås, bortsett från att jag inte dricker alkohol...
    De flesta islamister dricker inte alkohol.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-08-10 09:46:19 följande:

Smålandsposten om det värdelösa (S)(V)T

www.smp.se/ledare/svt-ryssland-och-manlandningen/

Och de är bara värdelösa pga de granskar politiken också, så varför inte stå bakom en politik som klarar av granskningar??? Solig
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-08-12 13:31:55 följande:

www.svt.se/nyheter/snabbkollen/brand-i-karnkraftverk-slackt

Varför är SVT så värdelösa?, för 9 miljarder /år får vi journalister som inte klarar av sitt jobb.

Det brann aldrig i kärnkraftverket, orcherna brände bildäck under ett av kyltornen.
    Det finns överhuvudtaget ingenting brännbart i ett kyltorn, det hade en kompetent journalist listat ut om den bara orkat...

Har dom en journalist på plats menar du?
    Undrar, för annars gäller ju det att ha koll på de som har.
    Och hur är det SVT/SR fel att den som är på plats rapporterar fel uppgifter?

DU verkar så desperat i din agenda att du missar hela tiden.

• klyban
    Rataxes skrev 2024-08-15 12:32:10 följande:
    Med andra ord var hon alltså helt överflödig! En besparing för SVT, dvs för oss svenska skattebetalare! Hoppas fler av hennes kollegor på SVT  nu tar efter!
    Jaha?
    Cathariiina skrev 2024-08-16 05:03:46 följande:
    Hela SVT är överflödigt. Vem har ens en TV-apparat nuförtiden?

Tittar du på SVT/SR på en TV? :whoco5: Förvånad  :lol:

Och steg två, vem inbillar sig att du är en mall för alla som konsumerar Sveriges ÖVERDRIVET mest opartiska media vi har?

Steg tre, ingen bryr sig om vad du tittar på heller, är värt att belysa.

• klyban
    Anonym (Opartiska naeh) skrev 2024-08-16 16:20:10 följande:
    ÖVERDRIVET mest komiska meningen. Det priset går tveklöst till Klyban.

Okey, vilket media i Sverige har en större opartiskhet än SVT/SR då?
    Eller är det min tur att skratta nu då och med tanke svaret inte kommer?

• klyban
    Anonym (Opartiska naeh) skrev 2024-08-16 16:20:10 följande:
    ÖVERDRIVET mest komiska meningen. Det priset går tveklöst till Klyban.
    Jag väntar fortfarande på vilket media det skulle vara....
  • klyban
    Anonym (Opartiska naeh) skrev 2024-08-18 17:05:49 följande:

Lessen trodde detta var ett forum inte en chat-kanal. Jag bor dessvärre inte på familjeliv. 

För att återgå till din fråga skulle jag aldrig påstå att varken SVT eller andra media är helt opartiska som du gör. Väljer SvD vilken dag som helst framför Aftonbladet och SVT.

Ohh, du lägger ordern i munnen på mig, men om du bara tittar tillbaka på lite inlägg av mig.
    Så berättar jag inte mer än när enskilt misstag har skett.

Så varför skriver du något som vi alla vet att du själv hittade på.

Och den mer intressanta punkten, du svarade aldrig på frågan.
    Och vad du föredrar var inte fråga som du förstår.
    Men det är intressant och se det svaret som ingen frågade efter, och hur du har en egen bias och berättar att du vill inte veta av media som SVT/SR får sina saker korrekt och skulle dom gjort fel så rättar dom till sina misstag.

Jag börjar ana vad detta lutar åt nu, och det är där vi blir varse om att du inte kan påvisa att SVT/SR inte skulle vara det mest opartiska media vi har i Sverige.(Då jag sett så många göra som du och aldrig kommer någonstans och pga det påstående de har är fallerat.)

• klyban
    Rataxes skrev 2024-10-19 14:16:30 följande:

(S)(V)T i ett nötskal

Finns det verkligen ett behov av ytterligare ett program där kändisar gullar med andra kändisar?

Lägg ner, riv, asfaltera.

Okey?
    Börjar undra vad du tror du skrev här som har en betydelse för något.

• klyban
    nattuw skrev 2024-10-19 21:30:30 följande:
    Inte bara kändisar. Nakna kändisar. För mina skattepengar...

Stackare, public service är inte alla program för dig :whoco5:
    Hur kan du inte veta så sjukligt simpla saker om Public Service?

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?