Ensam gravid och ledsen.. (långt)
Nån mer som är ensam och gravid? Jag blir så ledsen när jag till exempel ska på kontroller på Spec. Mvc och ser alla andra som sitter där med sin kille , eller när man läser i forum o gravidkalendrar o sånt "du och din partner.."
Jag var tillsammans med pappan till barnet när jag blev gravid, men när jag fick veta det hade han gjort slut och gått tillbaks till sitt ex. Sen började vi träffas igen o det var fram och tillbaks ett tag men nu är det helt slut och han är med henne igen.
Jag vet att jag har satt mig själv i den här situationen eftersom jag behöll barnet även om jag visste att jag antagligen skulle bli ensam (fast jag hoppades ju att han skulle ändra sig).
Jag har en dotter som är 9 år också från ett tidigare förhållande. Jag och hennes pappa var tillsammans när vi fick henne men sen tog det slut, och nu har han henne på helgerna.
Har dessutom haft en jättejobbig graviditet, legat inlagd på sjukhus ett tag och fått cerklage, och nu måste jag ta det väldigt lugnt för att jag inte ska föda för tidigt. Jag får en del hjälp av mina föräldrar men jag tänker ofta på hur mkt lättare det skulle varit om pappan fortfarande hade varit med mig och jag känner mig så ensam ????
Men det skulle kännas fel att försöka träffa nån ny nu när jag är gravid tror jag ..så det vill jag nog inte heller.
Ni andra som är ensamma och gravida, hur mår ni? Några tips för att må bättre? Vill ni träffa nån ny?
Är i vecka 26 nu och jag är förstås glad för bebisen i magen och jag ångrar absolut inte att jag inte gjorde abort men jag önskar verkligen att jag inte hade varit ensam..men jag kan ju inte tvinga pappan att finnas med i bilden , vill han inte så vill han inte ????