Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Dorian Ertymexx skrev 2016-10-04 13:26:05 följande:
    Det är lika mycket tvång med smink som med slöja.

Tro inte annat.
    Nu får du fan i mej skärpa till dig, Dorian !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2016-11-30 09:18:50 följande:
    Fast nu har ju dom m.fl experter haft fel flera ggr i rad vad gäller svensk ekonomi och dess utveckling, så vi får väl vänta och se om dom nu lyckas pricka rätt. smile1.gif
    Du kör samma, VMB, som (enligt kommentarsfältet) Maud Olofsson gör... "Det e´ lätt å va efterklok"
  • Anton Chigurh
    Ascendere skrev 2016-11-29 20:35:23 följande:
    Kommentar överflödig...

www.dagensjuridik.se/2016/11/regeringen-har-r...
    "Riksrevisionen pekar även ut kommande problem inom försvaret, asylmottagningen, integration, det säkerhetspolitiska läget, ökande sjukskrivningar, fallande pensioner, ökande antal personer med garantipension eller äldreförsörjningsstöd, bostadssituationen och det finansiella stabilitetsläget med historiskt höga skulder och bostadspriser."

Citerat ur Riksrevisionens granskning av regeringens budgetproposition och prognos, men det är ju bara å hoppas att dom inte prickat rätt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2017-01-11 22:22:40 följande:
    Va!? Är det SD-organen som sprider skräck.., kan inte va möjligt, dom är säkert pyttesmå...
    Visst var del väl några presidentkandidater nyligen som betedde sig oerhört barnsligt genom att antyda att storleken på händerna hade samband med storleken på......annan/andra kroppsdelar.

Jag fattar inte vad storleken på kuken har nåt att göra med vilket parti du eventuellt röstar på. Patetiskt......faktiskt ett komplett idiotisk uttalande. 

Och nej, VMB, jag känner mig verkligen inte det minsta krängt här, jag röstar inte ens på SD, tycker bara att din nivå har sjunkit till lägre än tom sandlådan. 
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2017-01-13 00:01:07 följande:

Det    sas    så...text              

Vissa säger att USA aldrig har landat på månen. Tror du på det påståendet också, VMB ???

Vissa påstår att USA själva iscensatte 9/11 attackerna. Tror du på det påståendet också, VMB ???

Bara undrar.

MHV //AntonGlad
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2017-01-13 21:06:10 följande:

Undra på du.., vissa tror t.o.m att den sittande regering som suttit mindre än 2 år, rår för att det inte finns personal till vård, skola och omsorg.
    I jmf med den tron, så kan t.o.m det du nämner, ses som riktigt förnuftigt att tro på.

Det var inget svar på mina frågor, VMB !!!

Varför detta evinnerliga slingrande istället för att svara mig.

Mvh //Broder AntonGlad
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2017-01-30 17:05:55 följande:

Arbetskraftsbrist, som vi nu har, det är ett långt värre och mer påtagligt problem, för det visar sig direkt för oss alla.

T.ex som nu med problem i skola och vård,

ja även hos Polisen,

och utan arbetslösa så finns heller inga som kan utbildas eller omskolas.

Vad spelar det för roll om de som kommer hit är analfabeter.....

Lösningar på utbildning finns alltid,

så det handlar bara om att lösa det praktiskt, vilket givetvis är ett mycket trevligare problem, än problemet med att helt sakna tillgång på människor att utbilda.

Aaaaah, DET var som faen, VMB, att vi har åt helvete för lite poliser i Svea Rike det löser du "hyfsat enkelt" med flyktingar som de fakto inte kan ett ord svenska.

Cirka 5,6 % av alla sökande till polisyrket antas till polisutbildningen

.....och då är det män och Damer som är svenska medborgare som sökt.

Från och med höstterminen 2018 blir förmodligen polisutbildningen en akademisk utbildning (kandidatexamen) vilket knappast underlättar för en invandrare/flykting (som inte ens pratar svenska) att bli antagen till polisutbildningen.

Öppna gärna slussarna på vid gavel, VMB, vilket verkar vara ditt mål, men kom för helvete inte och "påstå" att invandrare är svaret på polisbristen som råder.

(OBSERVERA CITATIONSTECKNEN RUNT PÅSTÅ, nikha !!!!!!!!!)

Ja, jag vet, VMB, jag har inte tagit med HELA ditt inlägg, dina gelikar är ju helt klart makalöst trögtänkta och snäll som jag är så försöker jag ge dom stackarna en chans att hänga med. Fast nu lär jag få utstå en helvetes massa spott och spe för mitt empatiska initiativ här. Men det tror jeg nog att jag fixar. Utan att bränna ut mig totalt....

Kram, broder Anton.
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2017-02-07 14:21:54 följande:

Men vi Sverige-vänner glädjs ju hela tiden numera,

för....allt....tycks gå Sveriges och Sverige-vännernas väg.

"allt".......även lugnet som härskar i alla skolor nuförtiden. Brottsligheten som minskar och därmed behovet av fler utbildade poliser. Likaså antalet mänskor som avlivas i våldsdåd minskar ju. I detta vackra land där allt bara blir bättre.

Och bättre.

Och bättre....

Mvh. Broder Anton.
  • Anton Chigurh
    K Kalle skrev 2017-02-07 15:01:10 följande:

För att inte tala om att det är så gott om bostäder!

Precis. Ordet "Bostadskö" lär nog fan bli plockat ur SAOL.

Med tanke på hur bra det går för SVERIGE.
  • Anton Chigurh
    Kung Markatta skrev 2017-02-08 16:59:30 följande:

Regeringen varnar nu själva för systemkollaps i ett stort antal kommuner:

www.sydsvenskan.se/2017-02-08/akut-situation-for-50-kommuner

Enligt civilministern Ardalan Shekarabi (s) finns det i dag omkring 50 kommuner, framförallt i norra Sverige, men också i till exempel Dalarna och Värmland som har svårt att klara sina åtaganden när det gäller skola, omsorg och socialtjänst.

I artikeln i övrigt ser vi det gamla vanliga. Man visar gärna upp sig men har inte något att komma med:

Under sin resa genom Jämtlands län fick Löfven köra skoter upp till samevistet vid Storhogna högfjällshotell. På fjälltoppen höll statsministern en pressträff där han lyfte fram skoteråkning och vandringsleder som en viktig del i att utveckla turistnäringen ytterligare.

Löfven hade dock inga konkreta löften om satsningar på glesbygden med sig. Ett pressmeddelande som antytt att en nyhet skulle presenteras visade sig ha varit felformulerat.

Systemkollaps.....!

Det måste vara Regeringen som kommer med alternativa fakta. Sverige går ju bättre än på länge. Sverige går som tåget. Sverige är världsledande i god ekonomi.

Detta är......lögn.

Eller.....

Ja.

Fråga VMB och Bill. Dom vet.

Mvh// Anton
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna