Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Padirac skrev 2019-04-08 19:58:48 följande:

Tror du att jag försöker vinna över dig

Om jag ska försöka förstå ditt problem  med mina inlägg så är det att du vill bevisa för mig att jag tycker det du anser att jag ska tycka utifrån de premisser du ger olika uttalanden.

Jag kan aldrig vinna över det det du intalar dig själv att andra sagt. Detta försiggår inne i ditt själsliga liv. Det är bara du som har tillgång till det.

Och uppriktigt, jag märkte inte ens att jag skulle ha blivit överkörd som AC skriver, de fordonen är kvar i sandlådan 

Men jag får gratulera till en upplevd vinst. Alltid glädjer det några. 

Att du skriver som en exakt kopia av FD.....det är knappast meriterande och tro för all del inte att det hjälper dig. Det hjälper ingen. Tvärtom.

Det däremot roande att skåda ditt "kopierande", ner till minsta smiley.

Och jo, padi, du ÄR..... REJÄLT överkörd.

Och du har helt klart ingen aning om vad det innebär att vara militärt befäl. Och det kan ingen statistik i världen hjälpa dig med.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-04-08 23:01:35 följande:

nä, jag retades bara med just dig AC

Jag tror inte ett militärt befäl som hänger på andra 'bullies' vet så mycket heller .imho

Jag skulle kräva mer, mycket mer, integritet och självrespekt faktiskt. 

Nä, padi, det gjorde du inte, för du vet så jävla väl att jag skiter det ett förbannat långt stycke när du försöker dig på diverse påhopp. Eller vad du väljer att kalla det.

Du kopierar FD, kort och gott, och tror att det hjälper dig. Det gör det inte. Tro mig.

Det närmaste du kommer ett militärt befäl, eller motsvarande, det är ett inköp av en dålig kopia av en m59 fältuniform på ett sk överskottlager.

Förmodligen till extrapris.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-04-08 23:37:16 följande:

Låt inte en avdankad civilist komma under ditt skinn.

Militären har aldrig varit min grej och kommer inte att vara det heller. Att leda människor har jag däremot mer än 30 års erfarenhet av.  Goda erfarenheter och dåliga erfarenheter. För mig själv eller för andra.  Utan begagnad fältuniform. Alla har vi våra egna platser. 

Det är gott om militära befäl som passerat arbetsplatser och andra ställen dör människor möts, det verkar vara ett tvärsnitt av befolkningen, en del har varit välutbildade, mogna, trygga och klara i sig själva. Andra har inte varit det. De är som människor är mest. Har bra och dålig dagar, som alla människor. Cilivlister eller inte.

Hatten av, Padi.

Vi är helt överens.

Ha en fortsatt bra dag.

Mvh //Anton
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-04-09 21:18:09 följande:

Tack för de vänliga orden Anton, mycket uppskattat 

Så lite Padi. Jag uppskattar DINA vänliga ord. Att vara vänlig mot folk som förtjänar det är enkelt. Jag lever efter den principen. Du skulle, på riktigt, bli förvånad om du visste folks uppfattning om mig IRL.

Ha en fortsatt skön helg. Och räkna för helvete med att jag kommer "hugga" på dina inlägg framledes också.

Precis som jag förväntar mig att du hugger på mina.

Mvh //Anton
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-04-28 10:08:41 följande:

Ja, vurmarna drömmer i termer av 'strategy of tension' 'perfect storm' och liknande tankar.

Verkligheten måste böjas för att passas in i vurmarnas story.

Propagandamaskinen vurmarna upprätthåller är tillfälligt nere även om en del kämpar på med desinformation som vanligt.

Men luften gick ur de flesta då SD trots valresultatet bänkades.

Ja... SD har ALDRIG varit så passé som vad dom är nu.

Värsta motvinden någonsin och EU valet ser ut att gå käpprätt åt helvete.

SNACKA om att vara ute för gott. Centern och Liberalerna måste jubla. Dom har ju verkligen lyckats. Ja, å Löfven/Sjösted torde fira dom med. SD har förpassats(stavning!) ut i kylan som aldrig förr.

Bänkats.

Noll inflytande. Inte igår. Inte idag. Och definitivt inte imorgon...
  • Anton Chigurh

Såååå, mina hens....är SD passé!

Har SD mer, eller mindre, inflytande om 1,2...4 år. Jämfört med för....8 år sen?

Erat skitsnack och evinnerliga smetande är så kontraproduktivt så ni anar inte.

Måste till jobbet så det blir inte mer än såhär.

• Anton Chigurh
    LivetPåJorden skrev 2019-05-04 15:05:31 följande:

Världen Håller På Att Gå Under! Men inte pga av Klimathot, Invandring, Krig, Armagedon lr utomjordingar Utan pga av LAGAR! Visst, Invandringen kanske e skapad för att just skapa syndabockar vars ENDA SYFTE E ATT GENERERA TILLRÄCKLIT ME HAT FÖR ATT BYGGA OPINJON FÖR ATT TA VÅRA FRIHETER OCH RÄTTIGHETER I FORM AV ANTITERRORLAGAR, ÖKADE STRAFF, MER LAGAR, HÅRDARE INTEGRERINGS VILLKÅR OCH ETT KOMPLETT ÖVERVAKNINGSSAMHÄLLE(!)

Klimathotet lika så, ENDA SYFTET E ATT FÅ FOLK ATT ACCEPTERA LIV I FATTIGDOM Med minsta möjliga tillhörigheter och där besinpriset idag i frankrike ligger på 20kr/l och 40% inkomstskatt(Målet är 100%) Männiksan förstår ALLTID SITT EGET BÄSTA OCH ALLA VILL ALLA VÄL SÅ D FINNS INGEN ANLEDNING TILL ATT FÖRBJUDA LR Tvinga folk att ändra sina konsumentvanor!

Legalisera Livet!

Amen.
  • Anton Chigurh

Och det är ju noll, absolut noll, skillnad på handgranater och.....bilar.

• Anton Chigurh

Nu riskerar dock inlägget ovan bli raderat eftersom det är nåt in i HELVETE lättkränkta individer närvarande i tråden...

Hehe...

• Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-05-30 09:53:02 följande:

Som du säker vet så kallar man i folkmun de personer som lever på sjukersättning är förtidspensionärer. Antal förtidspensionärer har stadigt minskat sedan alliansen skärpte reglerna för mer än tio år sedan och pågår fortfarande. Det beror på att de krav som alliansregeringen införde för förtidspension är så hårda att det nästan inte beviljas några förtidspensioner alls längre och minskningen av sjukersättning handlar om förtidspensionärer som lämnat systemet.

För något år sedan föreslog Försäkringskassan att det borde bli lättare för långtidssjukskrivna att få sjukersättning (bli förtidspensionärer). Det fick moderaterna att gå i taket. Moderaternas talesperson i socialförsäkringsfrågor, Johan Forssell sa bl.a. att "Det måste helt enkelt bli ett slut på tanken att vissa människor borde förtidspensioneras för att de har svårt att hitta ett jobb".

Jag kan hålla med dig om att reglerna för förtidspensionering blivit för hårda men det handlar som sagt var om regler som infördes av moderaterna.

Det finns ca 6 000 förtidspensionärer i Sverige så minskningen med 6 % handlar om ca 360 individer som troligen blivit ålderspensionärer i stället. Vad är din invändning emot detta och varför riktar du denna kritik mot regeringen?

Behöver regeringen LÖFVEN moderaternas godkännande för att ändra nuvarande regler ???

För visst har de du stöttar, oavsett vad för dynga de hittar på, haft mer än 5 år på sig att ändra reglerna du kritiserar alliansen för...
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna