Inlägg från: pärlsnäcka |Visa alla inlägg
  • pärlsnäcka

BIM-DECEMBER

knutan83 skrev 2015-12-16 11:57:50 följande:

Har ni berättat för någon att ni planerar barn? Vi har berättat för några få men också sagt att vi inte tål frågor om det utan berättar när det tagit sig.

Alltså jag har så svårt för att hålla hemligheter så en och annan vet... Jag råkade ut för ett utomkvedshavandeskap i oktober och tror att jag varit i behov av att prata ut om det. Min syster är sjuksköterska, min svägerska är sjuksköterska och min mamma kan läsa igenom mig.....hahahah

MEN när jag har plussat ska vi försöka hålla det hemligt så länge som möjligt :) det jobbigaste blir med alkoholen på våra halvåttahosmig middagar och andra kalas.. Anordnar vi något själva får vi fixa en lösning ur kylen men blir man bjuden är det svårare att låtsas-dricka!

Ett gott i-lands problem. Bebis komsi komsi!!! :) :)
  • pärlsnäcka
    Beebii skrev 2015-12-16 12:38:15 följande:

Beräknar att jag får bim på nyårsafton då jag verkar ha äl nu... nyårs bebis nyhet? Ja man vet aldrig....jag skulle ju inte försöka nu meeen kan inte låta bli...

Vi ligger i samma fas :D
  • pärlsnäcka
    Juni90 skrev 2015-12-18 18:33:03 följande:

Jag plussade idag på clearblue! Skiträdd rent ut sagt att det ska va ännu ett X :/ Vågar inte ta ut någon lycka fören vi ser att den sitter på rätt ställe och hjärtat tickar. Har inga symtom förutom mensvärk och trötthet. Hoppas innerligt att den sitter rätt!!!

Wiihooo :) stort grattis! Håller tummarna för att det sitter rätt denna gången. Jag gör ett test på julafton :)
  • pärlsnäcka

Tjejer, någon som vet varför man egentligen har flytningar efter ÄL? Har de som blivit gravida också flytningar mellan ÄL och bim?

• pärlsnäcka

Äl +12 eller äl +4, vet inte exakt. Haha

Igår och idag har jag haft sånt sug efter mat och godis. Vill ha ALLT! Några tankar kring detta? Är det bara inbillning. ... kram

• pärlsnäcka
    babytjejen skrev 2015-12-19 21:15:08 följande:

Inget plus denna månad men ändå en väldigt bra månad!! Blev friad till nu ikväll!!!!!! *lycklig*

Man får gratulera! Vad skoj! Jag är förlovad sen 3 år men har inte bråttom med giftermål :)

Nästa månad plussar du säkert! Heja oss! Kram
  • pärlsnäcka
    ensamärstark skrev 2015-12-19 11:12:16 följande:

Är inte så jätteaktuell här i tråden med att skriva men följer er alla varje dag. Tänkte bara uppdatera lite. Utgår från att jag hade ÄL den 13/12 då jag hade extremt mycket ägglossningskänningar då. Idag är jag på ÄL+6 och har BIM 27/12 och planerar att börja testa på julafton ;) någon mer dom planerat göra det? Symtom är inte mycket, men det som skiljer från tidigare cykler är att jag har en annorlunda molvärk. Mer dragande o stickande värk över livmodern, Samt. Ont i svank , som ett bälte runt om, samt hur trött som helst. Men det är ju tidigt ännu så vi får se hur det går men dagarna går så extremt sakta!

Jag testar också på Julafton! 24/12 = ÄL+17 eller äl+9.. haft lite svårt att tyda stickorna då jag är ny med detta.. Om inte så får jag svar på Nyårsafton, inte dumt det heller. Då är det kanske lite mer alkohol också ;) kram
  • pärlsnäcka
    Veli9090 skrev 2015-12-20 16:22:53 följande:

Jag ska också börja testa på julafton! Har bim den 28/12 :)

Roligt,spännande! Verkar vara ett helt gäng här som satsar på julafton! Har precis beställt 2st RFSU och 2st cb digitala, börjar med de förstnämnda. Apotea .se Kör även på folsyra sedan ett par månader. Kram
  • pärlsnäcka
    Aleeexa skrev 2015-12-23 09:27:27 följande:

Tusen tack ni som grattat! Jag har ett utomkveds i bagaget... Så jag är livrädd att det sitter fel. Men jag ska försöka att tänka bort det.. Och njuta av en nykter, lugn och gravid jul och nyår!!

Stort lycka till till er som ännu inte plussat... Och till er som förhoppningsvis plussar i januari <3

Grattis!! Jag op bort hö äggledare i oktober.. första försöket nu :) äl +8 tror jag.. gör ett tidigt ultraljud! Kram
  • pärlsnäcka

Testade med RFSU på uppesittardagen, då äl+8 neg. Nästa test blir nyårsmorgonen :)

Har 2 RFSU och 2 CB digitala kvar. Hur känner ni er som har BIM vid nyår?? ~ÄL +10 idag. Några symptom??

Kram

• pärlsnäcka
    pannkakan87 skrev 2015-12-25 09:10:47 följande:

Jag har bim den 29e och har börjat få värk i magen. Känns som träningsvärk ungefär och har haft det i ett par dagar nu. Fick en tempökning idag också på äl+12, brukar inte få det så nära bim. Hoppas det tagit sig denna gång! Är fjärde försöket efter MA i vecka 13.

Har du några symptom? När har du bim?

Äl +12 alltså, då är du nära ett resultat! Spännande med värken i magen :) hoppas det är något gott!

Jag känner tyvärr inte min kropp men tror att ÄL skedde senast 15/12 så äl + 10 idag! Känner ingenting alls. Har ytterst lite flytningar, kåt i några dagar , no more..

Var gravid i v6 när "det" hade fastnat och då hade jag stora bröst. Inget annat märkbart så jag förväntar mig ingen signal så här tidigt :) går på mina tester och mens. Kram
  • pärlsnäcka
    pannkakan87 skrev 2015-12-25 11:00:21 följande:

Okej! :) Nä jag kände supermycket förra gången så skulle det vara nåt så har jag mindre symptom denna gång förutom känningarna i magen. Sist plussade jag inte förrän äl+17 och då hade jag testat minus både äl+13 och 14. Så jag räknar med att jag är någon slags låghormonare.

Plussade du i vecka 6 förra gången?

Jag plussade aldrig, fick åka in akut till sjukhuset med obeskrivlig smärta och kräktes i bilen och på akutrummet. Hade drabbats av utomkvedshavandeskap och är 1 äggledare fattigare. Annars mår jag kanon ;D hade jag vetat att jag väntade barn hade jag nog grävt ner mig....

Fullt taggad inför kommande graviditet med mer kunskap och resurser :) FULLT REDO DENNA GÅNGEN ! hihi
  • pärlsnäcka
    pannkakan87 skrev 2015-12-25 15:13:52 följande:

Usch vad hemskt! Skönt att du mår bra bu efter. Då får du se till att göra ett tidigt ul vid nästa graviditet som förhoppningsvis är lite mer planerad;) min förra var inte heller planerad så vi får väl vara glad att vi ändå verkar vara fertila. :) som tur är så bör du ju ha lika lätt att bli gravid med en äggledare eftersom den "kompenserar" och släpper ägg istället för den andra har jag hört. Eller vad har gyn sagt till dig? Kram

Ja det var planerat men vi tänkte lite att händer det så händer det och jag är uppfostrad att inte bry mig om om jag har lite ont här och var men den här gången måste jag ha full koll så att det inte går så långt igen.

Det roliga är att mina bröst var ballongstora och det gjorde lite ont när jag sprang milen...ändå visste jag inte att jag var gravid!

Ja läkaren sa att jag måste gå på tidigt ultraljud redan i v 5 eller 6 om man kan se något. Man kan drabbas igen men chansen är 80-90% att det hamnar rätt :)

Har en tid 26 jan för att kolla om min cysta på 58mm försvunnit, fick den nyligen. Känner inget :) mycket otur för mig.....

Peppa peppa :)
  • pärlsnäcka

Pannkakan, du har rätt, vi är fertila och jag är glad över det :) jag och sambon blev faktiskt glad på sjukhuset när de berättade att jag var positiv, men att "det" ska opereras bort. Kram på dig!

• pärlsnäcka

Mensen är på ingående, fick lite mörkt i trosan idag men har inte känt något alls varken grav symptom eller menssymptom... Kan dricka på nyår! Weeii

Jag som verkligen hade hoppats på att det gick på första försöket efter utomkvedet. :( vad ledsen man känner sig :( det var inte lätt detta.. jag som trodde jag skulle vara stark och positiv!

Dock vill jag helst ha en mars eller maj bebis så det är väl det enda positiva med att det kan ta tid detta ;) hehe

Lämnar dec tråden kram på er och lycka till!

• pärlsnäcka

Vad är nidblödning? När kan det komma och hur ser det ut typ? ;)

Anledningen till att jag frågar är att min mens verkar ha kommit men hoppas fortfarande på en graviditet ;) mensen är liten och förra gången kom stor blödning redan dag 2

• pärlsnäcka
    Ejoma skrev 2015-12-30 19:32:24 följande:

Det var ett plus som lurade bakom den knasiga mensen :D

Grattis! :) :) :)

Vadå knasig mens? Jag trodde min hade kommit men det blöder aldrig på ordentligt liksom.. har haft små brun/röda flytningar i 3 dagar. Antingen är det väl ett förstadie till en kraftig blödning eller nidblödning som vissa gravida får vid BIM?

Någon annan som kan de här med nidblödningar? :)
  • pärlsnäcka
    My102 skrev 2015-12-31 00:07:17 följande:

Har någon mensvärk med blödningarna?

Ingen mensvärk men huvudvärk och humörsvängningar i 2 dagar..

Dock vaknade jag nu på nyårsafton med både mensvärk och riklig blödning så ett graviditetstest känns lönlöst.

- Har en fråga, ska jag räkna denna dagen som mensens första dag eller för tre dagar sedan då de brun/röda små skvättarna kom? Det brukar oftast ta några dagar för min mens att blöda på ordentligt. Vet bara inte hur jag ska räkna :)

Tack för svar :) :)
  • pärlsnäcka
    mininiss skrev 2015-12-30 23:34:00 följande:

hej!

Någon som kan hjälpa mig  kan man få plus 9 dagar efter bim?

fick ett svagt plus men kan de va för jag har ägglossning testa med gravidtetskollens gravtest? får inte med det på bild

Bim +9 och ett plus, låter som att du är gravid ja. Förutsätter att du kanske inte fick din mens på bim. När hade du mens senast? Gör ett nytt test nu på morgonen :)
Svar på tråden BIM-DECEMBER