Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

BIM-DECEMBER

Hej tjejer! Okej om jag hoppar in här?

Har inte varit med i någon bim-tråd på länge nu men tänkte vara med här då december är den enda månaden jag har lyckats plussa på innan, dock gick det inte så bra men tänkte att det skulle gå bättre denna gång :) Har dessutom antagligen två chanser i dec.

Första bim: runt 2 dec (15e försöket, 10e efter x)
    Andra bim: runt 28 dec (16e försöket, 11e efter x)

Heja oss!

• pandoraDiem
    Kissekatten2014 skrev 2015-11-08 22:29:55 följande:

Ni tjejer som är här inne ska ni köra på äl tester, temps innan äl eller bara köra på utan att tänka och pricka in rätt?

Brukar tempa tills äl är bekräftat sen slutar jag med det. Inga äl-tester för mig.
  • pandoraDiem
    mkess skrev 2015-11-09 08:42:23 följande:
    Jag har varit en stenhård ältestare detta året, trodde inte vi hade någon chans utan ältesten. Men så fick jag aldrig utslag på mina ältest förra cykeln och hade därför bara regelbunden sex för att täcka upp, och se på fan om inte ett ägg lyckades bli befruktat ändå. Så nu kommer vi bara köra på regelbunden sex från det att mensen slutat tills det att tempen visar att ägglossning varit, och hoppas på det bästa.
    Precis så gör jag också :)
  • pandoraDiem
    mkess skrev 2015-11-09 14:42:50 följande:

Kör ni varannan dag, eller mest när lusten faller på?

Varannan dag och ibland lite oftare när jag känner att äl är på g, jag har problem med samlagssmärtor så gör det hela lite mer komplicerat, därför jag tempar också så vi kan ha lite uppehåll när äl har varit och då bara mysa utan att ha sex "fullt ut" :) själv?
  • pandoraDiem
    mkess skrev 2015-11-10 12:14:59 följande:

Inte illa pinkat ändå att kunna ha sex varannan dag trots smärtor tycker jag! Har du rätt regelbunden cykel då? Ja, vi kommer nog köra varannan med! Ska försöka att inte känna efter när jag ägglossar denna gång, de två senaste månaderna visste jag inte att jag ens ägglossat förrän fertilityfriend (använder du det?) markerat ägglossning tre dagar efter att det skett. Så himla skönt i jämförelse med tidigare månader då jag börjat vänta på bim redan två dagar innan ägglossning ens skett liksom.

Använder också fertility friend, tycker att det fungerar bra, som du säger är det skönt att ha lite koll på när äl skett :) sen brukar jag sluta tempa, i början tempa de jag hela cykeln men mådde inte så bra av det. Kunde vakna på nätterna innan bim för jag var så nervös att tempen skulle sjunka.

Jag har rätt så regelbunden cykel, varierar mellan 24 och 28 dagar typ. Själv då?
  • pandoraDiem
    mkess skrev 2015-11-10 20:35:18 följande:

Usch, ja, ångesten när tempkurvan inte beter sig som man vill! Jag slutade tempa efter ägglossning förra cykeln eftersom min temperatur var så himla låg, men då gjorde jag en massa gravtest istället så fick ju sitta och stressa över det istället. Från och med nu blir det inga test! Leker nästan med tanken på att sluta tempa också så man slipper sitta och räkna äl+dagar, men det kanske är fööör avslappnat.

Har också en rätt regelbunden cykel på runt 28 dagar! Skönt att i alla fall ha något som går rätt i bebisverkstaden.

Ja men visst är det skönt att någonting är som det borde i alla fall :) haha, ja du får akta dig för att bli för avslappnad ;) skämt å sido så tycker jag det låter som en bra idé att struta i testen. Så är det iaf för mig för jag blir så sjukt ledsen över neg test därför brukar jag inte testa förrän mensen är sen, men vi fungerar ju alla olika, vissa mår bättre av att testa.
  • pandoraDiem
    mkess skrev 2015-11-12 19:57:02 följande:

Aha, då förstår jag! Kan tänka mig varför det kan bli så med två preparat. Så du kommer inte ta någonting alls efter v12 då?

Jag oroar mig för att ta blodförtunnande eftersom jag kommer vara så fruktansvärt rädd att få blodproppar i moderkakan när jag väl slutar... Men så känns ju hela detta spektakel rätt dödsdömt efter 4 missfall, kan inte tänka mig att det någonsin blir barn.

Håller tummarna för dig i december!

Känner igen den där känslan av hopplöshet och när de där tankarna kommer smygandes: kommer det någonsin att gå? Det är inget roligt ställe att vara på :( men nånstans där inne finns hoppet, det kanske är en krokig väg dit men vi kommer komma fram tillslut. Så väljer jag att tro iaf. Kram!
  • pandoraDiem
    mkess skrev 2015-11-12 21:13:44 följande:

Men nej förlåt, nu tänkte jag fel, visst hade du inte fått missfall pandoraDiem? snurrig i huvudet här.

Lugnt :) man kan nästan räkna utomkvedes som missfall så inte helt fel :) väntade in en mens efter operationen sen fortsatte vi försöka igen. Den pausen behövdes för precis efter operationen var jag livrädd över att ens tänka tanken på en till graviditet. Men sen kom längtan tillbaka med full kraft och plötsligt så gjorde det inte så mycket att jag var rädd.

Jag försöker också planera in saker som kanske inte är så lämpliga som gravid, liksom för att ha något att falla tillbaka på när det inte lyckas :)
  • pandoraDiem
    SamsonS skrev 2015-11-12 21:36:35 följande:

Känner mig så osäker på om jag ska köra ÄL test denna cykeln. Gjorde ju det förra men fick aldrig någon stegring eller positivt test. Använde graviditetskollens tester och i förra tråden var det några som hade dålig erfarenhet av dem. Nu kom ju min mens nästan en hel vecka sent och är väldigt sparsam mot vad den brukar, så är nu i princip säker på att jag aldrig hade någon ÄL. Är så rädd att jag blir besviken denna gången också om jag inte får någon stegring, samtidigt som jag så gärna vill veta. Hur gör ni andra,eller hur hade ni gjort? :)

Om äl-testerna gör dig stressad så skippa dem och ha regelbundet sex istället. Har hört att en del inte får utslag på dem även om de har äl. Och även om man får utslag så betyder ju inte det att ägget faktiskt släpper även om det är det mest sannolika. Jag brukar tempa för att bekräfta äl sen tempar jag inte förrän mensen sätter igång igen. Men en del bli jättestressade av det. Så gör det som får dig att må bäst :) lycka till!
  • pandoraDiem
    mkess skrev 2015-11-17 21:29:22 följande:

Ööh.. säker på att jag svarat på detta så undrar i vilken tråd det svaret hamnade i då?

Förstår att man känner sig livrädd efter ett x!  Gissar att de tog äggledaren? Då finns det väl i alla fall ingen ökad risk för ett nytt? Håller tummarna för att du snart får ställa in en massa icke-gravida saker du planerat!

Hehe, ibland kan inläggen här på fl flyga iväg i cyberrymden helt på eget bevåg :)

Japp, en äggledare mindre, eftersom de inte vet varför jag fick x så är risken att jag får det igen högre, men jag har valt att ta en sak i taget, ingen idé att oroa sig än.

Hoppas att vi båda får ställa in massa saker vi planerat! Kram
Svar på tråden BIM-DECEMBER