Vad tycker ni om insemination för ensamstående kvinnor?
Vad tycker ni om insemination för ensamstående kvinnor? Är ni för eller emot? Varför? Tycker ni det ska vara tillåtet i Sverige eller inte?
Vad tycker ni om insemination för ensamstående kvinnor? Är ni för eller emot? Varför? Tycker ni det ska vara tillåtet i Sverige eller inte?
Jag tycker faktiskt inte att det är okej. Barn behöver två föräldrar, strunt samma om det är två föräldrar av samma kön eller en man och en kvinna men två föräldrar som utgångsläge är viktigt. De behöver inte ens bo tillsammans tycker jag, bara de finns där för barnet.
Växte själv upp med ensamstående mamma utan kontakt med min far, mamma träffade heller aldrig någon ny man, och det var långt ifrån idealiskt.
Jag tycker det är bra om det är tillåtet och man har möjligheten , även om jag skulle skaffa barn den vägen.
" Jag skulle inte skaffa barn den vägen " ville jag skriva.
Det finns väldigt många fler parametrar som spelar in för gott föräldraskap, än om man är en eller två föräldrar om barnet. Jag förlorade min far i tidig ålder och har vuxit upp med endast en förälder, jag saknade min pappa bara för att jag mindes honom, inte för att jag saknade något i min mammas föräldraskap. Jag kan inte se några som helst problem med att tillåta insemination för ensamstående kvinnor. Däremot tycker jag att de får bekosta det själva.
Spelar ingen roll om det är tillåtet i Sverige eller ej, de som vill betala för det löser det utomlands annars.
Utifrån det exempel jag känner så tycker jag inte att det verkar vara en bra ide. Men alla som är ensamma och vill ha barn kan omöjligt vara så knepiga som hon så mitt underlag är ingen bra grund för en åsikt.
Jag tycker faktiskt inte att det är okej. Barn behöver två föräldrar, strunt samma om det är två föräldrar av samma kön eller en man och en kvinna men två föräldrar som utgångsläge är viktigt. De behöver inte ens bo tillsammans tycker jag, bara de finns där för barnet.
Växte själv upp med ensamstående mamma utan kontakt med min far, mamma träffade heller aldrig någon ny man, och det var långt ifrån idealiskt.
Spelar ingen roll om det är tillåtet i Sverige eller ej, de som vill betala för det löser det utomlands annars.
Utifrån det exempel jag känner så tycker jag inte att det verkar vara en bra ide. Men alla som är ensamma och vill ha barn kan omöjligt vara så knepiga som hon så mitt underlag är ingen bra grund för en åsikt.
Nej det är inte okej!
Ska vi följa barnkonventionen har alla barn rätten till sina föräldrar. Då ska inte kvinnor kunna välja bort det. Egoistiskt är vad det är och ingen tanke på barnets bästa.
Jag antar att när man väljer att skaffa barn som ensamstående mamma är det ett mycket efterlängtat barn som kommer till världen. Det kräver ju lite mer eftertanke och pyssel innan det blir verklighet, så det lär ju knappast vara ett impulsivt beslut utan ett mycket medvetet.
Och för den delen, vem fan ska tala om för en kvinna om hon ska ha och föda ett barn eller inte.
Nej det är inte okej!
Ska vi följa barnkonventionen har alla barn rätten till sina föräldrar. Då ska inte kvinnor kunna välja bort det. Egoistiskt är vad det är och ingen tanke på barnets bästa.