Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

"... svensk journalistik speglar inte en strukturellt överordnad, förtryckande majoritet utan en ideologisk och aktivistisk minoritet"

"Man speglar en idelogisk bias."

Henrik Jönsson om uppropet mot "rasismen in SR" - hur revolutionen till slut alltid äter sina egna barn.

• Flash Gordon

Även om den skandalösa animationen kring LAS och avskedande, se tidigare inlägg.

Journalistisken och SR lider inte av strukturell rasism utan av strukturell AKTIVISM.

Det är fullt möjligt att många av dem - i den södemalmska filterbubbla de lever i - inte ens ser sitt eget deltagande i den vänsteraktivism de producerar.

Han är vass, Henrik Jönsson.

Vrider och vänder på perspektiven. Öppnar upp nya tankebanor.

• Flash Gordon

Strukturell aktivism: att medvetet använda det medvetet felstavade ordet "svärjevänner". För att visa hur man själv från Oben är en bättre person som inte behöver bry sig om de obildade "rasister" som argumenterar emot från höger.

• Flash Gordon

Som sagt: strukturell aktvism.

De kanske inte fattar själva vad de håller på med, det är så självklart i miljön på företaget. Som att fråga en fisk om den tycker att vattnet är vått.

twitter.com/avPublicService/status/1312460731611181056/photo/1

"Go'kväll" på SVT med en terrorist och massmördare som chic bakgrunds-accessoar.

Någon har alltså med flit hängt den bilden på kulissen bakom programledaren innan programet börjar. Ingen i produktionen reagerar.

*dina skattepengar i arbete - 8,6 miljarder om året*

.

• Flash Gordon

Och då har vi inte sagt något om "Atomkraft - Nej Tack!" märkena på tavlan bredvid

SVT  - "saklighet och opartiskhet"

• Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2020-10-02 11:25:48 följande:
    Saklighet och opartiskhet står det på SVT:s hemsida. Sedan producerar de något sådant här om LAS, sist-in och avsked.

Vänsterpartiets informationsavdelning hade inte gjort det bättre och mer informativt.

twitter.com/TeodorKoistinen/status/1311752540...

SVT visar neutralt och nyanserat att företag är elaka skurkar :)

Hur gick tankegångarna där på morgonmötet när man beslutade att inslaget skulle illustreras på det viset?

*dina skattekronor i arbete*
    En förtagare svarar på SVT:s animering av LAS ocjh att avskeda folk

twitter.com/tkpholm/status/1312048954855624706

Hej @svtnyheter . Jag har genom åren både haft förmånen att kunna anställa samt tyvärr även tvingats säga upp folk ibland. Om ni tror att jag är som grafiken antyder så har ni jävligt fel. Tror ni man gör det för att jävlas? Det gör ont att säga upp människor! Jag bryr mig om dem.
  • Flash Gordon

2 timmar och 1 minut. Det är uppenbart att morgonskiftet i fabriken inte går på innan kl 06:00 i alla fall.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?