Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

En käftsmäll till undergångsprofeterna

FDFMGA skrev 2019-06-10 10:35:36 följande:

Nja, högerpopulism i Sverige har stor relevans för en tråd som delvis handlar om högerpopulismens bild av Sverige.

Israel och Palestina ligger inte bara långt, långt bort geografiskt utan också sett till relevans för svenska förhållanden. Möjligen kan man finna att många inom nyhögern är Israelvänner medan många av dem som sympatiserar med Palestina återfinns på vänsterkanten.

Själv är jag rätt likgiltig - och föredrar precis som S att förhålla mig neutral till konflikten.

Det senare hindrar inte att jag tror att antisionistiska skrän i Sverige ofta bottnar i judehat och att jag kan förstå att du som vuxit upp i Malmö kan ha en annan syn . på hur konflikten påverkat oss i Sverige än jag - men jag kan å andra sidan förstå att en person som vuxit upp i skuggan av en ockupationsmakt kan ha en annan syn på Israel än jag.

"S" neutral i konflikten....!!!

Herre jävlar....det är tamejfan nåt av det mest sjuka jag läst på den här sk sajten. Makalöst skitsnack...

Jösses Amalia.

Å nu väntar vi alla med spänning på vilken författare, diktare.....vi får se citat av ikväll. För det är ju OERHÖRT spännande och intressant att......läsa.

Eller nåt.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Flash Gordon skrev 2019-06-11 07:53:51 följande:

Självbilden ...

Precis. Tragiskt, oerhört tragiskt, men sant. Mer behöver inte sägas.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-07-02 22:28:32 följande:

Jag får återge det sakkunniga har sagt:

att det är väldigt liten risk att utomstående drabbas av gängens och nätverkens interna våld. Det är inte (längre) vanligt att de kriminella gör drive by's och skjuter vilt omkring sig utan det är riktade attacker mot de som är en del av gängen och nätverken.

Själv tänker jag att om det finns en reell risk att barn och ungdomar blir indragna i gängen och nätverken så är det föräldrarnas ansvar att till varje pris skydda barnen från att dras in  - att flytta kan definitivt vara en av flera olika insatser för att hålla barn och unga borta från kriminella. 

Patetiskt svar, Padi. Oerhört patetiskt...!

Du kan tydligen inte bättre än så.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-07-03 19:40:57 följande:

Så vad tycker du är ett bättre svar på frågan AC?

Det, Padi, är jag HELT säker på att du vet...
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-09-01 14:55:18 följande:

Har du mer text att citera - det är inte alltid rubrig och ingress beskriver uttalanden så nyanserat som de sagts.

Om jag läser andra källor handlar det om att ystad får vänta 10 år på att få nätet för elöverföringen utbyggt - det är inte samma sak som att det är risk för eller finns elbrist för befintliga kunder,

Ystad energis VD uttalar sig så vitt jag ser om framtida expansion. Samma problem finns i tex stockholm. 

En gång i tiden försökte man bygga bort el-användning och byta ut direktelvärmesystem tex, , nu ska allt elektrifieras och när laddstolpar till bilar kommer en masse så krävs det ett rejält utbyggt eldistributionsnät och elregionnät och eltransportnät. Lägg till att vi behöver mer elkraft dessutom.  Dessa flaskhalsar är väl kända sedan lång tid och ngt som tex danskarna utnyttjade 

www.nyteknik.se/energi/danskar-glads-at-elomraden-6419226

Du menar alltså, padi, att någon elbrist i Skåne (och ävenså Ystad eftersom Ystad ju faktiskt är en del av Skåne....) det är egentligen fake news....!
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-09-01 15:12:48 följande:

Vad är elbrist?

Vad är risk för elbrist?

Vad är varning för risk om elbrist?

Frågar du mig om det finns områden i Skåne, tex ystad som har spänningfall, frekvenssänkningar eller blir bortkopplade pga otillräcklig elproduktion eller eltranmission?

Eller frågar du mig något annat Anton?

Menar du på fullt allvar att du INTE förstår vad som menas med, elbrist...!

I så fall, padi.....i så fall är det illa.

Jävligt illa.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-09-01 15:23:11 följande:

Elbrist är en vid term, så om du inte kan specificera vad du menar kan jag naturligt inte svara på din fråga Anton.

Så, så illa är det inte. Det som är jävligt illa är väl att du inte kan säga eller vill säga vad du menar med elbrist utan grälsjukt letar efter en halmdocka.

Den elbrist som Ystads energis VD pratar om handlar så vitt jag kan läsa mig till inte om elbrist i betydelsen spänningfall, frekvenssänkningar eller blir bortkopplade pga otillräcklig elproduktion eller eltranmission utan om att eltransmissionsnät, regionnät och distribiutionsnät behöver byggas ut. Denna typ av elbrist, dvs framtida elbrist, finns på många fler ställen är i Ystad och Skåne.

Jaha du padi....så nu är jag grälsjuk också. Du förnekar dig sannerligen inte. Herregud alltså...!!!

"Region Skåne hoppas att det krånglande ställverket i Hurva tas i drift och avstyr EN HOTANDE ELBRIST i Skåne. Hoppet ställs också till en ny likströmskabel från Tyskland.

Det framgår av den kartläggning av den skånska elförsörjningen som regionstyrelsen tagit fram och som nu ska ligga till grund för hur Region Skåne agerar.

I en rad artiklar har Sydsvenskan och HD beskrivit den effektbrist som hotar Skåne. De sydligaste delarna av Sverige har ännu femton år efter stängningen av kärnkraftverken i Barsebäck inte kompenserats för det effektbortfall som då uppstod.

Den regionala elkonsumtionen i Skåne är idag fyra gånger större än den regionala elproduktionen. Därför behöver Skåne elkraft utifrån ? antingen från norra Sverige, Tyskland eller Danmark."
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-09-14 15:28:08 följande:

.

På fråga 1, 2, 3, 4 och 6 är svaret vissa. När det gäller fråga 5 så är det ingen som har påstått att Birro flyttade till Italien men däremot planerade han att flytta till Italien.

VISSA !!!

SNACKA om luddigt svar.

Vad menar DU.

BILL?
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-09-21 12:05:10 följande:

Sedan BRÅ började föra statistik 1994 har anmälda knivbrott gått från 63 till ca 100 per år och 100 000 invånare. Sedan 2001 har nivån pendlat mellan 80 och 100, senaste gången nivån låg på dagens nivå var 2007.

BRÅ uppger att det i övervägande fall av knivbrott handlar brott under påverkan av alkohol.

Liksom vid andra våldsbrott är det alltså direkt kopplat till påverkan /Onykterhet.

Aha, då är det i vanlig ordning icke relevant statistik.....

Du är fan underbar, padi.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-09-22 07:38:12 följande:

Var det inte moderaterna som här om dagen lade förslag om att öka tillgängligheten på alkohol? Jag vill  minnas att jag läste något om att moderaterna ville säkra tillgången på alkohol till "tacomyset" på söndagar..

Är knivbrotten fler i Danmark än Sverige...?

Bara undrar.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-09-22 13:42:33 följande:

Vet faktiskt inte, jag har hört att  knivvåldet är vanligare i Finland och i Finland har alkoholkonsumtionen legat i nivå med den danska konsumtionen. Kanske finns det en koppling till vilken typ av alkohol som konsumeras.

Mmm, isf, med din eminenta slutledningsförmåga, då torde ju Danmark och Finland ha någorlunda likvärdigt brott och knivvåld på dagordningen.

Har dom det?

DU, BILL, som är så duktig på att leta statistik som passar dig...!
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-11-05 22:06:05 följande:

Mm, undrar vad det skulle kosta att handikappanpassa sopbilarna och Postnords bilar.

Men M har kanske snarare inspirerats av de filmer som tagits när Postnords chaufförer inte har varit medvetna om att de är iakttagna och hur de då hanterar paketen.

Kanske tanken är att pensionären efter att ha hanterats av Postnord direkt kan slussas vidare in i sopbilens maskineri.

Dessa moderater

Du antyder, att M, möjligtvis, skulle kunna tänka sig att mörda pensionärer genom att krossa dom i en sopbil....!

Du förnekar dig inte, FD

Den saken är då fan så klar.

Jösses.....
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-11-07 19:13:35 följande:

Inlägget var nog inte avsett för dig eller andra som har grava svårigheter att första att man kan skämta även om något så allvarligtt som att det finns ett förslag som går ut på att man ska låta äldre och sjuka ta sig till den ordinarie busssen via sopbil eller posten.

Du är alldeles för bokstavstrogen när du försöker få ordning på budskapet i en text

Men förslaget som sådant är så urbota korkat att de självklart aldrig skulle föreslås i en socialdemokratiskt styrd region. Lika lite som man där skulle sparka 600 personer från ett sjukhus där personalen redan innan går på knäna på grund av all övertid.

KD brukar ju dra fram floskeln verklighetens folk - M verkar ofta vara overklighetens folk i en sentida Kafkaföreställning.

Du skämta.....!

I helvete heller, FD.

Du menade vart enda ord.

Sjukt att.....nä. Fy fan.
  • Anton Chigurh
    Flash Gordon skrev 2021-02-28 15:59:13 följande:

Socialdemokraterna på forumet som påstår att folks rädsla för våld bara handlar om att de tror på "monster under sängen" får kontakta Lena Nyberg, generaldirektör på MUCF, och förklara för henne att hon inte behöver vara skrämd av siffrorna.

bulletin.nu/ny-analys-unga-vagar-inte-ga-ut-ensamma-pa-kvallen-skrammande-siffror

Nästan hälften, 48 procent, av alla elever i årskurs 9 utsattes för misshandel, hot, rån, sexualbrott eller stöldbrott under 2019. Det visar en analys av Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (MUCF) och Barnombudsmannen som bygger på statistik från Brottsförebyggande rådets statistik.

Var annan 9:e-klassare är ett brottsoffer år 2019.

Var fjärde 9:e-klassare har blivit utsatt för våld som kräver vård.

Var tredje 16-24 åring vågar inte gå ut på kvällen av rädsla för våld.

De ansvariga skapar Generation Villebråd med sin politik.

Och sedan tror ni att de som idag tvingas lära sig att akta sig för vissa grupperingar som vuxna kommer att växa upp till "solidariska" och "öppna" individer?

Och det kommer inte att hjälpa att håna deras rädslor genom att påstå att "bara man inte är med dem så händer inget" och "monster under sängen"

Mmm.... padi, fd, mfl mfl har säkerligen statistik som bevisar att dagens ungdom kan skita fullständigt i allt som sägs i inlägget.

Det KAN inte vara några som helst problem med Löfven vid rodret.

HELT jävla omöjligt.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2022-08-20 16:05:14 följande:
    Det har inget med empati att göra. Det är en realitet. Jag förstår dock att det är jobbigt för dig att händelsen inte passade din agitation.
    Det jobbiga i detta aktuella fallet, Bill, är ju att det inte passar din agitation.

Det framgår med ALL önskvärd tydlighet.

Mhv, broder Anton 
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2022-08-20 16:49:03 följande:
    Vilket originellt inlägg..
    Helt korrekt, Bill. Fast det gäller iofs alla, i stort sett alla mina inlägg. Och dessutom sant. Dina undanflykter börjar bli smått patetiska. 
    Eller "börjar bli" var en abnorm överdrift. 

Att Sverige är ENDA landet i EU där Skjutningarna ökar och att vi dessutom har flest dödsskjutningar, per invånare räknat....där har Sossarna, eller hela vänsterpaketet, ingen som helst skuld i.

Ingen. Alls. 

Jag vet i faen när du senast erkände något felaktigt beslut begånget av dina partivänner.

Tidigt 80-tal....?
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna