En käftsmäll till undergångsprofeterna
nattuw skrev 2019-09-01 16:39:22 följande:
Nu när inte ens vår statsminister längre kan blunda för skjutningar och sprängningar behöver du inte längre försöka sopa problemen under mattan:"Nu uttalar sig statsminister Stefan Löfven (S) om våldsspiralen på Sveriges gator.
Det är klart att skjutningar och sprängningar är ett av våra stora samhällsproblem, säger han till SVT."
www.expressen.se/nyheter/lofven-om-skjutninga.../
Så nu är det dags att lägga om taktiken och istället börja leta syndabockar och där har statsministern redan stakat ut vägen genom att peka ut de som bor i Djursholm och Danderyd:
"Drogvanorna hos dem som bor i välbärgade områden. Det är orsaken till en del av gängkriminaliteten, menar Stefan Löfven i en intervju i DN.
Djursholm, Danderyd det är där du har den största konsumtionen, säger statsministern."
Padirac skrev 2019-08-30 07:47:34 följande:
Jag har inte diskuterat oro, jag har redogjort för de risker sakkunniga säger att gemene man har i fråga om att utsättas för gängens och nätverkens dödliga våld. En del skribenter här sysslar med fear mongering och vill påstå att vi alla är i stor risk för att dödas i skjutningar. Jag säger att den risken är ytterligt liten och stödjer det på faktiska uppgifter.