• Nandez

Vad läser ni just nu?

Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

• Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Jojje200

Just nu Lars Gustafssons Bernard Foys tredje rockad! Extremt postmodern, även för att vara en Lars Gustafsson-roman från 80-talet. Väldigt intressant än så länge, om än ingen riktig bladvändare!

• LSalander
    Nandez skrev 2021-04-17 20:12:30 följande:

En ovanligt torr sommar av Peter Robinson, snart klar med den

Det var den första Peter Robinson jag läste. Den är så himla bra! Kanske bästa rent utav!
  • Nandez
    LSalander skrev 2021-04-17 20:50:18 följande:
    Det var den första Peter Robinson jag läste. Den är så himla bra! Kanske bästa rent utav!
    Ja, den är otroligt bra
  • Nandez
    Nandez skrev 2021-04-20 20:38:14 följande:
    Kall som graven av P. Robinson
    Den är bra men inte lika bra som En ovanligt torr sommar 
  • niceweather

Jag läser en bok publiserad på 1930-talet, världens mest sålda självutvecklingsbok från författaren (USA) Dave Carnegie - Hur du vinner vänner (på svenska).

Jag kan se hur innehållet i boken var "revolutionerande" förr i tiden, men mycket av det som står i boken har enligt mig använts och spårat ur i fel riktining. Det enda av riktiga värdet i denna bok, ser jag som kapitlena som handlar om hur man undviker konflikter eller undviker att ställa till det för sig själv. Men allt annat om att få andra att tycka som en, eller få folk att vilja bli övertalad om något, är så onödigt och ser ut som manipulation eller falskhet.

Jag läser även DEATH av författaren och guru Sadhguru.
    Den kom ut nyligen, och är ett perspektiv på döden och livet från hinduismens samt buddismens perspektiv (uttryckt med ord på modern engelska). Väldigt intressant bok, men har bara kommit ett kapitel in i den just nu.

• Nandez
    Nandez skrev 2021-04-26 22:13:12 följande:
    En lek med eld av P. Robinson
    Bra bok
Svar på tråden Vad läser ni just nu?