Ja, det kan bli så att du blir gravid på första försöket men för många tar det ju ett år eller mer och då är det ju synd om man börjar försent. Tror många killar tror att det är så himla lätt att bli gravid och har inte koll på att det bara är några gånger i månaden man kan bli gravid. Jag skulle ta upp det med honom igen, försöka förklara hur det funkar och att ni ju inte behöver försöka aktivt (dvs tajma ägglossning) utan ta det som det är och händer det så händer det. Sen tycker jag också att du ska börja med Fertility friend eller NC (inte piller) för att lära känna din kropp - det är bra sen när ni väl börjar försöka aktivt!
Min kille var också lite svårövertalad men nu så! :)
lillinejja skrev 2016-01-05 12:50:37 följande:
Hej! Har hängt med här lite i bakgrunden, vi försöker inte bli gravida just nu men jag tänkte fråga er...
Jag är sjuuuukt redo för nästa steg- barn!! Han vet om hur jag känner men min fästman säger att han inte är redo. Jag vill absolut inte tjata, vara jobbig och stressa honom vi är ju trots allt fortfarande ganska unga. Men om jag ska vara ärlig tror jag inte han blir redo förns han står där med ett litet knyte i armarna :( vad ska jag göra!?! Ska jag göra nåt över huvud taget?!? Några tips och råd? Vill inget hellre än att gå med i en sån här tråd jag me (dvs att beslutet är taget)!!!