• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • SecretlyMe
    pannkakan87 skrev 2015-11-05 22:01:16 följande:

Nä jag har lutealfas mellan 14-16 dagar så det är inte det. Men att hjälpa till med progesteron är bra för det hjälper till att bygga upp slemhinnan och även gulekroppen. :) Man smörjer efter äl fram till bim, får man mens så slutar man och börjar igen efter äl. Blir man gravid så fortsätter man till vecka 12. :)

Ah, jo jag vet om progesteronkräm men jag kör inte på det :) Jag har läst att man ska sluta med krämen 2 dagar innan bim då progesteron kan försena mensen. Själv vill jag inte mixtra med hormoner förrän nödvändigt ;)
  • pannkakan87
    SecretlyMe skrev 2015-11-06 07:23:59 följande:
    Ah, jo jag vet om progesteronkräm men jag kör inte på det :) Jag har läst att man ska sluta med krämen 2 dagar innan bim då progesteron kan försena mensen. Själv vill jag inte mixtra med hormoner förrän nödvändigt ;)
    Ja precis sluta två dagar innan :) Denna gång kom dock mensen två dagar tidigare trots krämen så den verkar inte påverka min cykel så mycket iaf :) Nej det förstår jag! 
  • pannkakan87

Jag har insett att jag får två chanser i december! :D Om det inte skulle ta sig första gången så har jag bim igen den 28e hehe. Och tar det sig inte då så kan jag ju i alla fall dricka på nyår. :P

Välkommen eid! Klart du får vara med :) jag lägger till dej på listan

eid skrev 2015-11-06 06:07:20 följande:

Hej!
    Får jag vara med här även om jag har BIM i slutet av november? Troligtvis 25:e, men novembergruppen kändes överfull! För mig och min sambo är det fjärde försöket för första barnet.

Har köpt CB ägglossningstester som jag ska börja med på söndag. Har inte provat det innan!

• pannkakan87
    BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket

2/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket

19/12
    Juni90

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
  • pandoraDiem

Hej tjejer! Okej om jag hoppar in här?

Har inte varit med i någon bim-tråd på länge nu men tänkte vara med här då december är den enda månaden jag har lyckats plussa på innan, dock gick det inte så bra men tänkte att det skulle gå bättre denna gång :) Har dessutom antagligen två chanser i dec.

Första bim: runt 2 dec (15e försöket, 10e efter x)
    Andra bim: runt 28 dec (16e försöket, 11e efter x)

Heja oss!

• pannkakan87
    pandoraDiem skrev 2015-11-06 08:07:19 följande:

Hej tjejer! Okej om jag hoppar in här?

Har inte varit med i någon bim-tråd på länge nu men tänkte vara med här då december är den enda månaden jag har lyckats plussa på innan, dock gick det inte så bra men tänkte att det skulle gå bättre denna gång :) Har dessutom antagligen två chanser i dec.

Första bim: runt 2 dec (15e försöket, 10e efter x)
    Andra bim: runt 28 dec (16e försöket, 11e efter x)

Heja oss!

Haha som mig då! Förutom att jag har andra bim den 29e :D Men jag lägger bara till din första nu så får vi flytta dej om du får mensen helt enkelt :) Välkommen!
  • pannkakan87
    BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket

2/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket

19/12
    Juni90

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
  • sowe81

Mensen kom i måndags/tisdag så nytt försök med bim i december. Bara äl nu kommer som den brukar på dag 15-16 o inte dag 21 som nu i oktober.... Sambon åker bort på cykeldag 16 o är borta 1v.

Bim typ 1-3/12.

3e försöket efter senaste ma (har 4ma/mf sen 2013). Har en dotter född aug 12.

Svar på tråden BIM-DECEMBER