Digestive skrev 2023-03-15 20:03:37 följande:
Nyhetsvärdet var exakt de punkter som jag efterfrågade.
Domstolarna dömer enskilda fall och utreder inte Jan 6th som en händelse, det har exempelvis the Jan 6th Committee gjort (som också ingår i Republikanernas sjösatta investigation, kan tilläggas).
Jag har aldrig ifrågasatt statskuppsförsöket. 😴
Olyckan med tågen? Menar du katastrofen i Palestina, Ohio?
DU har en ohälsosam besatthet med USA ska dominera SVT/SR, vi bor i Sverige där är såna här nyheter av litet värde, mot inget all.
Och det bästa av allt, det korta inslaget berättade det är skräp som tucker sade.
Republikaner var redan varit med och utrett detta en gång, men nu är det bananrepublikanernas tur och det vet vi redan hur det går, de kommer ta foton i städskrubbar och säga nope, ingen statskuppsförsök här.
Allt man behöver göra är att följa den första utredningen och de bevis och vittnesmål man gav där, så inser man en andra inte kommer ändra något, eller ja, om man nu inte ignorerar allt det dåliga, och det brukar vara ett bra kännetecken för bananrepublikaner och TDS-trumpnissar.
Men din besatthet med minimala nyheter ifrån USA är en gåta dock, då det finns större fiskar att fritera än dom skitnyheterna.
Som tex nazisten putins attack mot Ukraina o0ch folkmorden som följer, eller tex regeringens inkompetens och el-fisko, och även alla svikna vallöften, som inte är små vallöften heller och att de inte hade ens den ALLRA MINSTA tanke på att genomföra.
Det är nyheter som är bra större än det skräpet om FOX lögner för avleda att de är avslöjade som en kanal som medvetet ljuger.
Padirac skrev 2023-03-15 21:29:37 följande:
Det är en del av dina påstående som jag pekar på som att stämma överens med alt-högerns, SDs fotsoldaters och konspirationsteoretikers narrativ.
Ta bara det att du påstått att PS skulle mörka FOX/TCs förra veckas utspel, inte för att de är uppenbara lögner pch propaganda - utan av andra skäl... har du tillskrivt PS en diskurs
Det är nog digi´s narrativ tror jag, för inte ens en gång har hen försökt påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
Utan det handlar mer om att få in konspirationsteorier i SVT/SR, och varför är en bra fråga, men nått säger mig det är bara steg ett att försöka det.
Problemet dock är att dessa återgivningar är sällan eller aldrig till fördel för dom, då saklighet kommer in som de inte vill veta av.
Digestive skrev 2023-03-15 23:44:53 följande:
Jag hade säkert kunnat värja mig bättre än att kalla det för hjärnspöken.
Aja, tack för bekräftelsen i slutändan. 👍
Dock står vi med ett FOX som i Dominion rättegången under ed och med bevisning, som berättar att FOX ljuger medvetet.
Visst är det intressant att det aldrig försvinner, och se polisen leda bort en misstänkt som följer med fredligt utan motstånd, betyder inget av det tucker sade.
Och det är där FOX lögner fortsätter, då det är vad FOX gör har vi lärt oss med Dominion rättegången.