eid skrev 2015-12-31 09:28:36 följande:
Hur länge sedan var det du diagnostiserades för PCO? Jag fick också diagnosen för ca 8-10 år sedan (av 2 olika gynekologer, uppsökte en privat gyn efter diagnos och fick bekräftat). För fem år sedan flyttade jag och gick till ny gyn, han undersökte mig och sa att han inte såg några PCO-tecken, detta fick jag bekräftat nu i november av en annan gynekolog.
Har regelbunden mens sedan jag slutade med minipiller för ett år sedan. Det verkar alltså som min PCO har "försvunnit" (om den nu kan göra det). Har du fått bekräftat att det inte syns PCO genom VUL? Förlåt för mitt utlägg och utfrågning, tycker bara det är spännande att höra om vi har en liknande situation! :)
Ingen fara
jag har alltid sen jag varit ung haft oregelbunden mens Max tre mensar per år ungefär. Men aldrig besökt någon gyn för jag har ej brytt mig om det (lärt mig leva med det) sen besökte jag gyn för något år sedan ( precis innan den blev regelbunden) och han kunde se Pco på äggstockarna ( massa små äggblåsor.
Jag har haft regelbundet nu i ca ett år sen men har ej varit på gyn efter den blev regelbunden men tänkte ringa in o be om VUL och kanske se om han vill skriva ut Letrozole då vi försökt blir gravida i 1 1/2 år nu.