• Nandez

Vad läser ni just nu?

Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

• Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Nandez
    Jinks skrev 2020-12-05 19:30:44 följande:
    Vinterstängt av Jörn Lier Horst. Den andra boken jag läser av samme författare.
    Är dom bra?
  • Jinks
    Nandez skrev 2020-12-06 18:48:04 följande:

Är dom bra?

Jag tycker det. Norsk kriminalare. Författaren har tydligen jobbat som utredare. Därför han beskriver arbetet så detaljerat. Denna har jag inte kommit så långt med men handlar om inbrott i sommarstugor, en död kropp i en av dem, fåglar som faller ned från himlen, en brutal liga som är inblandad och tydligen har pojkvännen till kommisariens dotter något med det att göra. En flummig lycksökare som startat en restaurang men affärerna går dåligt så ingen vet vad han egentligen sysslar med.

Visste inte att det var en TV-serie. Började läsa böckerna för någon månad sen. Grottmannen är också bra.
  • Nandez
    Jinks skrev 2020-12-06 19:24:47 följande:
    Jag tycker det. Norsk kriminalare. Författaren har tydligen jobbat som utredare. Därför han beskriver arbetet så detaljerat. Denna har jag inte kommit så långt med men handlar om inbrott i sommarstugor, en död kropp i en av dem, fåglar som faller ned från himlen, en brutal liga som är inblandad och tydligen har pojkvännen till kommisariens dotter något med det att göra. En flummig lycksökare som startat en restaurang men affärerna går dåligt så ingen vet vad han egentligen sysslar med.

Visste inte att det var en TV-serie. Började läsa böckerna för någon månad sen. Grottmannen är också bra.
    Låter intressant, ska nog läsa dom. Roligt med nya bekantskaper i författar världen

Tack för tipset
  • Nandez

Kollade på nätet idag, ska beställa dom.
  • Nandez
    Nandez skrev 2020-12-12 18:03:45 följande:
    Må döden sova av Anna Jansson.
    Läst klart den.
  • Jinks

Läser noveller av Emile Zola. Hans kärlekshistorier har en trist förankring i verkligheten där en flört över klassgränserna inte blir mer än så och saker återgår till ordningen. Eller ta historien med mannen som led av en sjukdom och låg skendöd. Hans fru grät tårar över honom men när han återvände hem hade hon lämnat honom för en rik affärsman. Slutsatsen var att hon endast hade älskat honom som en bror och ödet hade släppt henne fri. Därför var han inte så dum att han tänkte söka upp henne och tala om att han levde.

• Nandez
    Jinks skrev 2020-12-27 20:45:38 följande:
    Läser noveller av Emile Zola. Hans kärlekshistorier har en trist förankring i verkligheten där en flört över klassgränserna inte blir mer än så och saker återgår till ordningen. Eller ta historien med mannen som led av en sjukdom och låg skendöd. Hans fru grät tårar över honom men när han återvände hem hade hon lämnat honom för en rik affärsman. Slutsatsen var att hon endast hade älskat honom som en bror och ödet hade släppt henne fri. Därför var han inte så dum att han tänkte söka upp henne och tala om att han levde.
    Se där
  • Nandez

Beställt böckerna nu.
  • Mortiscia80

Jag håller fortfarande på med samma bok, det har varit både vab och egen sjukdom som gör att man inte riktigt orkar med men jag har kommit ungefär halvvägs nu. Jag väntar på att nåt mer ska hända, det känns inte som att de riktigt har löst alla knutar än, förutom att så klart komma fram till mördaren.

Svar på tråden Vad läser ni just nu?