Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

K Markatta skrev 2021-03-25 17:53:57 följande:
    Om någon med "rätt värdegrund" hotar medarbetare på Sveriges Radio betraktar deras chefer det tydligen inte som något hot.

Exempel:

www.svt.se/kultur/atalad-rappare-ville-hota-s...

Åtalad rappare skrev hotbrev: "Tvinga P3 att spela min musik mer"

... En annan rappare, åtalad för (samma) människorov, ska ha försökt skicka brev från häktet till en gängledare för att få denne att hota P3 att spela hans musik mer. Han skriver även att han vill att någon från kanalen ska kidnappas.

"(Min) musik ska spelas minst en gång varje 3 timmar", skriver han i brevet.

- Som jag ser det har ingen av våra medarbetare utsatts för hot, säger Anna-Karin Larsson, områdeschef på Sveriges Radio till Kulturnyheterna.
    Now do högern: "Jävla klapp-mongon till journalister"

Anna-Karin: "Hat och hot hotar den oberoende journalistiken!"

Statsministern: "oacceptabelt!"

Kulturministern: "Hot mot demokratin!"
  • Flash Gordon
    KN75 skrev 2021-03-25 15:15:41 följande:
    Min första fråga är: Oavsett hudfärg så att vara aktiv i IS, eller att göra sådana val i livet som t ex att resa till IS,
    kanske av de allra flesta inte ses som särskilt "Svenskt"?

Min andra fråga är: Finns här någon som någonsin har sett eller hört talas om någon IS-kvinna, oavsett hudfärg, som de flesta skulle betrakta som en Svensk kvinna i traditionell mening?

Det har rapporterats att IS i dag styrs av fanatiska kvinnor och bl a styrs efter religiösa fanatiska värderingar och lagar.
    Våld, mord, förföljelse och trakasserier förekommer på regelbunden basis och i religionens anda, minst lika illa som då IS styrdes av fanatiska religiösa män.
    Så fram till dess att dessa frågor har besvarats och kunnat visa att jag behöver ändra åsikt så kommer jag inte kunna betrakta IS-kvinnorna som i min mening Svenska kvinnor, särskilt inte de extremt farliga och fanatiska kvinnorna som styrs av religiös fanatism.
    Observera att detta gäller alltså oavsett vilken hudfärg de har.

SVT:s med fleras rapportering är absolut inte opartisk och i flera fall lever man inte alls upp till sitt uppdrag.
    Det enkla faktumet är att du inte själv avgör din grupptillhörighet utan det gör andra.
  • Flash Gordon

Och public service är förstås "opartiska"

Det exakt enda av nyhetsvärde i intervjun är att Löfven uppfattat att VPK stod upp för demokratin. Just den delen utlämnar SVT

www.facebook.com/164657423887754/posts/1409251652761652/

SVT återger delar av en intervju med Stefan Löfven (S) i Dagens Nyheter där Löfven fortsätter sprida misstro mot oppositionen och oppositionens demokratiska legitimitet i och med samarbetet med Sverigedemokraterna, som enligt Löfven är ett icke-demokratiskt och rasistiskt parti.
    I intervjun i Dagens Nyheter får Löfven kritiska frågor om Vänsterpartiet och dess kopplingar till kommunismen. Men i SVT:s artikel är de delarna borttagna. Istället återges enbart Löfvens smutskastning av oppositionen och Sverigedemokraterna.
  • Flash Gordon

Härliga SVT.

Bjuder in religiösa företrädare att diskutera påsken.

Får dit svenska kyrkans ärkebiskop och en ... imam?!

Men missar, som av en slump, att få dit en rabbin.

Som om rabbinen inte hade någon koppling till påsken.

Jaja, bara same old, same old public service.

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-04-04 17:23:01 följande:
    Det är så hjärndött att man inte finner ord...
    RebeckaZ70 skrev 2021-04-04 17:47:40 följande:
    Nästa vecka kommer Runar Sögaard i samma tv-soffa, att förklara Ramadan för de svenska tv-tittarna.

Nämde de vår Pesach överhuvudtaget i inslaget?
    Inslaget handlade förstås inte om att prata om påsken, egentligen.

Inslaget handlade om att visa upp "samhörigheten" mellan svenska kyrkans kristendom och islam.

Ärligt talat kommer jag inte ihåg när jag senast såg eller hörde en rabbin i public service i ett motsvarande sammanhang.

Judar är rätt marginaliserade i Sverige på det stora hela.

Det är islam som dominerar. Förmodligen mer än kristendomen till och med.

• Flash Gordon

Och "opartiska" public service missar återigen, som av en ren slump, att sätta korrekt etikett på avsändaren av ett budskap

sverigesradio.se/artikel/forslaget-farre-p-platser-vid-nya-bostader

Två gånger om benämns Johan Edstav som "särskild utredare", ungefär som om det är hans neutrala roll, i ett radioinslag där han får propagera för det smarta med att slopa parkeringsnormerna vid nybyggen.

* alltså det faktum att den som bygger ett flerfamiljshus idag måste tillhandahålla parkering och därmed, indirekt, möjliggöra biltrafik*

Det här är Johan Edstav, miljöpartistisk politiker.
    www.mp.se/om/johan-edstav

Motståndet mot bilen är en kärnfråga för MP.

• Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-04-06 08:35:23 följande:
    Imamen visade sig vara en salafist som driver en skola som sysslar med könsapartheid.
    Fint sällskap ärkebiskopen umgås med.
    Finns det någon annan sort?

Varför bjuder ni in imamen Nasir Ahmad Arif @svtnyheter för att prata påsk? Han arbetar på Cordobaskolan i Akalla som sponsras av Saudiarabien och haft terroristen Ihab Hallak anställd inom skolkoncernen? Oseriöst much!

twitter.com/Isavonschedvin1/status/1378783930472611843
  • Flash Gordon

His masters voice

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?