• KN75

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

nihka skrev 2021-04-29 00:59:09 följande:
    Du får posta länken igen. Det hände inget när jag klickade på den.
    Fakta är att 79% anser att public service INTE är opartiska.

Då hjälper det inte vad du påstår och din egen åsikt förändrar ingenting. Har du ens försökt ta in vad 79% betyder?

Du verkar inbilla dig att alla människor är korkade, förutom du själv, och du tror att andra går på din propaganda och dina ständiga försök att dölja och förneka sanningen.
    Jag kan berätta för dig att du har fel, människor är nämligen INTE KORKADE.

I jämförelse tycker jag i så fall att du framstår som mera korkad eftersom du verkar svälja och helt gå på all vänsterpropaganda och du har tagit på dig som livsuppgift att helt okritiskt och utan minsta eftertanke sprida denna onyanserade propaganda vidare.

Gör åtminstone ett försök att förhålla dig till denna sanning, eller måste jag presentera en länk?
  • KN75
    klyban skrev 2021-04-29 11:12:41 följande:

Och hur går det ihop med det otroligt höga förtroendet man har för SVT/SR?

Du gör återigen ett tarvligt och pinsamt försök att lägga ut dimridåer och flytta fokus från trådämnet. Frågan om förtroende är uppenbarligen en helt annan sak och den frågan har jag inte kommenterat i mitt inlägg som du citerar.
    Du misslyckas återigen, och du skämmer ut dig med dina försök, att dölja och förneka sanningen.

Gör åtminstone ett försök att förhålla dig till denna sanning.
  • KN75
    klyban skrev 2021-04-29 19:10:40 följande:

Förtroendet för SVT är långt större än så Skrattande

Men vi alla vet om varför ni ogillar SVT/SR, och det är för den politiska granskningen då ni vet om att vissa partier inte klarar av att passera den typ SD som har långa rader av kriminella, rasister och annat man avslöjat.
    Och ändå har SVT fällt mer andra politiker sin granskning.

KN75 skrev 2021-04-29 19:01:28 följande:
    Du gör återigen ett tarvligt och pinsamt försök att lägga ut dimridåer och flytta fokus från trådämnet. Frågan om förtroende är uppenbarligen en helt annan sak och den frågan har jag inte kommenterat i mitt inlägg som du citerar.
    Du misslyckas återigen, och du skämmer ut dig med dina försök, att dölja och förneka sanningen.

Gör åtminstone ett försök att förhålla dig till denna sanning.

Jag inte sett någon direkt saklig diskussion om trådämnet, mest monologer som vägrar förklara varför missat saker som berättar att vist är det opartiskt.

Kanske en dag man hittar ett exempel som funkar, och då kommer man säga kolla vi hade rätt och sen inbilla sig alla andra felaktiga försök skulle bli rätt.
    För det är så kompartmentaliserare fungerar, dock går ingen på nått sånt ens.

Du och/eller dina egna kompisar har ju tom själva visat på exempel där PS enligt er inte är opartiska utan är högervridna!

Det är visat flera gånger bortom allt rimligt tvivel att journalister och andra som arbetar på PS inte är opartiska.
    Den som försöker påstå något annat sysslar med fake news och ren propaganda, detta oavsett hur mycket vissa ständigt försöker dölja och förneka sanningen.

Flera personer som arbetar på Public Service har visat att man struntar i att följa det uppdrag man har fått av Sveriges Riksdag och av medborgarna.

Fakta är att Public Service har upprepade gånger blivit fällda i Granskningsnämnden. 

Fakta är att det är flera gånger visat, bl a i den här tråden, att Public Service verkligen inte är opartiska.

• KN75
    nihka skrev 2021-04-29 21:14:20 följande:
    Ja, länka gärna till en undersökning som stödjer dina fantasier

Har du ens försökt ta in vad undersökning betyder?

Och länken till den där moderaten med munkavle, hur gick det med den? 

Länk:
    www.familjeliv.se/forum/thread/76164281-anser-du-att-public-service-svt-sr-ur-ar-opartiska

Vad menar du om det där med munkavle? Något sådant har jag inte skrivit om!
  • KN75
    klyban skrev 2021-04-30 17:03:19 följande:

DU länkar till en hel tråd, vi är mer än en som är perplexade över detta.
    Vill du försöka igen med att länka till detta påstående och av fackfolk.

Fakta är att vi alla skriver i den här tråden.
    Fakta är att tråden inleds med en omröstning.
    Fakta är att f n är resultatet i omröstningen att 79% svarar Nej (anser inte att SVT och PS är opartiska).

Något annat har jag inte diskuterat i det här sammanhanget.
    Att du/ni är perplexa må stå för dig. Men är dessa mycket enkla fakta, i just denna tråden, verkligen så svårt för er att förstå???

Jag drar många slutsatser av ert bemötande av andra människor och av era inlägg.
    En tänkvärd slutsats är att trots alla era inlägg i tråden, era inlägg av mycket skiftande kvalitet, ofta tydligt bristande kvalitet, så anser fortfarande 79% av de som har röstat att Public Service INTE är opartiska.
    Undrar om det är tack vare era inlägg eller trots era inlägg?
    Hur tycker ni då själva att det går för er efter alla era inlägg?

79% ! ...
  • KN75
    nihka skrev 2021-04-30 19:32:12 följande:
    Nej, det är just det "alla" inte gör. Skriver här alltså. Slå upp ord som studie, urval, validitet, reliabilitet och bortfall så kanske bilden klarnar något.

En tänkvärd slutsats är att du är fullständigt förvirrad gällande vad man kan dra för slutsatser av en omröstningstråd på ett socialt forum där dessutom samma person kan rösta ett oändligt antal gånger. På tal på vad som verkar vara för svårt att förstå.
    "Vi alla som skriver i den här tråden"... = vi alla som skriver i den här tråden. 
    Det är alltså begränsat till enbart oss/vi som skriver i den här tråden.

Jag har aldrig sagt alla i hela världen, alla i Sverige, eller alla med två ben, eller alla idioter, eller några som helst andra alla.
    Menar du på fullt allvar att du har svårt att läsa och förstå det???

Fakta är att vi alla skriver i den här tråden.
    Fakta är att tråden inleds med en omröstning.
    Fakta är att f n är resultatet i omröstningen att 79% svarar Nej (anser inte att SVT och PS är opartiska).

Om det finns några andra i tråden, några andra än de här två jepparna som gjort de senaste inläggen, 
    kan någon vara snäll och skriva helt kort om mitt inlägg var svårt att förstå?
    "Vi alla som skriver i den här tråden"; kan någon annan vara vänlig och helt kort kommentera om det verkligen är svårt att förstå vilka "alla" det gäller?
    Mina angiva 79% med tydlig hänvisning till trådens omröstning, är det verkligen svårt att förstå?
  • KN75
    nihka skrev 2021-05-04 20:30:36 följande:
    Du grundar din slutsats på en felaktig uppgift. 

Det säger väl det mesta om det mesta du har att säga.
    Jag drar många slutsatser av ert sätt att bemöta andra människor och av era inlägg.

En tänkvärd slutsats är att trots alla era inlägg i tråden, fantastiska eller fanatiska inlägg?, så anser fortfarande 79% av de som har röstat i tråden att Public Service INTE är opartiska.

Undrar om det är tack vare era inlägg eller trots era inlägg?

Hur tycker du själv att det går för dig och dina kompisar efter alla era inlägg? Du finner det fortfarande lönt försöka inbilla dig själv och andra att du och ni har rätt medan 79% har fel?

79% anser att Public Service INTE är opartiska!
  • KN75

Det är flera gånger visat med all önskvärd tydlighet att Public Service inte är opartiska.
    Vissa högljudda medlemmar på detta forum har tom själva visat på exempel där PS enligt dem inte är opartiska utan är högervridna!

Det är visat flera gånger bortom allt rimligt tvivel att journalister och andra som arbetar på PS inte är opartiska.
    Den som försöker påstå något annat sysslar med fake news och ren propaganda, detta oavsett hur mycket vissa ständigt försöker dölja och förneka sanningen.

Flera personer som arbetar på Public Service har visat att man struntar i att följa det uppdrag man har fått av Sveriges Riksdag och av medborgarna.

Allt detta visas bl a med det faktum att Public Service har upprepade gånger blivit fällda i Granskningsnämnden. 

Fakta är att det är flera gånger visat, bl a i den här tråden, att Public Service verkligen inte är opartiska.

• KN75
    FDFMGA skrev 2021-05-05 00:27:13 följande:
    Fel. 79 procent av rösterna  i tråden är inte detsamma som 79 procent av de som röstat i tråden.

Den där krabaten som skapar ett nytt nick om dagen här på FL lär väl stå för merparten av rösterna. Personligen är jag inte säker på att den sortens sysselsättningsterapi är utvecklande för individen, snarare tvärtom.

Det är nog bättre att bedöma hur svenskarnas förtroende för public service verkligen ter sig utifrån mer trovärdiga underlag än en tråd på FLSkrattande

Nej, det är rätt.
    Resultatet i trådens inledning är 79% Nej. Man anser alltså inte att PS är opartiska.

Om du inte gillar Familjeliv, forumets regler eller deras upplägg gällande röstning, och allt annat, så är det ingen mening att du vänder dig till mig, jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det. Du får vända dig till dem med dina klagomål.

Ditt prat om en eller flera krabater känner jag inte att det rör mig eller mitt inlägg som du citerar utan jag måste rekommendera dig att ta det med dem.

Dina diskussioner om på vilket sätt du tycker det ena är bättre än det andra är inget som rör mig och mitt inlägg.
    Mitt inlägg handlade om den här tråden, om trådämnet och om det utfall som presenteras i trådens omröstning. 

Resultatet är fortfarande 79% Nej.

• KN75
    FDFMGA skrev 2021-05-05 11:10:31 följande:
    Nja, Familjeliv som forum utger sig knappast för att försöka upprätthålla ett slumpmässigt och representativt urval i omröstningstrådarna.

Familjeliv är däremot ett öppet forum där alla ges möjlighet att replikera på inlägg Solig.

Krabatens nick är svart så tydligen har hen redan blivit bannad - men hen är snart tillbaka för att rösta och trösta sina följare.
    Ja, jag är i så fall ledsen för din skull att du verkar vara så missnöjd med FL.
    Men jag kan fortfarande inte göra något åt att du är missnöjd med att FL enligt din utsago inte försöker upprätthålla slumpmässigt och rättvist urval.
    Men har de verkligen lovat och utgett sig för det? 

Jag vet inte vad du inte förstår men jag påminner att om du inte gillar Familjeliv, forumets regler eller deras upplägg gällande röstning, och allt annat, så är det ingen mening att du vänder dig till mig, jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det. Du får vända dig till dem med dina klagomål.

Men jag kan tyvärr inte stödja dina klagomål för jag delar absolut inte din negativa syn och delar inte ditt missnöje med FL. Framförallt kan jag inte se att de ställt ut några löften där de lovat att de skulle försöka uppfylla sådant urval som du verkar inbilla dig.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?