Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2023-01-13 16:23:53 följande:
    Så när man plockar ut progressiv sinnesnäring i Public Service och föreslår motsvarande sinnesnäring för konservativa så menar du att det senare -och enbart det senare - vore partiskt material? 🤪

Det enda du lyckas säga är att Public Service var progressivt partiska redan från början - om och om och om igen. ♾️

Märkte du hur du igen missa påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska Solig

Och sen slutar du med att lägga orden i munnen och genom låtsas jag säger nått sånt ens

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-01-13 17:56:12 följande:
    Du behöver inte förhålla dig till logiska slutsatser när du resonerar utan det räcker att övriga gör det.
    Resonemanget är att SVT/SR skull vara opartiska, och det har du inte ens snuddat på att lyckas med påvisa annat
    Hangout91 skrev 2023-01-13 19:21:44 följande:
    Får man vara lite påfluget personlig och fråga om Klyban röstar åt vänster eller höger?

Jag röstar på partier inte block, och nej, delar aldrig med mig av något sånt, och jag diskuterar ur saklighet.
    Och sakligheten berättar att SVT/SR är opartiska, men vissa i högern inbillar sig att opartiskt är att vara partisk av någon konstig anledning.

Och allt detta är grundat i, det är för denna högern klarar inte av en opartiskt media som granskar dom.
    Och det riktig komiska är att mer politiker ifrån andra partier har fastnat i denna, och jag har lärt mig att alla som gillar autokratiska partier, de gillar även att trycka bort och censurera pressen, och detta för de redan vet från början de har nått att dölja.

Så varför är du så rädd för opartiska SVT/SR?
    Och varför inbillar du dig det är vänster?
    För även du måste förstå hur tokigt det låter för dig, opartiskt är vänster, det är opartiskt.

Och det komsika nu har jag svarat på två inlägg till, som inte påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Tycker inte du det är sjukligt intressant, för det gör jag, och undrar om det kanske kommer i nästa inlägg?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Hangout91 skrev 2023-01-14 16:11:33 följande:
    Du skriver alldeles för mycket. Det i sig signalerar att du försöker övertyga åtminstone någon, men tror dessvärre att du inte lyckas. Förstår varför du inte vill berätta vad du röstar på, det är dock inte nödvändigt, det är uppenbart för alla som läser dina inlägg. Trevlig helg!
    DU, du, du du och dina, jag är inte ämnet, och SVT/SR förblir opartiska även efter detta inlägget inser man.
    Rataxes skrev 2023-01-14 16:40:42 följande:
    Att priserna blir höga är bra för då slipper vi både näringsliv och jobb i Sverige. 

" att folk blir arbetslösa är bra för miljön"

I nästa inslag:

"Att folk svälter ihjäl är bra för.miljön."

9 miljarder/år för detta?
    Inget av detta berättar nått om att SVT/SR inte skulle vara opartiskt, visst är det intressant Solig
    Digestive skrev 2023-01-14 16:42:19 följande:
    17 exempel på sinnesnäring åt progressiva.

0 exempel på motsvarande sinnesnäring åt konservativa.

Att vägra erkänna den partiska fördelningen ovan är så långt ifrån sakligt du kan komma - det raserar ditt förtroende, det göder en nidbild och det sänker diskursen för övriga på din sida.

Du kan inte lura i folk att siffrorna 17 och 0 är likvärdiga. There is a spoon, klyban.
    Ytterligare ett inlägg till som inte säger nått, och man inser även efter detta inlägg så är det kliniskt rent att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

• klyban
    Hangout91 skrev 2023-01-14 20:00:01 följande:
    Jag tänker att det måste handla om just dig. Det är ju dina tillkortakommande när det gäller att se saker något mer nyktert det handlar om.
    Du och dina, och man inser även efter detta inlägg att SVT/SR detta inlägget, kanske nästa inlägg?
  • klyban
    Digestive skrev 2023-01-14 20:06:17 följande:
    👍
    👍
  • klyban
    Hangout91 skrev 2023-01-14 20:33:13 följande:
    Är du trött på mig efter ett tiotal tillintetsägande inlägg? Tänk vad trötta folk måste vara på dina 2miljoner inlägg i den här tråden som inte heller har någon som helst substans?

Det är ovanligt intressant att alla dina inlägg handlar om mig, och inte ens en gång snuddar på att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Sånt är intressant att iakttaga.

Rataxes skrev 2023-01-14 20:36:26 följande:
    Tänk om det funnits ett filter som gjorde att man slapp scrolla förbi vederbörandes tirader...

Jo, vi alla vet din "saklighet" inte gillar saklighet, och då går man till en monolog istället.
    Men vi inser komiskt nog även här, ingen påvisan om att SVT/SR inte skulle vara opartiska, visst är det intressant Solig

• klyban
    Digestive skrev 2023-01-14 22:43:11 följande:
    Har du lika plötsligt ändrat dig igen? 🤷

Är problemet att du inte kan räkna till 20?

17 exempel på sinnesnäring åt progressiva. 0 exempel på motsvarande sinnesnäring åt konservativa.

Resultatet när Public Service väljer ut sitt material och är 100% progressivt partiskt.

VI står här fortfarande och inser att SVT/SR förblir opartiska även efter detta inlägget.
    Det är riktigt intressant att du nu presterat såpass många inlägg, och inte ens en enda gång lyckats påvisa detta.
    Och är det nu jag ska påvisa något som inte finns IGEN? Solig

Padirac skrev 2023-01-15 12:41:07 följande:
    Jag fpr väl fråga igen då. Vad är det konservativa innehållet - kan du definiera det så att det går att kvantifiera och diskutera? Är det någpnting annat än att personer identifieras som konservativa finns det något inenhåll eller perspektiv som du menar gör det konservativt?

Det svartvita ligger i att peka på en lista med 17 länkar som du kallar progressiva och säga att det ite finns något som när sinnet hos konservativa  - Finns det inte konservativa HBTQ-personer och personlig historia?   Vad är det för fördommar du sprider om såväl konservativa som HBTQ-personer. Svartvitt tänkande...

Det ohederliga ligger i att peka  på en lista med17 länkar som du kallar progressiva - helt säkert utan att ha tittat på dessa och asmtidigt krlva att andra ska peka ut konservativa program då du inte ens själv kan öfrmå dig att förklara vad du har för definitioner och avgränsningar.   Hur ska andra kunna hitta det du själv inte kan speca?  

Vad är motsvarigheter till programmen på denna lista - som du helt säkert inte tittat på då du skapade listan - om du själv fick göra en påhittad lista som enligt dig själv skulle vara motsvarande - vet du ens vad motsvarande program skulle kunna vara?   

Det är sjukligt intressant att hen vägrar svara på frågan.

Och efter så många försök av den användaren, så inser man att hen redan vet om att det aldrig går ro hem.

• klyban
    Digestive skrev 2023-01-15 20:46:00 följande:
    Du har exempel som i stort belyser progressiva livsstilar och leverne - transpersoner, queerpersoner och dragqueens.

Visst kan du få en specifik trio av motsvarande rubriker att leta efter men det vore såklart löjligt mycket svårare för dig - jämfört med att helt enkelt förstå konservatism och leta därefter. 🤷

Då väljer jag en kristdemokrat, en royalist och en värdekonservativ.

Programmen ska handla om deras livsstil och leverne som specifikt kristdemokrat, royalist och värdekonservativ.

Lycka till.

Övrig snömos som inte ens förhåller sig till vad jag skrev precis innan (🤪) är precis som din förståelse i ämnet, obetydlig.

Det finns redan helgmålsbön för kristdemokraten, sen har de partiledare debatter för annat.

Intressant att SVT/SR förblir opartiskt även efter detta inlägg.

Digestive skrev 2023-01-15 21:14:15 följande:
    Visst är det intressant att ni inte ens förstår konsekvensen av att jag svarar på frågor som målar in er i ett hörn.

Ni beter er till och med som om ni har tagit ett styrkegrepp när ni kräver att jag specificerar en uppgift istället för att lämna den generell. 🤪

Eftersom du aldrig kommer till dörren och påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska, så inser man även efter detta inlägg så är SVT/SR opartiska.

Tycker inte du det är intressant, för det tycker jag Katt

Padirac skrev 2023-01-15 21:23:04 följande:
    här finns det en blandning av olika intressen - www.svtplay.se/kategori/livsstil

kan slott, herrgårdar, jakt/fiske, antikt, bröllop, arkitektur räknas in i det du saknar?

Undrar om du ens en gång får ett svar, jag gissar på nej absolut inte.

• klyban
    Digestive skrev 2023-01-16 01:56:54 följande:
    Tycker du att det behövs en diskussion kring huruvida livsstilar som queer, transsexuell samt dragqueen är progressiva eller konservativa?

Självklart är det inte tillräckligt med ett enda exempel - är inte det rena rama självklarheter när det handlar om den proportionerliga balansen i Public Services utvalda material?

Jag har upprepade gånger skrivit att få människor är 100% konservativa/progressiva. Meningen är tydligen lika svår att förstå som den är att implementera i sammanhanget för dig men låt mig hjälpa till:

Person X kan exempelvis vara filosofiskt konservativ och samtidigt ha en progressiv livsstil som queer. Vad har det det förstnämnda att göra med ett program som belyser den progressiva livsstilen som person X har?

😴

Jag inser att du har inget som stödjer dig, för man inser du är inkapabel till att ge svar till Padirac.
    Och därmed berättar du att dina påståenden inte håller sakligt, och eftersom du var gång undviker frågan som han ställer.

Och slutet på dagen så står vi på exakt samma plats som du ändrade tråden, = SVT/SR förblir opartiska.

Flash Gordon skrev 2023-01-16 07:54:04 följande:
    Det här är ju ändå något som public service inte borde ägna sig åt. Desinformation, antingen på grund av okunskap, eller medvetet.

naringslivets-medieinstitut.se/svt-vilseleder.../

"... anslaget var att Sverige genom sin ökade produktion av vindkraftsel bidrar till en minskning av koldioxidutsläppen i Europa."

"Det samband som SVT hänvisar till mellan kraftslagen och klimatet finns inte i Europa. Eftersom energisektorn omfattas av EU:s system för handel med utsläppsrätter (ETS), är storleken på de totala utsläppen inom systemet bestämd i förväg"

"Om Sverige producerar mer vindkraftsel betyder det bara att någon annan i Europa kan producera mer fossilt producerad el."

"...Kan på sikt berättar det...", och sen förklarar man sig, så den enda som ger desinformation är ju du nu.
    Mycket intressant.

• klyban
    Digestive skrev 2023-01-16 15:40:49 följande:
    Sedan när skulle hobby och intresse vara indikationer på en människas filosofiska position? 🤣 När folk lyckas säga att de har ett ton av fördomar mellan öron utan att säga det högt.

Tack för att både du och Padirac tydliggör det springande behovet av konservativ sinnesnäring i Public Service. 👍

Lyssnade någon av er ens på de tio första minuterna av avsnittet som Padirac lyckades hitta efter drygt två veckor? - en professor i filosofi som klargör en väldigt vanlig position för konservativa i diverse aktuella debattämnen. 

DU svarar aldrig padirac, det  berättar allt vi behöver veta och hur lite du tror på det du skriver.

Och du påvisar aldrig att SVT/SR inte skulle vara opartiska, det är riktigt intressant.

Digestive skrev 2023-01-16 15:45:48 följande:
    Vad är det som jag inte skulle ha svarat på?

Jag tror att du har som utgångspunkt att du själv måste förstå svaren vilket säger väldigt lite om ens något.

17-1 till mig står det efter drygt två veckor och då har jag bara tittat under två kategorier. 

Padirac frågat dig så många ggr, och nu har  du fått minnesförlust?

Det är bra mer gånger du postat och aldrig påvisat att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    SÅ rätt siffra pga du aldrig gjort detta är att du har noll vinster, och att inte svara på Padirac vad du menar med motpolen, det berättar du redan vet om att detta kommer smälla upp i ansiktet på dig om du gör.

Utgångspunkten är ett opartiskt SVT/SR, och där har du inte ens försökt påvisa annat.
    Och det mest intressant är, även efter dessa två inläggen, så är SVT/SR opartiska, så det kunde gå för dig och tycker synd om dig  Solig  Hjärta

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?