Är du svartsjuk?
Är du svartsjuk?
Är du svartsjuk?
Ja, men på en "hälsosam nivå". :)
Nä, svartsjuk har jag varken tid eller råd att vara. Tar för mycket energi.....
Nej, inte alls. Men det beror nog väldigt mycket på att maken aldrig ger mig anledning att känna oro. Oom hans personlighet och vanor skulle förändras drastiskt så skulle jag nog bli både ängslig och svartsjuk. Självsäkerhetsskalet är inte starkare än att det lätt krackelerar om någon börjar skrapa på det med något vasst.
Jag är inte svartsjuk i och med att jag litar på min man och vet att han bara ser mig. Känner mig trygg i vår relation. Kan till och med tycka det e lite roande när andra spanar in honom...?. Han uppskattar inte när någon tittar på mig. Olika humor ?
Jag röstade ja, men jag antar att ordet har en annan innebörd för mig än för de flesta andra. För mig kan svartsjuk exempelvis innebära att man inte tolererar att ens partner ligger med andra.
Nej
Inte det minsta faktiskt. Man kan inte äga en annan människa. Mitt ex var ofta ute och festade på krogen och på kryssningar. Nu hade vi ingen bra relation för övrigt men jag var väl inte direkt orolig för att hon skulle hooka upp med någon annan.
Nej, jag har aldrig varit svartsjukt lagd. Verkar dumt att oroa sig i förväg för sådant som kanske aldrig kommer att inträffa. När det ändå efter en massa år inträffade, så blev jag arg i stället för svartsjuk.
Inte längre. Kunde vara det under de första åren med min man, men nu är jag mycket säkrare som person.