Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

KillBill skrev 2023-03-12 10:49:06 följande:

Detta är en viktig text om varför vi måste agera mot den propaganda och desinformation som sprids i sociala nätforum. Desinformation och propaganda som även har blivit vanlig här på Familjeliv. 

www.dn.se/kultur/ola-larsmo-fler-maste-saga-e...

Och kanske också gå en webbkurs om informationspåverkan, så man ser de enklare desinformationen.
    www.msb.se/sv/utbildning--ovning/alla-utbildningar/skydd-mot-informationspaverkan-webbkurs

I tråden har vi haft digi som spridit FOX desinforamtion, vars syfte är att få folk rikta blicken ifrån dom som framkommit i Dominion-rättegången att de är bara lögnare.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-03-12 17:32:47 följande:
    Du är sannerligen ett offer för sociologernas armering av filosofiskt tankegods. Den enda som resonerar som om ingenting är sant och allting möjligt är du själv - om andra.

Nu när jag har träffat på fader hjärnspöke så är det här mycket enkelt att bena ut:

Menar någon att Public Service borde bevaka X så är det på Public Services premisser om ingenting annat nämns.

Titta vilken enkel, logisk och elegant slutsats. Hört talas om Ockham? - alla hjärnspökens baneman. 👻

Ett opartiskt media som SVT/SR lägger inte tid på skräp konspirationer.
    Och skulle de, så skulle dom prata om FOX istället och hur de vill rikta om blicken ifrån att de varit i domstol och avslöjat sig som sketna lögnare under ed och med bevis i rättegången.

Vi inser du nu är medveten om att det är skräp som FOX ger, och med tanken du flyr.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    klyban skrev 2023-03-12 10:46:28 följande:

Dina argument berättar att du vill föra in lögnen i SVT/SR, och där kommer dom choppa upp den i miljoner bitar.
    SÅ vad är poängen.

Lätt överdrivet så säger tucker, bara för vi inte ser någon städskrubben, så har inget våldsamt
    upplopp/statskupp hänt, och det är där du  står och vill föra in den i lögnen i SVT/SR och det gör alla frågande.
    Och bara mer och mer frågande då du flyr ifrån detta, det berättar för mig och den erfarenheten jag har med dig, och det är att du vet du har fel och försöker börja prata om lite annat istället.

FOX och tucker säger inget som ändrar nått alls, hade de däremot hittat ett tjänstefel av en polis eller nått, så kunde man ta den diskussionen.
    Men när det kommer till statskuppsförsöket, så vet vi redan det är ett faktum och efter all bevisning o 6:e Jan förhören.

Och vi vet också att FOX vill folk titta åt andra hållet och efter Dominion rättegången och där de under ed och med bevisning visar de är bara sketna lögnare på FOX.
    Och du springer deras ärende med att ta upp detta videomaterial som inte ändrar nått det allra minsta om attacken mot Capital Building och där syftet var att attackerar konstitutionen och överförandet av makten till den som vann valet.

Så springer du FOX ärende?
    Är det för du tror(Inbillar?) dig ingen attack skett, eller för FOX narrrativ och som uppkommit efter deras Dominion-rättegång?

Det finns inget nyhetsvärde i själva konspirationer heller, så varför skulle de ens sända skräpet?
    Och skulle de, så skulle de praktiskt taget säga samma som mig, visst är det intressant.

Det jag tycker är intressant, det är hur digi inte deltar längre, och frågan varför SVT/SR ska sända konspirationsskräp, det är en gåta.

Dock inser vi en sak, och det är att nu har hen radat upp flera inlägg till, som endast berättar SVT/SR förblir opartiska.

Digestive skrev 2023-03-12 17:44:49 följande:
    Nej, det är bara din begränsade förståelse om allt och lite till.

Den som tänker efter förstår väldigt fort att Public Service vore den absolut sista plattformen att föreslå - om nu målet var att sprida Tucker Carlsons narrativ.

Så långt tänker dock varken du eller Padirac.

Din osaklighet blir mer och mer talande du förstått att du blivit lurade av FOX, men vill inte tappa ansiktet.
    Och det enda som finns kvar är statskuppsförsöket för dig, för FOX är till ingen hjälp för dig här.

Och SVT/SR skulle sakligt gå över FOX inslag av tucker, och de skulle berätta samma som jag.

Och märkte du IGEN, SVT/SR förblir även detta inlägg av dig att vara opartiska, tycker du inte det är intresant du glömmer av det.
    Och varför de skulle sända skräp konspirationer är det ingen som förstår ens, inte ens du.(För om du hade, så skulle du inte flytt....)

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-12 18:07:58 följande:
    Det är någonting helt annat som jag efterfrågar av Public Service men det verkar ligga bortom din läsförståelse. Det märks väldigt tydligt när du lyckas skriva det här som om det skulle innehålla en poäng:

Och skulle de, så skulle dom prata om FOX istället och hur de vill rikta om blicken ifrån att de varit i domstol och avslöjat sig som sketna lögnare under ed och med bevis i rättegången.

Haha, ja? Jag är helt säker på att Public Service hade bevakat händelsen, läget i USA och Tucker Carlsons sändning liksom vederbörande på ett sådant vis, iallafall snarlikt.

Tror du att jag föreslår Public Service för att få analyser som är icke Public Service? Är det verkligen en logisk slutsats i ditt huvud?

Du och Padirac verkar ha synkroniserade hjärnspöken därute på farvattnet mellan Ingenting är sant och Allting är möjligt. 👻

SVT/SR bevakar inte skräp.
    Och som du vet inget FOX sade ändrar statskuppsförsöket, så varför ska man sända skräpet?

Och sen en annan sak, ska man hänga med i allt konspirationsskräp som kommer i från lögnare som FOX eller trollfabrikerna, så skulle SVT/SR inte ha tid att sända något annat alls.
    Så självfallet sänder de inte skräp som detta.

Men att du vill att de ska sända substanslös skräp, det är oerhört intressant.

Och lite komik att vi pekar på hjärnspöken, och så ska det projiceras att vi är hjärnspöken, är du på riktigt och hur trodde du någon skulle gå på den?

Digestive skrev 2023-03-12 18:23:00 följande:
    Om jag blivit lurad eller inte är irrelevant men det ligger såklart också bortom din räckvidd att förstå.

Säg att jag är fullständigt duperad av Tucker Carlson - alltså 100% och inte en promille mindre.

Hur påverkar det Public Services bevakning? 👻

Bevakning av vad?
    Vad ska SVT/SR bevaka?
    Undrar då tucker berättar inget alls.

Men du har kanske nått på G där, kanske det är dax för SVT/SR göra ett reportage om hur en del tror på konspirationer över fakta.
    För där har du nått som SVT/SR kan bevaka.

Dock fastslår vi säkert 100ggr i rad att efter dina inlägg förblir SVT/SR opartiska.

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-12 19:10:45 följande:
    Det börjar bli plågsamt uppenbart att du inte kan någonting annat än att upprepa den första tanken som slår rot i dig.

Jag brukar kalla sådant för har tänkt färdigt.

Det finns ingenting som behöver tilläggas, förklaras eller upprepas än det jag redan har skrivit - härifrån handlar det enbart om huruvida du har tänkt färdigt eller inte.

Har du alltså inte pensionerat dig som tänkande varelse så är det nu hög tid att börja tänka på det som jag redan har skrivit.

DU får gå till en ding ding värld om du ska ha konspirationer, vad de ska göra i SVT/SR är en gåta.
    Och om man ska följa konspirationerna som aldrig leder någonstans, så skulle det inte räcka med två kanaler för SVT eller fyra för SR.

Ingen vet varför SVT/SR ska sända ett sådant skräp, de tär ju bara nonsens hela skiten och det hör inte hemma i ett saklig media.
    Så varför ska de sända skräpet i SVT/SR för?

Du du du dig du dig, jag är irrelevant för allt detta, visste du inte om detta?
    Och det som jag säger är också korrekt, skulle dom sända nått om detta, så skulle dom säga det jag sade ungefär, då det är fakta.

Digestive skrev 2023-03-12 20:03:58 följande:
    Ja, på punkten Tucker Carlsons sändning.

Det där är fortfarande min sammanfattning av Tucker Carlsons sändning och alltså inte min åsikt.

Det skildrar absolut händelsen från ett annat ljus - men oavsett vilket så påverkar inte min åsikt Public Services bevakning vilket är vad jag efterfrågar.

Jag kallar det för manipulering när en händelse i stort sett uteslutande skildras som våldsam och upprorisk när så inte var fallet samt vice versa vilket jag redan har påpekat - men oavsett vilket så påverkar inte min åsikt Public Services bevakning vilket är vad jag efterfrågar.

Tog du precis mitt förslag på ett format och hanterade det som ett slags uttalat krav på Public Service? What a low blow. Bättre kan du.

Som påpekat - ingenting är sant och allting är möjligt, det stämmer klockrent in på hur du hanterar mina inlägg här.

Skildrar vad?
    Det berättar inte mer än att den misstänkte gick med frivilligt.

Digestive skrev 2023-03-12 21:33:30 följande:
    Ser du inte själv vilka gigantiska luckor du fyller i på egen hand för att utveckla det du markerar till vad du slutligen har anklagat mig för? 👻

I övrigt har jag ingen aning om varför du håller ett utlägg om vad som i övrigt hände den 6th Januari. Alltihop är fångat på film - attackerna på byggnaden, inbrotten, de skadade poliserna, våldsuppmaningarna et cetera går inte upp i rök eller blir ogjorda av det nya videomaterialet eller av någonting annat för den delen.

Jag har redan förklarat vad jag vill att Public Service ska rapportera om men det är såklart ingenting som du plockar fram och markerar.

Jag vill att Public Service rapporterar om:

1) Händelsen, det vill säga rapportera om Tucker Carlsons sändning.
    2) Hur händelsen i fråga har påverkat det sociopolitiska läget i USA.
    3) Samt spela upp det nya videomaterialet.

Helt enkelt uppdatera oss på den här punkten angående the January 6th riots. 🤷

Vad för luckor, för inget med tucker är till din hjälp om nått om statskuppsförsöket som är lika övertydligt som innan.

tucker säger inget alls med sina videos, statskuppsförsöket är lika verkligt som före.
    Och det verkar viktigt för dig att få borta detta, man kan undra varför saklighet har övergett dig.

Och allt tucker påverkar är lättledda konspirationsteoretiker med nonsens, och det vill du ska sändas i SVT/SR, ledsen lite krav har man i SVT/SR och mot nonsens.

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-12 22:51:23 följande:
    Jag är fullt övertygad om att anställda på Public Service är stora nog att uppdatera oss på den här punkten utan att vare sig du eller jag sätter ord i munnen på dem.

Minna tre punkter är neutralt formulerade ting som jag personligen vill att uppdateringen ska innehåll och ingenting mer. Vad de ponerat skulle göra med dessa tre punkter är helt bortom både min kontroll liksom mitt intresse.

Igen fyller du i en gigantisk lucka för landa i en slags anklagelse. Om du på allvar inte förstår att manipulering i det här sammanhanget innebär uteblivna filmsekvenser - snarare än manipulering av filmmaterialet som tidigare har publicerats - så är du helt enkelt inte kapabel att analysera texter i ett sammanhang, vilket i och för sig skulle förklara en hel del.

Kan du fortfarande inte räkna ut vad jag anser är nyheten efter alla dessa svar? Det framgår till och med i punkterna som jag precis har gett dig och kräver så fantastiskt lite tanke att det är löjligt. Låt mig demonstrera:

1) Händelsen, det vill säga Tucker Carlsons sändning.
    2) Det sociopolitiska läget i USA efter händelsen.
    3) Det nya videomaterialet.

Gav det här dig en AHA!-upplevelse?

Det är trots du som vill ha sänt något som är bara nonsens.
    Låter som det är din agenda att du vill ge dom mindre trovärdighet.

Och skulle dom sända nått om tuckers, så skulle dom vara sakliga och berätta det var nonsens också.

Vi får hoppas att man gör en fjärde dokumentär i SVT/SR om er, och varför fakta inte får existera för er och att ni är det ni anklagar SVT/SR för och fullständigt partiska, så partiska att fakta får inte existera som stör narrativet.

Varför ska tuckers nonsens ge aha för, vi vet ju redan det är fel.

Padirac skrev 2023-03-12 23:09:29 följande:
    "Om du på allvar inte förstår att manipulering i det här sammanhanget innebär uteblivna filmsekvenser - snarare än manipulering av filmmaterialet som tidigare har publicerats - så är du helt enkelt inte kapabel att analysera texter i ett sammanhang, vilket i och för sig skulle förklara en hel del."

En analogi p ådetta resonemang skulle vara att om jag blivit dömt för fortkörning genom att en kamera i ett polisfordon fotograferat mig i bilen då jag körde för fort så skulle den bilden vara manipulerad  och inte visa hela den andra sidan då allt det material av andra bilister som kör enligt gällande hastigehtsbegränsning... dessutom finns det bilister som inte kör på vägen utan står på parkeringar bredvid vägen.  Att det finns en film då ett polisfordon efter att ha signalerat med blåljus och annat och jag har saktat in och polisfordoner sedan leder in mig till vägkanten...   att inte presentera detta skulle vara att  

Jag ska se om det går att framföra den typen av bevis för att det finns en annan sida av min fortkörning och att polisen manipulerat filmmaterialet Tomte

Ger det här dig en aha-upplevelse?

Underbar, men de har redan bestämt sig, vi bryr oss inte om hur orimligt och tokigt det låter, vi har alltid rätt och fast än videon inte säger någonting alls.

Digestive skrev 2023-03-12 23:36:57 följande:
    Haha, nej, analogin är mycket trasig. Vad jag redan har påpekat:

Alltihop är fångat på film - attackerna på byggnaden, inbrotten, de skadade poliserna, våldsuppmaningarna et cetera går inte upp i rök eller blir ogjorda av det nya videomaterialet eller av någonting annat för den delen.

Den är spot-on, då det är exakt vad tucker försöker framhärda, och kolla det var inte våldsamt i denna video, därmed har det aldrig varit våldsamt.

Det är vad du försöker lägga fram, men du vet redan du aldrig klarar det.
    Man kunde säga samma analogi och åkt dit för fortkörning, och sen tagit ett kort på sin bil när den står stilla och säga, du ser den står stilla, därmed kan jag aldrig kört för fort

Det är vad tucker försöker göra, och du försvarar detta som det skulle berätta något om alla våldsamheter i statskuppsförsöket?

Ärligt talat försöker du verkligen inbilla någon detta?
    För upp tills nu, så är det just det du gör, är du så lättledd att du väljer ignorera all fakta i statskuppsförsöket?

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-13 08:12:29 följande:
    Oviktigt är att vilja. Gula trafikljus är gröna trafikljus. Kanske är ja. Neutralt är ställningstagande. Mittemellan är upp. Att inte bry sig är att hålla med.

Ingenting är sant och allting är möjligt. 👻

Vi vet dock att det var ett våldsamt statskuppsförsök oavsett, så det är möjligt att de inte attackerade Capital Building.

Förklara gärna hur det ska gå till med en video av tucker som visar en misstänkt följer med frivilligt.
    Men det är lugnt digi, vi vet alla du aldrig kommer komma dit och komiskt vet du det med och tror ingen skulle märka.

Inser att SVT/SR fortfarande är opartiska och du har inte kommit en millimeter närmare, utan du bara komemr längre och längre ifrån den.

Mycket intressant.

Rataxes skrev 2023-03-13 08:28:19 följande:
    Opartiska SVT tillåter en programledare för "mello" att göra politiska uttalanden i direktsändning. 
    Ojar sig över att nazistina inte är med i eurovisionfinalen. 
    Ett "land" där många av de svenska entusiasterna inom "mello" skulle kastats ner från hustak.

Då har du nått och lära dig om satir.
    Försöker du säga att man inte ska skämta om nazister?

Padirac skrev 2023-03-13 10:17:29 följande:
    Det var tydligen för svårt att ge ett direkt svar på frågan.

Gott så. 

Hen vet redan hen har fel, därför det aldrig komemr till nått sakligt.

Dock oerhört tacksamt att diskutera någon som tror att en misstänkt som leds bort frivilligt utan motstånd, skulle radera allt som skett redan i statskuppsförsöket.

Och på detta, så ska man sända rent skräp i SVT/SR och vi har inte än fått reda på varför de ska göra detta.
    Eller så är enda tanken att få SVT/SR sända skräp och sen säga det digi inte klarat av en enda gång och då påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-14 03:23:14 följande:
    Det spelar ingen roll vad du tror när du bara ser en punkt av tre och loopar den i överflödiga former in absurdum.

Det sociopolitiska läget samt det nya videomaterialet bidrar också till nyhetsvärde. Inte minst så har Republikanerna sjösatt en egen investigation i och med det nya videomaterialet, det är såpas stort på andra sidan Atlanten oavsett om du har grepp om det eller inte.

Jag vet inte ens vart man ska börja om vi ska diskutera Public Service berörande mörkläggning och USA.

Hur uppdaterade är svenska folket på exempelvis USAs flyktingkris sedan Joe Biden tog över?

Joe Bidens nylanserade flyktingpolitik förra månaden?

El Paso i dagarna?

I övrigt så måste det vara bekvämt att vara ett skattefinansierat mediaföretag och sakna sökfunktioner på sin produktsida. 🤫

DU kanske skulle flytta till USA med din besatthet av irrelevanta amerikanska nyheter, för vad de ska göra i SVT/SR varje gång är en gåta.
    Och speciellt när det handlar om konspirationer och direkta lögner som tucker och FOX ger.

Det är väldigt komiskt du vill SVT/SR ska sända nonsens och skräp, även intressant du inbillar dig det också, för det vore ju en svår kvalitetssänkning av SVT/SR.
    Så med tanke med tidigare erfarenheter så är det ditt uppsåt med SVT/SR.
    En sak man lärt sig dock, det är att det är av en agenda och vad man ska med såna till vet ingen.

Dock en sak som är mest intressant, det är att efter alla dessa mer inlägg av dig, så är fortfarande inget du sagt ens en gång som ändrar faktumet att SVT/SR är opartiska.

Och vill du ha konspirationer och nonsens, så finns det gått som sådan media som FOX tex.
    För en sak vi vet om FOX, de har under ed och med bevis i domstolen visat att dom är bara sketna lögnare och inget de sänder går ta på allvar, du vet tvärtemot vad SVT/SR är Solig

Din besatthet att USA-nyheter ska dominera SVT/SR är en svår gåta dock, och börjar ställa mig frågande varför du ens är på SVT/SR med den besattheten om USA och deras konspirationer.

• klyban
    nattuw skrev 2023-03-14 07:52:07 följande:
    Då har ni något gemensamt.

Förstår det var troligaste ett skämt, men om inte, så är det den största missen du gjort i ditt liv om återge nått korrekt.

tucker har på rättegång under ed och med bevis berättat de bara är sketna lögnare, kanske du missat, men finns ingen ursäkt mer, för nu är du informerad, vill du försöka igen?

KillBill skrev 2023-03-14 08:00:35 följande:
    Och själv är du objektiviteten personifierad smile2.gif

Vad snäll du var.

nattuw skrev 2023-03-14 08:14:54 följande:
    Nix. Jag har aldrig stuckit under stolen med att jag är färgad av den äldre svenska socialdemokratin.

Tucker är dock fortfarande en lögnare och detta under ed och med bevis i en rättegång!
    En liten detalj man kan lägga till Solig

RebeckaZ70 skrev 2023-03-14 08:29:05 följande:
    Ok, SVT som plantskola för antisemitism. Kräks

En intressant sak där, det har du inte påvisat ens, utan det enda vi kommit fram till det senaste åren, det är antisemitism i högern.

Visst ät det en liten intressant detalj Skål

nattuw skrev 2023-03-14 08:40:07 följande:
    Nej det socialdemokratiska partiet är en ren katastrof. Total inkompetens och en fullständig oförmåga till konsekvensanalys. Det skulle behövas en ordentlig upprensning.

Mycket intressant, hade S gjort det som den nya regeringen gjort i inkomstens, så skulle du skrika rätt ut, men nu inget, vad beror det fromleriet på?

Digestive skrev 2023-03-14 11:57:49 följande:
    Ah, jag förstår, du har en trend - en punkt av tre, en fråga av tre och så vidare. 😊 Den första var dock retorisk och de andra två specifika exempel.

Aja, du verkar mest vela. Mörkläggning eller ej så förväntar jag mig både bättre bevakning av USA och sökfunktioner som till och med kvällstidningar har, för 9 miljarder om året.

Förutom väninnor så vill jag minnas tiden när Donald Trump var president och hur mycket bättre Public Service var på att bevaka USA - svensken har väl aldrig haft en bättre inblick i just flyktingpolitik som under den perioden. När dock Joe Biden går i samma fotspår så slutar Public Service att spåra helt. Man skulle nästan kunna tro att de är partiska, men de har väl bara fått en släng av Sleepy Joe. 😴

CNN rasar över Donald Trump plagiatet och hyckleriet: edition.cnn.com/2023/02/23/politics/biden-asy...

Rättsorganisationer viftar med armarna: humanrightsfirst.org/library/bidens-asylum-ba...

Flyktingar, asylsökande och migranter stormar El Paso i frustration medan du läser det här: www.foxnews.com/politics/border-crisis-migran...

Men det är tyst i Public Service. 😴

Det finns fortfarande inget nyhetsvärde i konspirationer och lögner.

Du verkar helt besatt av USA och hur dessa "nyheter" ska forceras på SVT/SR, och detta av en kanal som får ~60% av allt de rapporterar i nyhetsväg fel.
    Och detta skräpet vill du ha i SVT/SR, en gåta, dock talande.

Men som vanligt sker samma sak, SVT/SR förblir opartiska även efter dessa inlägg av dig.
    Börjar bli mer och mer intressant hur du missasr varje gång, och sända konspirationer i SVT/SR sicket skämt Tomte

• klyban
    Digestive skrev 2023-03-14 16:38:43 följande:
    Haha, har du fortfarande inte förstått vad det här handlar om? 

Du måste ha blivit jättebesviken på Public Service när de rapporterade om desinformationen som riktades mot Socialtjänsten i fjol, exempelvis.

Tog det hårt på dig?

Så du måste fantisera ihop saker nu och inbillar dig sen att projicera dom på mig.
    Du är bara för rolig nu, trodde du jag skulle gå på en så simpel?

Och jo, jag förstått vadet handlar om för dig, det är sprida desinformation och om USA på detta.

Det saknar nyhetsvärde för Svensk public service.

Vad beror din besatthet på att ta in skräp ifrån USA, som saknar all saklighet?

www.msb.se/sv/utbildning--ovning/alla-utbildningar/skydd-mot-informationspaverkan-webbkurs

Jo, en intressant sak igen, SVT/SR är även detta inlägget opartiska

nattuw skrev 2023-03-14 16:42:38 följande:
    Public Service har inget att vinna på att nyansera bilden av Trump och hela Kapitolium historien har i första hand använts för att misstänkliggöra Trump. Därav följer att det inte finns någon anledning att vidare beröra händelsen.

Samma sak med den ökända muren (staketet) mot Mexiko. Den började byggas av tidigare presidenter och var inte ett problem innan någon insåg att den gick använda politiskt mot Trump.

Finns ingen nyas i skräp och lögner, bananrepublikanerna är bara ledsna för deras statskuppsförsök gick åt skogen.

Intressant du tar upp muren och sen berättar du inte förstår bygglov och annat, endast 4,8km byggdes, och en del av det föll igen av lite blåst
    Skulle gissa att under Joe´s presidentperiod har det byggts mer av trumpens politiska beslut för muren än under hens egen period, som det brukar vara.
    Man håller tex fortfarande på med beslut Obama tog.

Men det är lugnt, jag förstår saklighet inte riktigt är din grej.

Padirac skrev 2023-03-14 16:44:28 följande:
    Nu såg jag vad du skrivit smile2.gif

"Hur tänker du egentligen när du menar att FOX/TC är lögnaktiga ..."  -  ja.. hur tänker jag egentligen då jag menar att FOX/TC är lögnaktiga 

haha... jag har svart på det tidigare vill du att jag upprepar det?

"... och att det på något vis hindrar Public Service från att rapportera om lögnerna"  - att FOX/TC ljuger och sprider desinformation har de själva sagt och använt som argument i rättegång - samma typ av argument som inte hjälpte infowarz Alex Jones alls - och att PS inte ser nyhetsvärdet i FOX/TCs lögner och desinformation verkar vara uppenbart så. och uppenbart ska vara så... när det finns ett nyhetsvärde och verkliga händelser kanske PS rapporterar, upplopp, fällande domar eller annat

Man skulle kunna säga det än mer ljugare än bara lögnaktiga, vi har ju lärt oss med Dominion rättegången att hela deras affärsidé bygger på att ljuga och dupera och agitera, då det genererar pengar.

Det är sjukligt intressant att de hela tiden kommer till försvar av något som är fastställt i domstol och under ed och med bevis.
    Och än mer komiskt de inte fattar FOX narrativ är byta samtals ämne och med nonsens om en misstänkt som går med frivilligt.

Digestive skrev 2023-03-14 19:56:57 följande:
    Vad i allsin dar får dig att dela på meningen? 🤣

Emellanåt så är du helt underbar. ❤️ Man blir direkt avväpnad. 🥲

Det som är mest intresant är ditt svar, och hur du glömmer av att svara sakligt.

Padirac skrev 2023-03-14 20:23:51 följande:
    Du får titta på bokstäverna. Tror det har bråkats politiskt om att PS/SR visar mer än bokstäver och stillbilder, ljud går tydligen bra. Så ... Du vet vilka som bråkar om PS Drömmer

Konsekvenserna för qanonshamanen beror inte på vad han inte gjort, utan på vad han gjort.  Precis som mina fortkörningsböter inte beror på att jag kört lagligt eller eskorterats av motorvägen av polis. Tomte

Det dom säger egentligen, det är att en kamera i Capital Building som visar en tom städskrubb, är ett bevis ingen attack mot konstitutionen eller capital bulding existerar.

På den nivån är det, undrar varför dom inbillar sig allt annat skulle försvinna för en tom städskrubb.
    Eller ditt UTMÄRKTA exempel med fortkörningen, det är där man inser detta handlar inte om saklighet, utan om agendor och narrativ istället och där får inte saklgihet eller fakta existera.

Och vem bättre än FOX är det att hitta att ljuga, de som nyss har i Dominion rättegången berättat under ed och med bevisning att de är bara sketna lögnare.

Och detta vill de ha i SVT/SR

Och denna svåra besatthet av USA ska dominera SVT/SR, det är en gåta, mer politiskt granskning på hemmaplan är viktigare som ALLTID.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?