• soofa

BIM januari 2016

Jaha, då förstår jag att du tvekar. Vilken cd är du på nu? Har du något äl-test hemma så kan du ju ta det och se hur det ser ut?

Jag är på äl + 10 i dag, bim någon gång kring den 11/1. Jag skulle vilja testa innan dess men är så rädd att bli besviken så drar ut på det.

Beebii skrev 2016-01-06 08:31:50 följande:

Nja jag tempar (med en äldre halv pålitlig muntemp) och enligt ff har den inte ens hittat min äl denna månaden. Har ingen tydlig höjning i temp heller utan det går i sick-sack hela tiden. Det är väl det som talar emot att testa bortsett från att jag blödde...

När ska du testa soofa?

• soofa

När hade du äl? Det kan ju vara så att det bara var för tidigt helt enkelt, CB plus är ju inget jättekänsliga test. Fortsätter hoppas!

Nilsanna skrev 2016-01-06 08:37:32 följande:

Tack för omtanken :) Testade precis och det fanns ingen sträck alls. Blir såklart besviken eftersom jag fick ett "spöksträck" för tre dagar sedan. Menssmärtan håller sig kvar även idag trots att jag har BIM 12/1. Vi får se vad som händer. Testade med CB plus... Ska vänta några dagar inför nästa test.

• soofa

Åh, grattis!

Rajgräs skrev 2016-01-06 08:53:15 följande:

Jag är gravid!

Testade nu på morgonen och det är ingen tvekan!

Superlycklig, tänk en till trollunge i familjen!

Jag håller tummarna för er andra, hoppas det blir mångamånga september barn!

• soofa
    Linda b1986 skrev 2016-01-06 09:09:10 följande:

Någon annan som testat detta gravtest? Verkar vara ganska nytt med känslighet på 6 dagar innan mens

Jag har en kompis som använde det förra månaden och rekommenderade det - hon plussade med det några dagar innan bim medan de andra testerna knappt visade någonting. Glad Vad jag förstått mäter det redan från 10 mlu medan de andra mäter från 25 mlu så det är ju inte konstigt att du inte fått något streck på det andra testet än. Vänta två dagar och ta ett nytt test med 25 mlu, då kommer även det visa något. Men du kan absolut lita på testet du tog i dag, du är gravid! Glad Inväntar själv en leverans av just ett sådant test.. 
  • soofa
    frestelsen skrev 2016-01-06 09:25:42 följande:
    [/quote]

Samma som du. Men tar progesterall och hoppas förlänga luthefasen :) neg test idag:/
    Samma här, använder också den krämen för att hålla spottings borta. Hoppas det hjälper och att vi plussar om några dagar. Glad
  • soofa
    pärlsnäcka skrev 2016-01-06 09:28:42 följande:

Hej goingar :)

Vad innebär tempning? Låter som ett billigare alternativ till äl tester. När var hur ? Tack :)

Jag ser att du redan har fått några bra svar. Glad Mitt tips är också att ladda ner Fertil friend-appen. Tror du får den utökade versionen gratis första månaden, sen kan du välja att betala för den eller köra på gratisversionen. Jag tycker gratisversionen räcker gott och väl. Sen behöver du bara en muntermometer, sen är det bara att köra igång. Det kan vara bra att komplettera med äl-tester också, men du behöver ju inte alls testa så ofta som man annars kanske gör. 

Bra att veta är att tempmetoden är det enda sättet att veta att man faktiskt haft ägglossning. Man kan ha positiva äl-tester utan att faktiskt ha ägglossning, men tempar man så ser man om tempen ökar i samband med äl - då vet man att man har haft äl. Glad
  • soofa
    sebbejonte skrev 2016-01-06 10:08:28 följande:
    Nej aldrig men den kan komma mellan dag 26-28 och idag är jag på dag 27 o 9 av 10 ggr kommer den dag 27 men lika bra att vänta tills fredag om den inte kommer
    Ja, det låter klokt. Håller tummarna för dig! 
  • soofa
    Empasan skrev 2016-01-06 10:07:49 följande:

Hej tjejer! BIM för mig enligt NC är 28/1 och beräknad ÄL är runt 13-15/1. Tog ÄL test igår och idag, fick dessa. Ser ut som ÄL närmar sig va?! Kanske tidigare än beräknat? Har ett MA bakom mig sedan oktober och sedan dess är min cykel inte riktigt som vanligt...

Ja, det ser ut att vara på gång men ibland kan jag ha ganska starka utslag i flera dagar innan det väl bli positivt. Men bra att du har börjat testa redan nu så du inte missar det.
  • soofa
    Lilla Luna skrev 2016-01-06 10:40:05 följande:

Jag vet inte vad jag känner just nu. Hopplöshet, eller så. Äl 30/12 enligt app. Hade sex 29/12. Sen inget mer. Äl liknande flytningar 4-5 dagar efter. Gjorde ett tappert försök men det gjorde så ont så vi kunde inte ha sex. Sambon ville inte ens avsluta själv och bara komma i mig, även fast jag ville för att öka chanserna. Var precis som att han stötte i tappen när vi försökte. Inte varit med om det innan..

Min sambo är expert på att tappa sexlusten när jag har äl även fast han inget vet. Så denna månad har jag inget hopp. Bara invänta mensen. Sen skiter jag i allt som har med äl och bim att göra. Bort med apparna och allt. Jag blir bara ledsen. :/

Jag har också haft sådana månader med min sambo när jag har velat få till det vid äl men min sambo "inte har orkat". Jag har varit ledsen och velat strunta i det här flera gånger om. Men så den här gången fick vi till flera gånger med perfekt tajming vid äl. Nu vet jag inte om jag är gravid än, men även om jag inte är det så känns det bra att vi fick till ett riktigt försök. 

Tycker det är viktigt att det inte bara hamnar på dig. Så kände jag, att det var jag som hade hela ansvaret och det var jättejobbigt. Så jag pratade om det med min sambo, att vi måste göra det tillsammans och sen dess känns det som att vi gör det också och det har hjälpt mig mycket. Hjärta
  • soofa

Åh, jag håller tummarna! Själv har jag fått ljusrosa flytningar i dag på äl + 10. Brukar få spottings från äl + 12 så antagligen kommer de tidigare den här månaden. SÅ besviken. :(

sebbejonte skrev 2016-01-06 18:54:44 följande:

Ingen mens har kommit idag. Hoppas innerligt att den inte kommer inatt heller. Den brukar alltid komma på natten....dag 28 imorgon....passerar jag morgondagen också så kommer jag ta ett test....

Svar på tråden BIM januari 2016