• soofa

BIM januari 2016

Åh, vad spännande! :D Jag är själv på äl + 8. När har du tänkt testa?

Harmonie skrev 2016-01-04 20:24:36 följande:

Hej! Jag har BIM 9/1 enligt NC. Är nu på ÄL+9 och kan ha haft en nidblödning idag. Har även en tilltagande molvärk. Jag och sambon prickade in ÄL väldigt bra den här gången så förväntningarna är höga. Hoppas hoppas hoppas att det är vår tur nu <3 Kram på er!

• soofa

Jag får väldigt starkt utslag på äl-tester hela månaden, så det är tack vare tempen jag vet att jag har haft ägglossning så jag skulle inte lita så mycket på äl-test just vad gäller graviditet. Ta ett gravtest sen istället! :)

lillverra skrev 2016-01-04 19:09:35 följande:

Hej länge sen jag titta in här och skrev.

Grattis till alla som plussat.

Jag har en fråga sägas att äl test kan ge utslag ifall man är gravid. Jag hade äl 26/12 och har BIM 9/1 alltså på lördag. Så här ser ett äl test ut som jag tog nyss. Vad tror ni? Kan de ge utslag ifall man e gravid.?

• soofa

Ja, det kan bli så att du blir gravid på första försöket men för många tar det ju ett år eller mer och då är det ju synd om man börjar försent. Tror många killar tror att det är så himla lätt att bli gravid och har inte koll på att det bara är några gånger i månaden man kan bli gravid. Jag skulle ta upp det med honom igen, försöka förklara hur det funkar och att ni ju inte behöver försöka aktivt (dvs tajma ägglossning) utan ta det som det är och händer det så händer det. Sen tycker jag också att du ska börja med Fertility friend eller NC (inte piller) för att lära känna din kropp - det är bra sen när ni väl börjar försöka aktivt!

Min kille var också lite svårövertalad men nu så! :)

lillinejja skrev 2016-01-05 12:50:37 följande:

Hej! Har hängt med här lite i bakgrunden, vi försöker inte bli gravida just nu men jag tänkte fråga er...

Jag är sjuuuukt redo för nästa steg- barn!! Han vet om hur jag känner men min fästman säger att han inte är redo. Jag vill absolut inte tjata, vara jobbig och stressa honom vi är ju trots allt fortfarande ganska unga. Men om jag ska vara ärlig tror jag inte han blir redo förns han står där med ett litet knyte i armarna :( vad ska jag göra!?! Ska jag göra nåt över huvud taget?!? Några tips och råd? Vill inget hellre än att gå med i en sån här tråd jag me (dvs att beslutet är taget)!!!

• soofa

Tror du får vänta några dagar till innan du vet. Du har du som sagt väldigt hög coverline den här månaden på grund av få mätningar. Tror absolut du har haft äl, vänta några dagar till. Kanske hade du "feber" redan från den 21-30 december? Prova att discarda några fler mätningar där innan jul.

HCS skrev 2016-01-05 12:01:45 följande:

Sitter och funderar om jag är på äl+5 eller om den ens inträffat. Har inga tecken alls på äl såsom flytningar nu. Tappen är hård och bakåtvänd. Den var öppen, mjuk och jag hade flytningar och ont i magen när ff ritat ut min äl. Men varför sjunker tempen så nu??

Vad tror ni? Tacksam för alla svar. :)

• soofa

Klart du ska ta ett test! :)

Beebii skrev 2016-01-05 21:44:00 följande:

Men va tusan! Mens = ej gravid ska det ju vara! Fick mens i lördags, det var då 1-2 där för bim. Testade negativt på torsdagen (nyår) har mått illa, svällde mage, akne, molvärk ökad aptit etc minst 1 vecka innan bim. När mensen kom la jag tankarna åt sidan. Men illamåendet fortsatte (idag första dagen utan illamående, dock kissnödig konstant) dessutom är blödningen annorlunda. Började med lätt blödning i lördags, mycket blod med mycket flytningar igår, och idag bara lite lite igen.....Så läser man om dom som haft mens liknande blödningar flera månader in i graviditeten! klart jag börjar hoppa igen. Men törs inte ta ett test... blä antagligen så skengravid man kan vara men tänk om...tänk om jag är en av få lyckligt ovetande-men-intuitiva gravida...vad skulle ni gjort? Klart jag kan avvakta...bara vänta ut ev äl och nästa mens eller så men man vill ju veta...

• soofa

Helt klart ett streck! Grattis! :)

Linda b1986 skrev 2016-01-06 00:18:34 följande:

Hoppar in här i forumet. Har BIM 11 jan. Tog test idag som jag tycker ge sken av ett litet streck:0

• soofa

Åh, vad spännande! Tänker du testa i morgon om inte mensen kommer?

sebbejonte skrev 2016-01-06 06:51:32 följande:

Då var bim här. Mensen har inte kommit inatt som den brukar göra. Får väl se vad som händer under dagen. Spännande!

• soofa

Hur har det gått! Testat än? :D

Nilsanna skrev 2016-01-05 22:39:15 följande:

Hang in there! Jag är själv på ÄL+ 8... hade stickningar i magen de första 5 dagarna, sedan började mina bröst att ömma och jag hade en svullen mage. Igår har dock mina bröst slutat ömma och jag har haft mensvärk (light) under ett dygn. Jag kissar dock mer än vanligt och har lättare genomskinliga flytningar ...vilket är ovanligt för att vara BIM-6. Jag tänkte ta ett test när jag vaknar imorgon, njut av skidorna så ser jag fram emot att du får ett plus snart :)

• soofa

Förstår dig, jag vågar inte testa på grund av rädsla över att bli besviken. Är på äl + 10 i dag. Men din mens brukar aldrig vara sen eller? Har den inte kommit senast fredag så måste du ju ta ett test! :)

sebbejonte skrev 2016-01-06 07:48:29 följande:

Jag vet inte haha. Har inga test hemma så väntar kanske till fredag isåfall. De negativa testen ligger fortfarande i bakhuvudet så jag känner inte så mycket hopp så väntar nog lite.

• soofa

När tänker du testa? Är också på äl + 10 i dag.

frestelsen skrev 2016-01-06 08:17:14 följande:

[quote=76194418][quote-nick]Linda b1986 skrev 2016-01-06 00:19:59 följande:[/quote-nick]

Ett plus:) hur många dagar efter ägglossning? Bim är så olika beroende på luthefas. Jag har tex bim på fre och är på äl+10 idag:)[/quote]
Svar på tråden BIM januari 2016