Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Det finns många lager av tveksamma värderingar uttryckta där... om journalisten prosituerar i sin roll som journalist sig så är det väl knappast så att denne skriver enligt sin personliga övertygelse utan säljer sitt textinenhåll med det inenhåll som någonannan efterfrågar ..
Men att kalla journalister för horor är kanske bara ett sätt att nedvärdera dem som människor och nedvärdera kvinnor i största allmänhet fast diskussonen egentligen handlar om PS är opartisk eller inte.
Nej, nu ska jag skära lite gröna äpplen till blandfärsen och sen köra lite extra långt med alla epatraktorer jag har
Att nedvärdera är väl deras uppsåt, komiska är att det är också en typ av projicering användaren gör.
För när köpta artiklar som stöder hens agenda, så är det inget fel alls där.
Vi sakliga vi gillar inte fel, men här har vi en som ser fel som bra och bara det gynnar de själva och sånt är tragiskt på riktigt.
Valet att framställa vissa som högerextremister och -populister är en nyhetsvärdering samtidigt som man gör en annan värdering av vänstersidan så som jag visade ovan. Det är inte att vara opartisk. Public service har krav på sig att vara opartiska, det lever de inte upp till.
Dock är vänsterextremism svårt sällsynt, det är därför de rapporteras mer sällan.
Och vad är det du vill prata om i V, för V får inte mycket tid i median och det klagar du på?
Och sen när du skriver som du gör, vart går gränsen för vänsterextremism för dig.
För nu anar jag den går redan till vänster om SD.
Padirac - Du har flera hundra inlägg i denna tråd. Är det din livsmission att försvara svt:s neutralitet?
Ska man inte vara saklig korrekt om SVT/SR och när det kommer användare och försöker påstå att de inte skulle vara opartiska?
Det är ju trots allt ett diskussionsforum FamiljeLiv, och här i denna tråden så har högeragendan en agenda som innebär de måste desinformera och till och med måste ljuga.
Och en sak kan jag säga om Padriac som ingen kan ta ifrån han, och det är sakligheten med fakta som grund.
Och få saker sakligt korrekt, ser jag inte ens som att försvara, utan bara informera om vad verkligheten säger.
Är det nått fel med det menar du?
(S)(V)T är bestörta över att folk trots uppmaningar från prussiluskor inte bojkottar israeliska varor..
www.svt.se/nyheter/inrikes/inget-genomslag-for-bojkott-mot-israeliska-varor
Jaha?
Och vad har det med SVT/SR och göra?
Nä, nyhetsuppläserskan var ju nästan gråtfärdig över att bojkottuppmaningarna inte fungerade.
Nu är det ju inte så mycket jag köper från Israel, det är väl citrusfrukter, men man borde bli mer proaktiv, det finns väl listor hos alla de där judehatargrupperna man kan ha med sig som inköpslista.
Nope, all in ya head.