• Cfmilla

BIM januari 2016

Mammatillenliten skrev 2016-01-12 07:41:41 följande:

Åh har du ingen bild? Vill se :)

Haha nej jag tog faktiskt ingen bild, det gick knappt att se, jag tolkar det som negativt! Jag tycker att syns det inte ordentligt så syns det inte alls. Haha!! Jag väntar till helgen nu.
  • Cfmilla
    Fian88 skrev 2016-01-12 07:30:24 följande:

Så jobbigt! Jag undrar om cb gjort något nytt med sina tester för jag har aldrig fått spök på dom förr! Först i höstas det började dyka upp:(.

Tror jag avvaktar två dagar och tar ett nytt om mensen inte dykt upp.

Ja det är apjobbigt! Bättre om det är helt blankt istället. Tycker själv att jag är jobbig som står och råglor på det där dumma testet med... Va ska de va bra för!? kan man inte bara få en självlysande navel eller nått när det är ett + . Så slipper man gå och fundera. Jag har en så konstig känsla i magen just nu. Känns som när jag brukar ha mens, att det är svullet i tjejmagen. Men ändå inte. Aja... Jag får skriva av mig här och stå ut ett tag till.
  • Cfmilla
    Agge83 skrev 2016-01-12 08:51:10 följande:

Äl+11 å testa givetvis negativt..

Vet att jag testat sent gångerna innan med, men man hoppas ju alltid.. Bara att vänta ett par dagar igen för att se.. Långsamma dagar :/

Japp samma här!! När ska du testa??
  • Cfmilla

[quote=76219856][quote-nick]SSK13 skrev 2016-01-12 09:55:36 följande:[/quote-nick]

Har pratat med en barnmorska nu som var väldigt bra. Men tårarna rinner ändå. Vet att hon har rätt i det hon säger men det är svårt att ta in.Hon sa att jag ska notera denna mensen och antal dagar. Sen ska jag bara vara, försöka ha kul och leva ett bra liv. Inte ta ÄL-tester. Sen ska jag få min februarimens och efter den mensen kan jag börja notera tecken på ÄL. Detta för att kunna slappna av mer och låta kroppen göra sitt jobb mer ifred. I de som inte är i detta just nu så är det ingen tid alls. Men just nu känns varje dag som en evighet.Antar att noterar jag äl-sekret i nästa cykel kommer jag vilja ha sex. Men inte ta tester.Sen sa hon att jag ska hålla ägglossning osv för mig själv. Hon sa aldrig riktigt varför men kan gissa att det är pga inte min man ska känna att vi bara har sex när det finns chans till bebis och att det kan bli oromtantiskt och i sin tur bli lustdödande.Och folsyra! Det var JÄTTEviktigt att ta flera månader innan man försöker bli gravid. Och alkohol från mens till ÄL, men inte efter ÄL så man slipper noja.Hon ville inte svara på hur länge man måste gå med konstig cykel innan man får hjälp. Hon upprepade bara "det är alldeles för tidigt ännu".Sen ville hon återigen försöka få mig att se livet runtomkring just detta. Att inte låta hela livet kretsa kring att bli gravid. Lättare sagt än gjort. Men hon har ju rätt. Känns som man hamnar i ett slags "bli-gravid-träsk". Får se om jag pausar även härifrån, kan vara en bra idé också.

[/

Bra att du tog kontakt med bm, måste vara så himla jobbigt för dig! Jag tycker att det är så svårt att inte tänka på det. Hur ska man inte göra det? Sitter ju här med ömma bröst och en udda känsla i magen, hur ska jag inte tänka på det då. Men jag förstår ändå vad hon menar, man får försöka fylla på dagarna med annat.

Hoppas att det blir ordning för dig snart!

• Cfmilla

[quote=76219785][quote-nick]Fian88 skrev 2016-01-12 09:30:01 följande:[/quote-nick]

Min mens kom nu så var helt klart spök på mitt! Håller tummarna stenhårt för er andra och hoppas att vi inte ses i februaritråden!

[/

Men åh nej så jobbigt... Funderar på om min kommer snart också...

• Cfmilla
    Blomman94 skrev 2016-01-12 13:39:42 följande:

Ser ni någon stegring? Ska ha äl idag, har inte testat än då jag brukar göra det vid 16 tiden. Men det längst ner är från igår och visade negativt på clearblue.

Min blev inte så mycket starkare på cb heller, men jag fick glad gubbe ändå! Det kommer nog
  • Cfmilla
    Mammatillenliten skrev 2016-01-12 14:05:03 följande:

Det kom inga tester med posten idag. Lika bra var väl det. Fick rosa på pappret när ja torkade mig... Nu vill jag bara smälla i mig en 200 grams chokladkaka och gå under jorden typ. Så jobbigt när alla runtomkring blir gravida bara av att titta på varandra. Det är så orättvist... Hade verkligen förhoppningar den här månaden eftersom att jag inte haft någon molvärk innan mens som jag alltid har annars...

Åh nej så typiskt

Jag har tvärt om massa molvärk som jag inte annars har!
  • Cfmilla
    strongisthenewme skrev 2016-01-13 10:58:16 följande:

Är på dag 21 idag, ÄL inträffade nog runt dag 18-19. (ÄL testen tog slut innan jag fick ett positivt, sista dagen jag tog ett var dag 17 & då var test strecket nästan lika starkt som kontroll strecket) Vi lyckades mysa till det dag 14, 17, 19, 20.

Har en cykel på 32 dagar, så BIM blir runt den 24/1, känns som världens längsta väntan! :( hoppas så att vi prickade rätt denna månaden, försök nr 4.

Låter ju som att ni gjort det! Hoppas hoppas!!!
  • Cfmilla
    Mammamiia10 skrev 2016-01-13 10:59:50 följande:

Vanjastina: jag är på äl +7 tror jag.. Vet inte vad jag ska tro.. Enda stunden känner man massor o när man inte tänker på det känner man inget.. Så jag tror att jag känner efter för mycket. När man bara väntar går ju tiden så fruktansvärt långsamt.. O sen blir man så besviken om man testar o får minus.. Nästan bättre o vänta tills mensen kommer bara.. Om man har det tålamodet alltså.. Haha..

Jag är me md dig. Så jobbigt. Jag är på äl+11 borde ha bim på lördag. Testat negativt en gång, men tyckte att jag såg något liiiite. Tycker också att jag känner en massa, hade sjuk mensvärk igår. Men idag känns det inte så mycket. Hoppas för oss båda!
  • Cfmilla
    HCS skrev 2016-01-13 19:16:59 följande:

Blev skitnervös nu! Tog ett cb bara för att dom ändå kommit med posten idag. Hållit mig i ett par timmar bara. Syns det? (Fler bilder på bloggen )

Kollade på din blogg, och jag tycker mig aaaana något, ungefär som mitt var igår! Jag har två cb hemma och tänker ta ett i morgon. Vad är du på? Äl+?
Svar på tråden BIM januari 2016