Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Xelol skrev 2020-07-20 14:33:35 följande:
    Jo, vänstern som gynnas av PS har högt förtroende mellans oppositionen skm missgynnas har markant lägre förtroende för PS.

Förrestem visst är det intressant att både systembolage och Ikea har högre förtroende än våra ?opartiska? PS?
    Allihop ligger högt om du bemödade dig med att läsa. Enda som riktigt stack ut med lågt förtroende var SDare. Som vanligt. Negativa människor verkar dras dit.

Inte konstigt alls. Har du inte sett hur det ser ut internationellt?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Kalles ketchup skrev 2020-07-23 12:03:23 följande:
    Har du varit lika besatt i denne "hen" i 10 år?
    Tröttnar du aldrig på att prata om dig själv?
  • nihka
    Xelol skrev 2020-07-22 01:02:40 följande:
    Jo, förtroendet för PS liknar förtroende för statliga medierna i Kina. Om jag förstår er agrumentation rätt så medför det även att Kinas statliga medier är opartiska?

Källa: 
    https://www.sixthtone.com/news/1001621/chinese-people-trust-their-media-much-more-than-youd-think
    Du kan dua mig. Jag är ingen kunglighet.

Nej, sådana slutsatser kan man inte dra. Lika lite som man kan dra slutsatsen att friatider är en kommunistisk sajt för att deras läsare tycker det är en objektiv källa.
  • nihka
    Padirac skrev 2020-07-24 07:59:29 följande:
    Så då de inte är partiska är de istället lata?

Mest verkar det handla om någonting att gnälla om för att media inte driver den agenda du vill.

Antar att Marcus Uwell anser att han är undantaget , dvs att han inte skriver med ointresse och förakt. Men, En mer föraktfull inställning till journalistkollegor är svår att hitta.
    Lite grann som här på FL när de inte tål att någon inte driver deras egen linje eller att man har en avvikande åsikt. Den som inte är håller med tillskrivs alla möjliga negativa egenskaper. Kan ju omöjligt handla om att man bara inte håller med
  • nihka
    nattuw skrev 2020-07-26 16:23:41 följande:
    Uppenbarligen.
    Padirac skrev 2020-07-24 07:59:29 följande:
    Mest verkar det handla om någonting att gnälla om för att media inte driver den agenda du vill.
    Och du försvarar media eftersom de driver den agenda du vill?Det råkar jag ofta ut för. Särskilt när det är något som inte faller socialdemokraterna på läppen.
    Jag röstar borgerligt och tycker inte media särskilt driver varken den agenda jag stödjer eller någon annan.
  • nihka
    nattuw skrev 2020-08-03 15:20:07 följande:
    Varför är det kontroversiellt att ett skattefinansierat och förment opartiskt media skulle släppa fram konservativa tankar?
    "Släppa fram". Så du menar att PS inte sänder vad exempelvis Trump säger?Eller är det inte nog konservativt för dig?
  • nihka
    nattuw skrev 2020-08-15 21:15:31 följande:
    Med din logik skulle en dokumentär som visar ett tal av Hitler släppa fram nazistiska tankar.
    Ja, hur annars skulle det gå till? Skulle man bleepa ut allt nazistiskt, eller hur hade du tänkt dig? Obestämd
  • nihka
    nattuw skrev 2020-08-15 21:13:26 följande:
    Lika lite som det går förklara begreppet sekularism för en representant för Herrens motståndsarmé lika lite går det förklara begreppet opartiskhet för en representant för den socialdemokratiska kampgruppen.
    Lika lite går det att förklara för dig att PS finns oberoende av vilket parti som sitter i regeringsställning och har inget med något enskilt politiskt parti att göra.
  • nihka
    nattuw skrev 2020-08-17 08:01:53 följande:
    Att SVT finns är det ingen som har bestridit. Det frågan gäller är hur politiskt neutral den skattefinansierade televisionen är.
    Som sagt SVT finns oberoende av av vilket parti som sitter i regeringsställning och har inget med något enskilt politiskt parti att göra.
  • nihka
    nattuw skrev 2020-08-17 08:04:13 följande:
    Den intressanta frågan blir då om jag kan anmäla SVT för hets mot folkgrupp om de visar en bild av en heilande Hitler.
    Ja, gör så så blir din anmälan opartiskt bedömd.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?