Flash Gordon skrev 2023-01-05 07:39:15 följande:
Det är public service sätt att kringgå förbudet mot reklam i program.
20 evenemang per år där världscupen i längdskidor räknas som ETT evenemang vilket gör att reklamen kan sändas varje skidlopp under hela säsongen. Och så vidare.
"Sändningen sponsras av ..."
En märklig hybrid där reklampengar ska hjälpa till med att betala sändnings-rättigheter för framförallt idrottsevenemang. beroende av företags-pengar lika mycket som TV3 men ändå "lite finare" och "lite mer oberoende"
Reklamen ligger även ute på nätet i SVT Play - gårdagens hockeymatch på Play
En annan märklig skvader som public service håller sig med är att de brukar "blurra" loggan på klädmärken - ibland. Intervjuas någon med en Niketröja så suddas swosh-loggan bort. Ibland. Men ibland lämnas den orörd.
For att inte tala om all reklam vid sidan om som inte "blurras"
Här en typisk ishockeyspelare - komplett med blodig näsa - Nike och Svenska Spel
Jag förstår inte varför vi så ofta plockar ut det sämsta ur två olika alternativ.
Vi tar in privata aktörer på vårdområdet men subventionera samma vård med skattemedel så att mycket av poängen med privata aktörer försvinner. Exempelvis.
Vice versa i det här fallet.
Det är i princip med tysk precision som man väljer ut den mest meningslösa kompromissen.