Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Padirac skrev 2018-06-17 10:53:47 följande:

Som jag förstått det handlar det till stor del om en brist på tillgänglig personal inom vården.under perioder och också en brist på vårdplatser under perioder. 

Hur ska politikerna dimensionera dessa två saker. Ska sjukvården dimensioneras för att hela Sveriges befolkning samtidigt ska få en vårdplats och läkare/sköterskor? Eller ska sjukvården dimensioneras för en beläggningsgrad av 100% under året, eller kvartalet. Eller för påskhelgen? 

Efterbliven passar inte in på alla politker, även om det finns de som inte vet just någonting eller

Det är inte så enkelt som populister vill framställa det - de förenklade lösningarna på felaktigt beskriva problem hjälper inte.  

.

"som du har förstått det"

Brist på personal I PERIODER....!!!

Herregud. En sak är säker, padi, du jobbar INTE inom något vårdyrke.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-12-03 07:10:45 följande:

Oavsett om jag dillar eller inte så är fakta fakta och tyckande tyckande.

Malmö och London speglar inte hela sanningen precis som dina och mina personliga erfarenheter inte kan generaliseras och utgöra hela sanningen.

Läser man tex kvällsblaskorna istället för att kolla fakta så får man en felaktig bild av hur det står till.

Våldet har över tiden minskat förutom det grövre våld som gängkriminaliteten står för. Det är fakta.

Jo, du dillar som brukligt padi, för du VET tamejfan lika bra som jag att för varje skjutning som äger rum....så ökar risken för att rikoschetter, missade skott samt projektiler som fortsätter genom offrets kropp och mycket väl kan skada, eller avliva, ett oskyldigt föremål. Tex mig.

Så ditt skitsnack kan du lämna därhän. Jag har bekanta som var oerhört nära vid en skottlossning, och gissa hur trygga dom känner sig numera...!!!
  • Anton Chigurh

Det har aldrig.....ALDRIG någonsin tidigare funnits så mycket illegala skjutvapen i omlopp i Sverige som det gör nu. Vilket även den ökning som incidenter med skjutvapen visar på.

Ändå är svenska samhället säkert som aldrig förr !!!

Att folk är oroliga och skraja för att vistas ute kvällar och nätter.... Det är säkerligen HELT ogrundad oro.

Fråga padi på FAMILJELIV, vet jag.

• Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-12-03 23:18:17 följande:

Det var det där med äpplen och päron 

Du menar att antalet illegala skjutvapen inom rikets gränser inte har någon som helst betydelse för antalet skjutningar. Och i förlängningen den ökade risken att drabbas av en rikoschett...!!!
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-12-10 18:52:51 följande:

Om du ska citera så kanske du inte ska citera en halv mening utan ta med hela sammanhanget.

Oavsett padi.....Du SPYR över en person som citerar dig. Som citerat dig korrekt. Som inte har ljugit.

Vilket du felaktigt insinuerat.

Vem är lögnaren här.....!!!
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-12-11 06:38:13 följande:

Att citera mindre än en halv mening och ge det en annan betydelse än det jag skrivit är inte en korrekt citering. Det är en lögn. Det vet du också.

Skitsnack padi, citeringen blir ingen lögn enbart baserat på att inte 100 % av texten är med. Och det vet du så jävla väl....!

Du försöker förminska det faktum att våldet ökat. Du tycker att folks oro är HELT OBEFOGAD. Det är sjukt löjligt att dra så stora växlar på det som bla Flash länkar till. Så länge du inte drabbas personligen kommer du anse att folk är smått löjliga som oroar sig för det ökade våldet.

"Det är ju bara buset emellan som drabbas. Att det kastas handgranater lite till vardags kan vi skita ett långt stycke. Det är inte mer än runt 200 gram trotyl och lite järnskrot som sprids i hög hastighet. Ungefär som eventuella förlupna projektiler.

Bara å ducka ju.....! "

Nä padi, jag....och majoriteten härinne, fattar precis vad Flash avsåg med citeringen av dig. Att du försöker förvilla med kilometerlånga inlägg.... Det hjälper inte.

Du tycker alltså inte att folk behöver" bry sig" om detta:

Det dödliga våldet har dubblerats på bara ett år

I Region Stockholm var det dubbelt så många fall av dödligt våld under 2017 som året innan. Det visar en ny rapport från Brå.

I Stockholmsregionen har det dödliga våldet i princip fördubblats på ett år, från 26 till 50 konstaterade fall. Till de fallen räknas de fem personer som föll offer för terrordådet på Drottninggatan.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-12-11 18:34:53 följande:

Det är säkrare och det är tryggare.

Det förändrar inte de fakta som BRÅ och SCB lägger fram.

... 

Du menar alltså följande statistik från BRÅ:

Det dödliga våldet har dubblerats på bara ett år

I Region Stockholm var det dubbelt så många fall av dödligt våld under 2017 som året innan. Det visar en ny rapport från Brå.

Det dödliga våldet har ökat i hela Sverige, antalet fall år 2017 var det högsta sedan Brottsförebyggande rådet (Brå) började ta fram sådan statistik 2002. 113 personer föll offer för dödligt våld i fjol, en ökning med 7 fall jämfört med året före.

Cirka 75 procent av fallen skedde i storstadsregionerna, och den största ökningen står Region Stockholm för. (Brå:s statistik redovisas per polisregion, i Region Stockholm ingår Stockholms län men även Gotland.)

I Stockholmsregionen har det dödliga våldet i princip fördubblats på ett år, från 26 till 50 konstaterade fall. Till de fallen räknas de fem personer som föll offer för terrordådet på Drottninggatan.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-12-13 07:20:51 följande:

Nejdå, jag vill bara förtydliga vad som hänt och vem som var brottsoffer.

Att gäng och nätverk skjuter på varandra på öppen gata på dagtid är vi redan överens om.

En man avrättas, med flera skott, mitt emot en förskola, med en jävla massa barn och föräldrar närvarande. Mannen är grovt kriminell. DÄRFÖR, är risken noll att någon av barnen och/eller föräldrarna träffas av rikoschettet eller förlupna projektiler.

Underbart resonemang, padi.

Underbart.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-12-15 11:13:53 följande:

Om du läser materialet och inte bara det jag citerat framgår det att våld eller dödligt våld varken avkriminaliserats eller sopats under mattan. Tvärtom, det som på tidigare ansågs vara struntsaker som tex Ekeroths slag i ansiktet på en man i krogkön utreds och tas till rättegång.

Varför tänkte jag direkt på Löfvens oerhört genomtänkta kommentar ang Åkessons resa till Thailand med sin son, när jag läser ditt inlägg padi...!!!

Littorin har dock en sund syn på saken....
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-12-11 21:42:31 följande:

Du, jag är ledsen om mina långa inlägg förvirrar dig.

Men du får nog lov läsa lite mer av mina 'kilometerlånga förvirrande inlägg' om du ska förstå vad jag menar 

För det du påstår att jag säger är felaktigt - kanske är det det inte medvetet från din sida, då kan du inte anklagas för det.

Att tro att gängens och nätverkens våld är de enda och de största riskerna för att utsättas för våldsbrott och att deras våldsbrott utgör en stor del av alla våldsbrott är en felaktig slutledning. Överlag har antalet våldsbrott minskat och samtidigt har gängens och nätverkens brott blivit våldsammare, flyttat ut på gatan på dagtid.

Allt det här är fakta. Det är vad BRÅ, SCB och detta är något riksåklagaren håller med om sverigesradio.se/avsnitt/1194575

Det är alltså två olika skeenden med olika risker som ska hållas i huvudet samtidigt.

Förvisso en månad gamla nyheter, padi, men... Ja

"De senaste veckorna har antalet skjutningar i Sverige ökat igen. Tidigare i veckan dog två bröder i Sundbyberg i Stockholm.

I fjol dog 26 unga män i åldern 15-29 år i skjutningar och det var det högsta antalet på trettio år. 2016 dog 19 unga män och 2015 dog 23 unga män.

Hittills i år har 36 personer dött i skjutningar, men det finns ingen särskild statistik för just unga män"

Att buset numera även tar till militära sprängmedel är förstås inget att dra några stora växlar på....!
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna