• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Tiana

Okej, panik här nu. Bruna flytningar. Vet att det inte behöver betyda något, att det är helt normalt, men paniken är här ändå :(

• Ramiz
    Tiana skrev 2015-11-09 14:51:57 följande:

Okej, panik här nu. Bruna flytningar. Vet att det inte behöver betyda något, att det är helt normalt, men paniken är här ändå :(

Förstår det! Men är det brunt så är det gammalt..

Tänk positiva tankar nu :) <3
  • Ramiz
    TriciaN skrev 2015-11-09 09:55:43 följande:

Jag är nervös att allt inte är som det ska. Men det är bara för denna graviditeten har inte alls känts som förra.

Usch för illamåendet, samarin och åksjuke tabl har hjälpt mig :)

Ja, dom som vet säger ju att ingen graviditet är den andre lik.. Vad är det som känns annorlunda jämfört med sina tidigare?

Vad skönt att dom hjälper till mot illamående :)
    Kawinna skrev 2015-11-09 13:31:32 följande:

Håller med om att samarin är sjukt bra mot illamående! Tar alltid det när jag är magsjuk och då slutar jag oftast att kräkas på en gång :p

Hmm, jag borde nog testa samarin... Men minns i min ungdom hur jäkla beroende jag var av det.. Drack det som vanlig dricka... Har försökt nångång som vuxen att dricka, men det har slutat med att jag ligger å kräks å tror att jag ska dö ;-P
  • himmelojord

Hoppar gärna också in här. Gravid med nr 3 med bf 18/6 och mår skit. Var hos läkaren idag där vi gjorde vul och blod samt urinprov. Blev sjukskriven 1 månad. Kräks flera ggr per dag trots medicinering och är sjukt trött och hängig sen två v tillbaka.

Någon mer som är sjukskriven?

Jag har fått berätta på jobbet nu med tanke på sjukskrivningen och min och makens föräldrar vet också vad som är på gång. Tror dock alla vi känner listat ut det iom att jag mår som jag mår (och gjorde de andra gångerna med).

Nu kommer vi snart berätta för barnen (6 samt 4 år) också, kanske redan imorgon. Spännande att se deras reaktion.

• Tiana
    Ramiz skrev 2015-11-09 15:14:11 följande:
    Förstår det! Men är det brunt så är det gammalt..

Tänk positiva tankar nu :) <3
    Tack Ramiz <3 Jag försöker, men det är inte lätt just nu.
  • Gweny

himmelojord>> Jag väntar också min 3e!   hoppas du mår bättre snart.

Jag fick iallafall bokat ett nytt UL om 3 veckor, känns skönt då vi innan har haft MA och det varit mycket blödningar denna gång. kommer vara i v.13 då.

• Ramiz
    Tiana skrev 2015-11-09 15:31:08 följande:

Tack Ramiz <3 Jag försöker, men det är inte lätt just nu.

Det är fullt förståligt! <3

Ta det lugnt, sätt på bästa skivan, lägg dig i badet, å bara koppla av å lägg en ansiktsmask å bara finns <3
  • himmelojord
    Gweny skrev 2015-11-09 15:46:03 följande:

himmelojord>> Jag väntar också min 3e!   hoppas du mår bättre snart.

Jag fick iallafall bokat ett nytt UL om 3 veckor, känns skönt då vi innan har haft MA och det varit mycket blödningar denna gång. kommer vara i v.13 då.

Tack så mkt.

Vad kul med en 3a. Hur gamla är dina andra barn?

Spännande med ul, hoppas de 3 v går fort för så fort man ser det där lilla hjärtat blir man genast lugnare. ?
  • Gweny

himmelojord>> mina är 8 och 11 år, så blir nästan som att börja om. är min sambos 1a, så ska bli väldigt spännande!

• Carrey
    Tiana skrev 2015-11-09 14:51:57 följande:

Jätte många får blödningar när dom är gravida. Behöver inte vara farligt alls! Visst skulle du göra ultraljud imorgon?

Jag håller tummarna att ni får se ett litet hjärta då!

Massa kramar!!
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016