Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Jag tycker att det är olämpligt att sprida fake nevs. tycker inte du det?
Jo det är fake news. Det Norska Vetenskapsrådet fördelar statliga pengar till forskning och Ingerö påstår att de 2011 fryste alla pengar till genusforskning. Rektorn för Blekinge tekniska Högskola påpekar att det inte stämmer. Vetenskapsrådet beslutade bara att frysa pengarna till en särskild satsning på genusvetenskap (inte till all genusforskning som Ingerö påstår).
Jo det är fake news. Det Norska Vetenskapsrådet fördelar statliga pengar till forskning och Ingerö påstår att de 2011 fryste alla pengar till genusforskning. Rektorn för Blekinge tekniska Högskola påpekar att det inte stämmer. Vetenskapsrådet beslutade bara att frysa pengarna till en särskild satsning på genusvetenskap (inte till all genusforskning som Ingerö påstår).
Jo man sprider fake news om man sprider falska uppgifter som tidigare publicerats av dagstidningar. Vad skulle man annars kalla det?
Nej jag påstår att det är fel att sprida felaktigheter.
Haha, så du vill kategorisera helgens demonstration som regeringskritisk
Får jag upplysa dig om att alla som talade var kända högerextremister med en tydlig invandringskritisk agenda. Publiken fylldes också mestadels av folk som ogillar invandring och en del uttalade nazister. Demonstrationen avslutades genom att vissa demonstrationsdeltagare gav sig ut på stan för att mishandla invandrare
Nu spekulerar du. Syrien är ett stort land med nästan 23 miljoner innevånare. om 10% av befolkningen är högutbildade inebär det att det kan finnas miljoner av högutbildade Syrier på flykt. Hur många av dem som hittade till Sverige i fjol vet vi ännu inte.
Upplys mig om vad som var fel i artikeln så tar vi en diskussion om det!