• 180611

första försöket RMC

jooo skrev 2016-03-07 18:52:47 följande:

Va bra att de gått bra med sprutan idag! Har du blivit öm i magen? När ska du ha nästa kontakt med dem? Är du sjuksköterska när du är van? Ush jag ät ganska spruträdd min sambo får gära första ggrna. Jo på mig ser man att de bara blir runt 10 mm därför jag inte får ägglossning så ofta. Däremot mef pergotime hittade jag glad gubbe med clearblue för första ggn..dock hade de så inte sett att mitt tshvärde va ganska dåligt. Så vet ännu inte idag om de hade gått med pergotime om jag medicinerade med levaxin. Ingen mens i sikte suck. Såklart den ska bli sen just den här ggn. Dag 34 nu. O inget tecken på plus..så bara o vänta...men följa dig är spännande!!

Ja det går bra! Ska snart ta spruta nummer 3. Sen lägger jag till den andra sprutan orgalutran på onsdag. Blodprov och ultraljud på torsdag och nya besked på fredag. Japp jag är sjuksköterska. Men är faktiskt lättare att ge andra än sig själv tycker jag. Nä är inte direkt öm i magen men känner mig lite svullen om magen men det kan ju lika gärna vara nåt annat.

Vad skönt att din sambo hjälper till! Måste kännas skönt! Aha ok spännande och se hur det blir för dig med denna stimuleringen nu då! Mm sånt är så typiskt att mensen ska vara sen när man för en gångs skull vill att den ska komma! Hopas du också kommer igång snart!
  • 180611

Nu har jag precis gett mig 2 sprutor för första gången. 5:e dagen med Gonal f och första dagen med orgalutranen. Gonal f:en är som sagt inga problem. Gjorde bara lite ont igår när jag prickade ett blodkärl och fick då ett blåmärke. Den andra sprutan gick bra att sticka sig med också men den sved rätt bra sen om jag ska vara ärlig. Men som allt annat så går det ju över :)

Imorgon är det dags för VUL och blodprov. Spännande och nervöst. Har hittills mått rätt bra. Lite huvudvärk och svullen om magen bara. Hur går det för er andra? Några nyheter?

• 180611
    Niaa skrev 2016-03-10 07:38:55 följande:

Så spännande 180611! Blir det svårare att sticka sig med tiden? Jag tänker att det borde göra ont om man råkar sticka sig på samma ställe som man stuckit innan, men den risken är iofs kanske inte så stor..

Jättestort lycka till idag! Tänk nu är ni nära :)

Tack! Nu är jag hemma igen och det har gått bra! Hade väl ett lagom antal äggblåsor på gång förstod jag. Dock hade jag en blåsa som redan nu var rätt stor. Runt 18 mm så det kan vara min egen ägglossning troligtvis och det är tydligen den största som styr när det blir äggplock. Så enligt min gyn här hemma kan det bli äggplock lite tidigare än planerat. Men får veta från RMC imorgon.

Jo det är klart att det blir svårare och svårare att hitta ett bra ställe men det går ändå rätt bra än så länge. Hur går.det för dig? Märkt av några biverkningar av nässprayen än? Känns det jobbigt med det långa protokollet eller går det bra?
    mininiss skrev 2016-03-10 09:06:16 följande:

Hej på er! Tänkte höra vad kostar de på rmc Linköping hur mycket man måste betala?

Hmm vad tänker du på för kostnader? Man får ju de första 3 gratis. Det som kostar är ju läkarbesöken och läkemedel och så.
  • 180611
    mininiss skrev 2016-03-10 13:30:00 följande:

Prata med en som sa att allt kostar runt 25000kr så tänkte kolla med er som går på rmc om de stämmer. Tack då vet jag men när dom gör undersökning och spermatest kostar det?

Ja om du redan har använt din tre försök eller försöker med syskon så kan det nog stämma. Kommer inte ihåg siffran riktigt. Nu gjorde vinjubinte utredningen på rmc men vi betalade liksom bara för själva läkarbesöken. Så inga stora summornoch man kommer ju snabbt up o högkostnadsskyddet
  • 180611
    mininiss skrev 2016-03-10 15:31:40 följande:

nej de första gången vi ska ditt :) tjejen ja prata med sa att de kostar när man går på utredning i rmc linköping och de runt 25000kr

Va? Låter ju helt galet! Kan det vara att de redan har barn och att det då.är syskonförsöket som kostar? För utredningen ska inte kosta nåt direkt! Kolla upp det ! Vilket datum skulle du dit?
  • 180611
    mininiss skrev 2016-03-10 18:53:40 följande:

Vi ska ditt den 4april. Hon har inte barn sen tidigare de deras första försök för dom med. Jag ska ringa dom imorgon blev lite orolig de inte så långt kvar till den 4/4 :/

Ja kolla upp det o se vad de säger! Eller vet ni andra något om detta?
    jooo skrev 2016-03-10 19:45:11 följande:

Oj va spännande!! Va skönt att höra att även den andra sprutan gick ok!! Har du fått märken på magen? Inget illamående eller annat knas förutom huvudvärk? Hur har det gått idag?? Jag väntar fortfarande på mensen..suck!

Ja nu börjar det bli spännande! Så nyfiken på vad de ska säga imorgon när det ringer. O min planeringshjärna blir snart tokig. Vill veta allt nu!! ;) ja jag har ett blåmärke än så länge. Så helt ok ju! Nä kanske lite illamående men svårt att veta om det beror på detta eller om det bara är tarmarna som bråkar lite. Men är allt lite svullen. O allt gick väl bra idag. Är bara lite orolig över att jag redan har en så stor äggblåsa. Vet ni vad som händer om den liksom blir för stor? Men blir väl mest troligt äggklocka nästa vecka iaf. Spännande! Nä men vad konstigt. Vilken cykeldag är du på nu då? Är du säker på att du inte är gravid?
  • 180611
    Niaa skrev 2016-03-10 21:15:26 följande:

Usch vad jobbigt med din väntan jooo, varje dag känns ju evighetslång redan som det är!

Vad skönt att det gick bra idag 180611! Jag känner fortfarande att det är mycket jag ännu inte har riktig koll på, som vad som är optimalt med äggblåsorna då exempelvis.. Sa inte Gynekologen ngt om det? Vet ju själv att dom flesta frågorna tenderar att komma efter besöket och inte när man väl är där :p

Jo, det känns ganska bra med det långa protokollet men väntan är ju så himla lång mellan alla delmoment känns det som. Inga biverkningar av sprayen ännu så det är jag tacksam för! Inväntar nu blödning som ska komma mellan 8-14 dagar efter spraystart. Är på dag 8 nu. Blödningen ska tydligen vara en indikation på att nedregleringen har fungerat, så om det inte kommer ngn blödning vet jag ärligt talat inte hur man går vidare sen. Man kanske får börja om eller prova annan dos.. Menmen, en dag i taget försöker jag verkligen tänka, även om det är svårt ibland :)

Detnkänns som att du har en bra plan där iaf med en dag i taget! Är ju liksom lite så man får göra! Börjar du med sprutor direkt när blödningen kommer?
    jooo skrev 2016-03-11 07:09:36 följande:

Va skönt att du inte fått som sagt så mycket biverkningar! Om äggblåsa blir för stor (30 mm +) är de kanske en cysta..men de är helt ofarligt och går bort av sig själv..har haft så när jag gick pergotime. De andra äggblåsorna finns ju kvar att ta ut om de skulle va så. Förhoppningsvis är de bara så att du svarar väldigt bra på stimuleringen! Min mens har kommit!! Äntligen hehe de kan ju va lite oregelbunden. Jag väntar telesamtal o klartecken att köra igång från rmc!

Jaha kan det vara så? Ja vi får se de ringde från RMC idag iaf och jag ska fortsätta med samma dos tom måndag då det blir nytt ultraljud o blodprov. Så tänkernatt det då borde bli äggplock på fredag?

Men vad roligt att den äntligen är här! Har de ringt tillbaka? Hur blinde med doser och övriga planer? Vad spännande!!!
  • 180611

En annan sak. Är det nån som vet om RMC Linköping gör återföring på lördagar? Sitter o planerar lite;)

• 180611
    jooo skrev 2016-03-11 20:15:05 följande:

Ok!!kommer du göra två vul? Är det då de ser när du ska ta ovitrelle?? Så spännande o följa..skönt att nån gör samma. Du får testa på allt så vi andra vet vad som väntar hihi!

Åh äntligen. Vi har gjort en planering. Börjar spruta på söndag med 150 ie..orgalutranen på torsdag. Vul fredag kl 0800. Sen se hur vi går vidare. Jag kommer om allt går bra göra äggplock på långfredagen eller påskafton knas!

Ja det stämmer 2 VUL blir det iaf! Enligt Karin var det det vanliga. Ja så.har jag förstått det! Ja det är så skönt o ha nån o prata med om allt detta som förstår!!! Haha japp jag testar gärna! Oo vad spännande! Är ju så kul att vara igång liksom! Eller hur?? Jaha! Gör de äggplock på såna helgdagar? Ja då lär de ju säkert ha återföring på lördagar också;) sa sköterskan det som du pratade med? Heja oss!! Men det måste väl vara skönt att göra allt på plats på RMC? Jag måste ju hela tiden vänta en dag på svar eftersom jag ska skicka proverna till linköping. Är det nån mer som gör så btw? Få skicka hela röret i vadderat kuvert? Känns sååå konstigt men verkar funka????
Svar på tråden första försöket RMC