Inlägg från: Åttionian |Visa alla inlägg
  • Åttionian

Grattis alla mångkulturalister - ni har vunnit

[quote=76049326][quote-nick]sumot skrev 2015-11-26 18:27:05 följande:[/quote-nick]Så kan man väl i det säga att sverigedemokrater är de enda som vart förmögna att se saker ett steg längre./quote]Jag syftade på det filosofiska planet snarare än det praktiska.

• Åttionian
    sumot skrev 2015-11-26 18:34:06 följande:

Nej jag gör inte det eftersom att Löfven & co enligt sin egen retorik gått och blivit rasister. Strama åt regler för anhöriginvandring, ha gränskontroll, ålderstesta, inse problematiken med terrorister m.m är ju allt det som SD förespråkat men blivit kallade rasister för.

Du ser alltså inga problem med att kalla Sveriges statsminister för rasist?
  • Åttionian
    Orcha skrev 2015-11-26 21:44:33 följande:

N1. Starta en tråd flummigare än Bob Marleys efterfester och sedan se på hur folk tolkar och slaktar. Ursäkta om jag vädrar lite men nej, det är inte ok eftersom folk idag har närmre till att hugga efter åsikten de hörde sist snarare än att kolla källor osv (tar tid vettu).

Sluta tyck så jäkla mycket och gå på känsla istället.

Astrid Lindgren borde ha influerat de flesta härinne, så varför låter ni som Hitlers avkommor oavsett övertygelse???

• Åttionian
    Debattör skrev 2015-11-27 16:54:24 följande:

Till er som verkar tycka att Kalle Anka är det mest svenska ni måste samtliga vara uppfödda I någon lägenhet I en förort med föräldrar som inte har fört de svenskaste jultraditionerna vidare. Julskinka (ok germansk gemensam men ändå så långt tillbaka som tidigare än vikingatid åt man gris vid Júl som vikingarna kallade julen). Det är mer än tusen år sedan! Till det alla övriga maträtter på julbordet: Julgröt till tomten, lussekatter, pepparkakor, korvar, köttbullar,janssons frestelse, revbensbjäll, sylta etc etc. Det svenska smörgåsbordet är vida erkänt som top of the line I världen ska du veta. Det tycker jag vi med rätta ska vara stolta over. Att sedan vårt rättsystem som startade med "tingen" ute I byarna vid vikingatid var så bra att England och överiga världen nu tagit efter vårt rättsystem är nog ingen tillfällighet. Varför har vi inte tagit efter Irans rättsystem tror du? Det är pga av vårt rättsystem som vi har den ordning vi har här I landet och överhuvudtaget kan ta emot andra folkslag på det sätt vi gör. Men åter till julen, du kanske aldrig gått på julotta på juldagsmorgon? Sjungit julpsalmer och firat Lucia? Även om de inte direkt kan återknytas tusen år tillbaka är de våra traditioner och jag tycker svenskar som inte kan vara stolta över svenska traditioner utan tävlar I att klassa ner Sverige kan dra härifrån!! Om det nu är så dåligt här med traditioner, varför kommer så många hit? Nej du svensk, stå upp för det som är svenskt, de hundratusentals flyktingar som kommer nu är om något år en miljon, om tio år tre miljoner och när du dör så är det inte längre självklart att svenska traditioner får stå I en särklass I det här landet. Och det har alla dumma svenskar som inte fattar bättre sett till!!Aftonbladet har en urdum "vänstervinklad som allt annat" länk på sin sida " Så ser Sverige ut om 20 år om SD får bestämma? " Jag sager bara: Hur ser Sverige ut om 20 år OM SD får bestämma? Jo, Sverige har inte en övervägande muslimsk befolkning, det är fortfarande inte rasistiskt att fira jul, brotten bland män har inte ökat pga segration och att 80 % av de flyktingar som kommer är män som blir utan fruar I framtiden och deprimerade, samt "svenska män" som kommer få svårt att hitta en partner pga. den sneda könsfördelningen som just nu blir verklighet, alla lagar som hotar din intigritet är införda pga terrormän som sätter lagarna indirekt. etc ect...

Skulle du kunna sammanfatta din kritik i en fråga?

Avskyr bojkottning av styckesindelning.
  • Åttionian
    JTA skrev 2015-11-15 22:54:23 följande:

Men vad har vi vunnit?

Varför så tyst? Blev du för mycket emotsagd?
  • Åttionian
    MonkeyBusiness skrev 2015-11-28 12:12:24 följande:

När människor utesluts ur fackförbunden pga politisk hemvist är det inte längre en demokrati.

Ena stunden gapar de sig hesa om demokrati och allas lika värde, nästa stund sätter de foten i röven på dem som tycker "fel".

Jag har lämnat facket, vill inte bidra med mina pengar till deras hatkampanjer mot SD.

Det räcker att vara med i a-kassan och försäkringar kan man teckna privat.

Det låter ologiskt, allt fler sverigedemokrater är ju fackanslutna.
  • Åttionian
    Gert skrev 2015-11-28 12:41:19 följande:

Och det ska komma från en moderat?

Han var ju inte moderat sa du ju.
  • Åttionian
    Gert skrev 2015-11-28 12:45:56 följande:

Du är väldigt vänster för att vara moderat. Jag antar att du blev förtrollad av Reinfeldt och började rösta på M? 

Varför tar du tolkningsföreträde ifrån folk?
Svar på tråden Grattis alla mångkulturalister - ni har vunnit