Vad tycker ni om insemination för ensamstående kvinnor?
Vad tycker ni om insemination för ensamstående kvinnor? Är ni för eller emot? Varför? Tycker ni det ska vara tillåtet i Sverige eller inte?
Vad tycker ni om insemination för ensamstående kvinnor? Är ni för eller emot? Varför? Tycker ni det ska vara tillåtet i Sverige eller inte?
Nej det är inte okej!
Ska vi följa barnkonventionen har alla barn rätten till sina föräldrar. Då ska inte kvinnor kunna välja bort det. Egoistiskt är vad det är och ingen tanke på barnets bästa.
Jag är emot det då barn har rätt till sina föräldrar men det är inte en rättighet att skaffa barn.
Har sett och läst för mycket om barn som kommit till den vägen för att jag ska kunna vara för det. Jag tror att det blir ett tomrum inom barnet och undran var man kommer ifrån kommer kanske alltid att finnas där. Även om man väljer öppen donation där man får veta fadern kommer personen ändå inte att vara i barnets liv vilket kan få konsekvenser för barnet emotionellt.
Jag är emot det då barn har rätt till sina föräldrar men det är inte en rättighet att skaffa barn.
Har sett och läst för mycket om barn som kommit till den vägen för att jag ska kunna vara för det. Jag tror att det blir ett tomrum inom barnet och undran var man kommer ifrån kommer kanske alltid att finnas där. Även om man väljer öppen donation där man får veta fadern kommer personen ändå inte att vara i barnets liv vilket kan få konsekvenser för barnet emotionellt.
Är du mot donation helt och hållet då, även för heterosexuella och homosexuella alltså?
Vad är det du har sett och läst?
I den bästa av världar skulle alla hitta någon att skaffa barn och leva med denne resten av livet. Alla barn skulle växa upp med två föräldrar.
MEN så ser världen inte ut. Det finns gott om barn som växer upp med en förälder. Oftast o g a fäder som inte tar sitt ansvar. Det blir folk av dem med. Därmed ser jag inget problem med att ensamstående skaffar barn, mer än att det blir jobbigt för dem själva.
Nej det är inte okej!
Ska vi följa barnkonventionen har alla barn rätten till sina föräldrar. Då ska inte kvinnor kunna välja bort det. Egoistiskt är vad det är och ingen tanke på barnets bästa.
Jag tycker att det pratas alldeles för mycket om vuxnas rättigheter hit och dit ("jag, jag, jag") men sällan om vilka rättigheter barnen har. Idag ska allt kunna lösas och fixas för människors egoistiska behov men sällan tänker man på vilka konsekvenser det för med sig. Jag tror att barns (och människor i allmänhet) grundläggande behov är större än att ha "en kärleksfull förälder", även om det såklart är jätteviktigt.
Nej det är inte okej!
Svår fråga.
Utgår man från ett barn perspektiv eller en vuxen människas behov? Jag tycker att ett barns perspektiv är det viktigaste och jag undrar om en riktig utredning gjorts i ämnet.
Att få barn är ingen rättighet.