• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Tiana

Ja, inte e vi 20 längre, även om hjärnan gärna vill tro det ;-PVi har redan berättat för våra föräldrar. Vi ville gärna berätta facetoface å mina föräldrar kom nu under höstlovet till Sverige å nästa gång dom kommer är till påsk, så även om det är lite väl tidigt kände vi att det e bättre att ta det nu än då när det syns :)

Till kompisar har vi valt några få men sen tänker vi inte tala om utan dom får fråga/märka själv :) Vi har även valt att inte skriva ut det offentligt på fejjan/insta osv...[/quote]

Full förståelse för det :) våra bor ju inom rimligt avstånd så det bekymret har inte vi. Vi tänkte med skippa fejjan, vill folk veta får de höra av sig irl ;)

• Mamma Lotta
    UK Jennie skrev 2015-11-08 18:02:26 följande:

Ar sa himla impad - vilket proffs du ar

Var ju detta inlägg jag skulle citera

Tack för fina ord!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • ostpaj

Jag berättade för mina chefer på jobbet, så de kan spara mig de tunga lyft som brukar förekomma:)

Sen kändesdet som att jag bedrog min mamma på ngt konstigt sätt. Vi pratar varje dag och ses flera ggr i veckan, så att mina chefer visste och inte hon kkändesinget bra. Så jag gav henne eett kort som var skrivet till mormor och avslutades med "vi ses juni 2016" varpå hon utbrister "jag visste det!" eeh, okej. Hur?

Sen har jag redan hunnit berätta för en vän, för hon visste att vi försökte. Men den störredelen av familjen får en julklapp.

Känns som att jag hunnit berätta för halva världen, nu som jag skriver.

Går in i v. 9 i veckan. Går fort äändå tycker jag =/

• zasu

Vi har berättat för våra föräldrar och syskon, närmsta familjen mao. Känns bra att de vet. De visste även när de slutade i MF i våras och då kändes det bara skönt att de visste. Deras kärlek och stöd oavsett hur det går. Vill berätta till mina närmsta vänner men avvaktar ett tag till.

• spring
    TriciaN skrev 2015-11-08 18:47:46 följande:

Någon som ska göra kub test snart :)? Nervös?

Vi ska göra nipt-test istället. Då får man ett svar med 99,9% säkerhet. Så vi hoppar över kub. Kommer göra det 30 nov då jag är i v. 10+2. Ska du göra kub?
  • Nillaa
    TriciaN skrev 2015-11-08 18:47:46 följande:

Någon som ska göra kub test snart :)? Nervös?

Hej,
    Vi ska göra KUB nästa vecka, men nej, känner mig inte speciellt nervös för testet, mer spänd på att få se vad som finns där inne. :) 

Var på inskrivning 29/10 och provtagning en vecka senare. Min BM ville inte lyssna på när jag hade äl så enligt hennes beräkningar går vi in i vecka 12 idag (enligt henne blir bf i maj), enligt mina egna beräkningar är vi 5-6 dagar efter, men det rätar gissningsvis ut sig nästa vecka. 

Är ganska avvaktande i de här forumen, men följer er med jämna mellanrum - Nillaa, 33 år, första barnet, bor centralt i Göteborg.

Vi hörs! 
  • Pyretsmamma82

Ska göra KUB 24/11 men är inte speciellt nervös. Vill mest se pyret. 

Idag mår jag fruktansvärt illa. Dåligt med sömn inatt också så jag antar att det spelar in ganska mycket. Tillbaka till skolan efter praktik imorgon och det känns inte alls motiverande. Heldag imorgon och jag vet inte hur jag ska orka gå upp. 

• TriciaN

Jag är nervös att allt inte är som det ska. Men det är bara för denna graviditeten har inte alls känts som förra.
    Usch för illamåendet, samarin och åksjuke tabl har hjälpt mig :)

• Kawinna

Håller med om att samarin är sjukt bra mot illamående! Tar alltid det när jag är magsjuk och då slutar jag oftast att kräkas på en gång :p

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016