Kommer SD göra sig av med rasismen?
På samma sätt som V gjort sig av med kommunismen?
V har ju funnits sen 1917, och dröjde till 1990 innan de slutade kalla sig kommunister. Kommer det ta så lång tid för SD eller vad tror ni?
På samma sätt som V gjort sig av med kommunismen?
V har ju funnits sen 1917, och dröjde till 1990 innan de slutade kalla sig kommunister. Kommer det ta så lång tid för SD eller vad tror ni?
Stackars dig som inte förmår skilja huvudsak från bisak (är orden för svåra?).
Men det är ditt problem och inte mitt.
Stackars dig som inte förmår skilja huvudsak från bisak (är orden för svåra?).
Men det är ditt problem och inte mitt.
Tack, JAG har inget problem. Det är du som är svarslös, inte jag.
Vilken rasism ser du i partiprogrammet?
Du menar typ att SD ska sluta kalla sig "SD Rasisterna"?
Läs på om SD är mitt tips och så kan du ta och fundera på hur det kommer sig att
vår nuvarande regering gjort en rejäl kovändning när det gäller invandringen! Har Rööööfven månne blivit "rasist"?
TS är litet märklig: (v) VAR kommunister fram till 1990 och avsvor sig det begreppet i ljuset av det elände som uppenbarades, även för dem som blundat hårdast, vid murens fall.
(sd) VAR rasister vid samma tidpunkt, 1990. Bägge partierna har sedan dess försökt röra sig bort från sitt skamfilade förflutna, med blandad och möjligen diskutabel framgång. (sd) får fortfarande rensa ut rasister ur sina led och (v):s partiledare var fortfarande stolt kommunist 2004, hur många kommunister de har kvar bland sina led är det ingen som bryr sig om att titta efter.
Så att (v) skulle ha gått mot ljuset sedan 1917 stämmer ju inte. Sedan 1990, förhoppningsvis. Fast det har ju i så fall (sd) också gjort. De bägge partierna borde behandlas på samma sätt - antingen är bägge acceptabla som samarbetspartners om än inte som koalitionspartners eller är bägge det inte. Att behandla dem olika, som sker idag, är däremot totalt ologiskt.