• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Majbjörn

Hej! Väntar första barnet runt den 23e juni! :) Är just nu i v 6+6 . Väldigt oplanerat men välkommen ändå! Även om jag har väldigt svårt att få in i huvudet att jag faktiskt är gravid.

Var hos BM i måndags på information. Och ska dit igen nu på måndag för inskrivning, blodprov och ett görsök att lyssna på hjärtat eftersom vi inte har tillgång till varken UL eller VUL här ute i ingenstans där jag bor. :)

Mår som vanligt bortsett från att jag är sjuuuuuukt trött. Sov typ 13 timmar i sträck i natt. Och har ändå fått ta några powernaps. ;) Och sen blir jag hungrig väldigt ofta och måste äta många små mål för att inte svälta ihjäl. xD

• Linnis92

Hej allihopa! Jag joinar gärna er. Första barnet med BF 2/6. Vecka 11 i morgon och ser fram emot att få berätta för familjen om en vecka!

Är sjukt trött, går och lägger mig vid 20.30 på kvällarna och sover nästan alltid middag ett par timmar. Illamåendet och kräkandet har varit hemskt men går ju förhoppningsvis över snart.

Såg att det var några av er som börjat med mammabyxor, så smart! Finns inget som sitter skönt i midjan längre och som inte gör illamåendet värre.

• UK Jennie
    Maräng87 skrev 2015-11-05 20:43:04 följande:
    Vad mysigt det låter! Vi berättade ganska tidigt då jag mått så himla illa och inte varit alls som vanligt. Som tur var verkar det ju ha varit ett ok beslut nu när vi sett att allt ser bra ut :)
    Ah - hon maste vara overlycklig! Kan inte barga mig tills vi ska beratta for var lilla storasyster
  • gruvan

Hej.

Jag väntar andra barnet med bf 8 juni. Storebror är 2 år nu men kommer vara nästan 3 när bebisen kommer.

Jag är i v 9+1 och har redan gjort tre vul. Fick mf i juni och när jag var i v 6+0 fick jag liknande blödningar som vid mitt mf och fick därför en tid samma dag. Då fick vi se en hinnsäck som var så stor som den borde vara vid den tidpunkten i graviditeten och inget tecken på blödning. I v 7+2 fick jag en till blödning, lite större än den förra, och fick komma till gynakuten. Då syntes tydligt huvud, kropp och ett tickande hjärta! Läkaren tyckte det såg ut som att moderkakan höll på att bildas över själva öppningen mot slidan och då är det tydligen vanligt med blödningar. Förhoppningsvis följer moderkakan med uppåt när livmodern växer så det hoppas jag på nu. I onsdags, v 8+6, fick jag ett uppföljnings-vul och fick då se det lilla hjärtat ticka igen och fostret mättes till 2 cm. Nu hoppas jag verkligen att det fortsätter vara lugnt för jag vill inte oroa mig hela tiden. Det som väntar närmast är kub-ul i v 13.

Jag mår väldigt illa, värre än när jag väntade mitt första barn. Dygnet runt, hela tiden. Har fått medicin utskriven som hjälper rätt bra men jag blir lite trött av den. Så det är rätt kämpigt på jobbet men jag har berättat för chefen och närmsta kollegorna som stöttar och förstår. Sonen vågar jag inte berätta för än då jag skulle tycka det var svårt och jobbigt att förklara att bebisen dött om det blir mf. Speciellt när man själv är mitt uppe i sorgen. Det är väldigt svårt att släppa den oron eftersom det inte var så länge sen det hände och jag har haft blödningar nu. Kanske berättar vi efter kub eller så väntar vi tom till efter ul i v 19-20. Vi får se vad som känns bäst då.

Kul att få hänga med er!

• Maräng87
    UK Jennie skrev 2015-11-05 20:55:26 följande:
    Ah - hon maste vara overlycklig! Kan inte barga mig tills vi ska beratta for var lilla storasyster
    Ja, hon är glad :) Fast först sa hon nej, för hon trodde att hon måste börja skolan om hon blir storasyster <3 Hon är dock väldigt bestämd på att det måste bli en lillasyster, men det återstår ju att se (förhoppningsvis) på rul!
  • Carrey

Hej allihop! Jag vill gärna vara med!

Jag är 27år och bor i Göteborg.

Jag väntar tvillingar efter 5år av ofrivillig barnlöshet. Lyckan är obeskrivlig!

Är i vecka 7+2. BF 20 Juni.

• Wildlings

Introducerar mig lite i den här tråden ...

34 år och bär på en "hoppsan". Min tredje, mannens fjärde. Mina andra barn har jag tätt och dom har börjat skolan. Nu är vi glada över "Hoppsan" och oroar oss över att något ska gå fel och längtar, planerar för en större bil Jag vet inte till 100% vilken vecka vi är i men ska göra KUB i slutet på Nov och hoppas att vi får veta mer då. Vi hoppas såklart att allt ska se bra ut.
    Barnen vet inget än och våra familjer vet inget än.

• Ramiz

Vad kul att vi blir ett gott gäng :)

Detta är mitt första barn å sambons tredje :)

Bf 6 juni :)

Har haft ett virrvarr med känslor som jag inte trodde att jag kunde få under en graviditet.. Har mått väldigt illa, har kräkts en gång, men är nära hela tiden..

Tycker överlag att det är en hysteri med ul så tidigt som möjligt, vilket jag själv förstår.. Men ligger jag inte i någon farozon el att något känns fel å bm inte tycker att det är någon fara så tänker jag inte hetsa upp mig på att jag får vänta med att göra ul i januari.. Visst är det lång tid, men det går nog rätt fort... :)

Vi har redan berättat för våra föräldrar å syskon :) Även om det är för tidigt så kände vi att det var dags å mest lämpat att berätta då :)

• ostpaj
    Ramiz skrev 2015-11-05 21:33:11 följande:

Vad kul att vi blir ett gott gäng :)

Detta är mitt första barn å sambons tredje :)

Bf 6 juni :)

Har haft ett virrvarr med känslor som jag inte trodde att jag kunde få under en graviditet.. Har mått väldigt illa, har kräkts en gång, men är nära hela tiden..

Tycker överlag att det är en hysteri med ul så tidigt som möjligt, vilket jag själv förstår.. Men ligger jag inte i någon farozon el att något känns fel å bm inte tycker att det är någon fara så tänker jag inte hetsa upp mig på att jag får vänta med att göra ul i januari.. Visst är det lång tid, men det går nog rätt fort... :)

Vi har redan berättat för våra föräldrar å syskon :) Även om det är för tidigt så kände vi att det var dags å mest lämpat att berätta då :)

Väntar också på vanliga ultraljudet. Vet inte när det blir. Har inskrivning 30e. Gjorde kub med förra, förstod då inte att det var ngt "äldre" brukar göra men hoppar det den här gången. Gav ju ändå inte ngt =/

Visst är det på den vanliga ul man får en bild? :D
  • ostpaj

Dessa hormoner...

Jag gråter 3 ggr om dagen. Ibland pga irritation, iblandav lycka och iibland för att jag blir så rörd av ngt fint. Önskar iofs att jag alltid kunde vara såhär känslig, för jag grinar ju också för att saker och ting blir vackrare.

Men man skulle kunna välja sina tillfällen...

Herregud, för ett par dagar sen var jag på en hlr-kurs och utbildningsledaren berättade om tacksamma människorsom hon i stort sett räddat livet på.

Och där ssätt jag och grinade... :'D

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016