Vad läser ni just nu?
Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.
Jag tycker att -oavsett politisk färg- att som europé "Hillbilly Elegy" är en bok som behöver läsas, precis av samma anledning som inte tillräckligt många för ca 100 år sedan inge förstod vikten av att läsa Mein Kampf, innan det var för sent 🙃
Jag tycker att -oavsett politisk färg- att som europé "Hillbilly Elegy" är en bok som behöver läsas, precis av samma anledning som inte tillräckligt många för ca 100 år sedan inge förstod vikten av att läsa Mein Kampf, innan det var för sent 🙃
Jag har läst Galileos misstag av Philip Goff. Det är en filosofisk bok, vars författare inte är en anhängare av dualism, vilket jag kan förstå. Författaren förespråkar en idé som heter panpsykism, vilket i korthet innebär att medvetandet finns i all materia och är en grundläggande ingrediens i universum. Han menar att Galileo Galilei var den förste som beskrev världen matematiskt, eller kvantitativt, och världen fascinerades. Därmed hamnade det som kan kallas för vår subjektiva upplevelsevärld lite i andra hand. Så långt kan jag hålla med till stora delar. Annars är idén, så som han presenterar den i boken, inte så övertygande. Dels för att han presenterar idéer om fysiken, som inte överensstämmer med vad fysiken faktiskt säger, och argumenterar emot de idéerna. Alternativt har jag för dålig koll på fysik. En intressant bok, med många poänger, men inte speciellt övertygande sett till sin helhet.
Jag läser Border vol 1 idag. Manga om ett litet gäng "bröder" (tre fosterbröder och en av dessas kusin) som hjälper polisen att lösa diverse brott. Och just exakt nu slår det mig att de påminner mig om "bröderna" i FFXV.
Så, brott, deras relationer till varandra, deras historier om hur de blev bröder, och sex. För det är yaoi, så, det måste vara sex. Men inte mellan dem, då. Bara en av dem som har sex.
I övrigt har jag idag totalförstört min Goodreads så jag kan bygga upp den igen från grunden. Så nu måste jag kategorisera dryga 2100 böcker igen, och fler ska läggas till. Fun times!
Jag läser Border vol 1 idag. Manga om ett litet gäng "bröder" (tre fosterbröder och en av dessas kusin) som hjälper polisen att lösa diverse brott. Och just exakt nu slår det mig att de påminner mig om "bröderna" i FFXV.
Så, brott, deras relationer till varandra, deras historier om hur de blev bröder, och sex. För det är yaoi, så, det måste vara sex. Men inte mellan dem, då. Bara en av dem som har sex.
I övrigt har jag idag totalförstört min Goodreads så jag kan bygga upp den igen från grunden. Så nu måste jag kategorisera dryga 2100 böcker igen, och fler ska läggas till. Fun times!
Nu läser jag en kär gammal vän! Förutom vissa inslag, som är mina ofavoriter, så är den här novellen en av mina favoriter. Jag är tyvärr en svår läsare på så vis att jag i princip alltid hittar något som jag stör mig på. Novellen är det bästa och det sämsta på samma gång. Jag pratar förstås om Skuggan av H.C. Andersen 👤