En käftsmäll till undergångsprofeterna
Nja, högerpopulism i Sverige har stor relevans för en tråd som delvis handlar om högerpopulismens bild av Sverige.
Israel och Palestina ligger inte bara långt, långt bort geografiskt utan också sett till relevans för svenska förhållanden. Möjligen kan man finna att många inom nyhögern är Israelvänner medan många av dem som sympatiserar med Palestina återfinns på vänsterkanten.
Själv är jag rätt likgiltig - och föredrar precis som S att förhålla mig neutral till konflikten.
Det senare hindrar inte att jag tror att antisionistiska skrän i Sverige ofta bottnar i judehat och att jag kan förstå att du som vuxit upp i Malmö kan ha en annan syn . på hur konflikten påverkat oss i Sverige än jag - men jag kan å andra sidan förstå att en person som vuxit upp i skuggan av en ockupationsmakt kan ha en annan syn på Israel än jag.
Herre jävlar....det är tamejfan nåt av det mest sjuka jag läst på den här sk sajten. Makalöst skitsnack...
Jösses Amalia.
Å nu väntar vi alla med spänning på vilken författare, diktare.....vi får se citat av ikväll. För det är ju OERHÖRT spännande och intressant att......läsa.
Eller nåt.