Vad läser ni just nu?
Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.
Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.
Precis börjat läsa Det du inte vet av Anna Jansson
Jag läser just nu Ten Count av Takarai Rihito.
Inget just nu
Precis läst ut Mitt hjärta är ditt av Anna Jansson.
Ska botanisera i mitt privata bibliotek med ca. 1 900 böcker
Spegelmannen, Lars Keppler.
Inte kommit så långt, men man har redan ly kats såga fötterna av en kidnappad tjej, även slängt i en man på psykboende som påstår sig ha två könsorgan. Känns lovande, spännande, som de tidigare böckerna :)
Ur askan ur elden av den brittiske författaren Peter Robinson
Roten till det onda av Peter Robinson
Som vanligt för mycket saker..... Dessa saker har jag plockat fram för läsning:
Från manga-biblioteket: "Shokugeki no Soma: Food Wars!" av Yuto Tsukuda (finns gratis på Fanfox om någon är intresserad....)
Från Klassikerfoldern: "She" av H. Rider Huggard (just börjat, finns gratis på gutenberg.org om någon är intresserad....)
Från e-boksfoldern: "Storm Warning" av Mercedes Lackey (detta är den kronoligiskt första boken av Valdemar-serien. Jag har just läst kronologiska bok4-6, som är skitbra men kräver några paket näsdukar)
Från Kindle-högen: "Prototype D" av Jason D Morrow (just börjat)
Från ljudboks-högen: "Brandbilen som försvann" av Sjöwall&Wahlöö, inläst av Torsten Wahlund (första deckaren jag någonsin läste. Jag var väl... 5.... eller så)
Från hylla 1: "Teskedsgumman och älgen" (glömt författaren.... ja, jag känner mig i behov av att vara barnslig...)
Från hylla 2: "och de vita skuggorna i skogen" av Maria Gripe (mest för att jag inte har Skuggan över stenbänken)
Från hylla 3: "Ringens värld" av JRR Tolkien
Från hylla 4: "Tillbaka till Pompeji" av Kim Kimselius (?)
Från hylla 5: "En ö i havet" av Annika Thor och "Tevinter Nnights" av diverse författare
Från hylla 6: "Star Wars Jedi Apprentice: The Force Awakens" av den ena författaren minns inte vilken,....
Från hylla 7: Alla vi barn i Bullerbyn" av Astrid Lindgren
Från hylla 8: "Border" av Kazume Kodaka
Från hylla 9: "Swordspoint" av Ellen Kushner
Från hylla 10: "Darkness returns" av Lynn Flewelling (jag läste klart Valdemar-böckerna jag läste, som är tragiska, och ville ha något mer lättsmällt, så jag valde den sorgligaste av Lynn Flewellings istället. Jag är sååååå smart.....)