Inlägg från: ensamärstark |Visa alla inlägg
  • ensamärstark

BIM januari 2016

Då hoppar jag in här med!

Mensen kom idag på beräknat datum!

Har gråtit hela dagen till och från, men nu är det bara att börja kämpa igen.

Denna månad blir vårat 17e försök. Har beställt ÄL test och gravtest från testlagret så jag är redo

Herregud, ännu en månad med otålig väntan och överanalyserande.

Tur att vi gillar att ha mycket sex

• ensamärstark

Idag kom mina ÄL och gravtester hem från testlagret, brukar ha ÄL någon gång mellan dag 17-19 så vi får se om det blir så även denna månad.

Har tidigare fått diagnosen PCO men vid det tillfället fick jag bara mens mellan1-3 gånger per år. Nu senaste året har jag dock fått regelbunden mens varje månad av någon anledning

Hopps att januari blir våran turmånad. Jag räknar med ÄL den 13 jan.

Förresten har glömt skriva att det är tredje barnet fast har de andra två med en annan.

• ensamärstark
    eid skrev 2015-12-31 09:28:36 följande:

Hur länge sedan var det du diagnostiserades för PCO? Jag fick också diagnosen för ca 8-10 år sedan (av 2 olika gynekologer, uppsökte en privat gyn efter diagnos och fick bekräftat). För fem år sedan flyttade jag och gick till ny gyn, han undersökte mig och sa att han inte såg några PCO-tecken, detta fick jag bekräftat nu i november av en annan gynekolog.

Har regelbunden mens sedan jag slutade med minipiller för ett år sedan. Det verkar alltså som min PCO har "försvunnit" (om den nu kan göra det). Har du fått bekräftat att det inte syns PCO genom VUL? Förlåt för mitt utlägg och utfrågning, tycker bara det är spännande att höra om vi har en liknande situation! :)

Ingen fara jag har alltid sen jag varit ung haft oregelbunden mens Max tre mensar per år ungefär. Men aldrig besökt någon gyn för jag har ej brytt mig om det (lärt mig leva med det) sen besökte jag gyn för något år sedan ( precis innan den blev regelbunden) och han kunde se Pco på äggstockarna ( massa små äggblåsor.

Jag har haft regelbundet nu i ca ett år sen men har ej varit på gyn efter den blev regelbunden men tänkte ringa in o be om VUL och kanske se om han vill skriva ut Letrozole då vi försökt blir gravida i 1 1/2 år nu.
  • ensamärstark
    201405 skrev 2015-12-31 16:31:46 följande:

Jag har alltid haft regelbunden mens men när jag gjorde vul för en 2 år sedan såg man att jag hade pco äggstockar med många ägg då. Kan det påverka chansen att bli gravid även om jag har regelbundna cyklar och har äl varje månad? (alla tecken visar det iaf)

Har funderat på att ringa gyn och be om ett vul och få förklarater vad det innebär, går de med på det tror ni?

Gott nytt år!

Jag ringde in till min gynläkare som gav mig diagnosen och berättade att jag plötsligt börjat få regelbunden mens. Men han sa att mina chanser antagligen ej inte är så stora ändå för han trodde ej jag får några "bra" ägglossningar. Vad han nu menade med det. Och verkar ju som han hade rätt iaf. Vi är inne på försök nummer 17 nu som sagt. Jag känner av ordentligt och får positiva ältest varje månad när jag har ägglossning och varje månad prick 14 dagar efter det kommer menshelvetet
  • ensamärstark
    pärlsnäcka skrev 2016-01-01 13:17:28 följande:

Vilken är eran mens första dag? Är det när de små brun/röda flytningarna kommer eller är det när den kraftiga mensen slår till?

För mig blev det 3 dagar med lite skvätt.. Vet inte hur jag ska räkna :(

Brunt o rosa räknar jag endast som spottings. Mensens första dag är den dag det kommer rött färskt blod. Oavsett mängd
  • ensamärstark

Hej tjejer! Blev lite fundersam här. Mensen slutade för ett par dagar sedan men jag har fortfarande sådan mensvärk. Så tog ett ÄL test för skoj skull. Jag vet att det inte är positivt men tycker ändå test strecket är ganska starkt? ÄL kan väl inte vara på g redan? Beräknad ÄL är ju inte förens den 13e..

• ensamärstark
    behnizen skrev 2016-01-02 19:04:33 följande:
    Menar du att ÄL kommer tidigt eller att jag kan vara gravid ändå trots mensen?
  • ensamärstark
    behnizen skrev 2016-01-02 20:05:09 följande:

Menar att det kan hända att äl sker snabbt efter mens, samt att OM du har ett gravtest liggandes hemma så kan du ju alltid kolla läget. Tyckte personligen att ditt äl test var nästan lite föör starkt så snabbt efter mens

Okej jo jag har testlagrets stickor hemma så kan ju ta en imorgon borta bara för att

Men tror mer på en väldigt tidig ÄL. Är ju bara på cd 7 eller 8. Får kolla ÄL test imorgon med.

Frågan är ju bara om det blir en "bra" ägglossning när den sker så tidigt efter mens. Har ägget hunnit blivit bra och i rätt storlek?
  • ensamärstark
    behnizen skrev 2016-01-02 20:23:09 följande:

Be men exakt.. Det är ju risken men då lät det ju inte fästa och växa. Men det återstår att se!

Jo vi får se va dök testet säger imorgon. Kanske blev starkt för jag testade nära mensen? Har hört att de kan få utslag när mensen är nära
Svar på tråden BIM januari 2016